1970-1971 Plymouth Furyt

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 1.11.2005.

  1. mopsi

    mopsi Gearhead

    Re: plymouth furyt -70 ja 71

    J:koskelta olen.Just kortin saanneena ajeltiin euroritsoilla ja kuolattiin jenkkien perään.Vähän myöhemmin tuli hommattua Monaco.Sitten oli jenkkifarmari pitkään käyttiksenä.Nykyään tallissa on Monacon kaverina Harrikka.
     
  2. tniitty

    tniitty Gearhead

    plymouth furyt 70-71

    ok mullakin on ollut pari shovellia ja pari challengeria tossa välissä ja nyt on tallissa charger se -71.mutta jos olis ylimäärästä hilloo niin hakisin ton -70 avo furyn ruotsista joka on myynnissä www.usabil.nu 99,000 kruunua.jos joku hinkuaa hienoa avoa niin ei muutakun kaupoille.
     
  3. A.N

    A.N Gearhead

    Neliovisen vuosimalli on -70
     
  4. trooper

    trooper 1st gear

    Muistan sun autos hyvin..samalla kerrostaloalueella oli GS Buick( GJF-20),57 Ford, 60 Buick, Rambler,sun Fury, nämä nyt ainakin..GS oli keltamusta orkkisvanteilla ja kateuteni kohde.. :) Uudessakaupungissa oli näihin aikoihin mallikasta kalustoa...
     
  5. 4D -38

    4D -38 1st gear

    6/94 Mobilistissa myyntipalstalla -70 Fury Suburban, mustilla kilvillä.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tuollaien farkku oli myöhemminkin myytävänä mm. KePössä. Työkaveri oli siitä silloin kiinnostunut mutta se oli just myyty. Kaveri osti sitten '67 Chargerin.... tai isolohko 2dHT Dartin kun en enään muista (joskus '95-'98).

    Suburbanin lisäksi samaan aikaan kaupiteltiin pitkään '69-'71 Limo Furyä. Siis tavanomaista pidempää jatkettua mallia. Mielikuva on, että olisi ollut virallisesti tehty, ei siis harrastajien "kustomoima". Jossain tapahtumassa näinkin auton ja oli siisti alkuperäiskuntoinen.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Noita ton ikäisiä (69-71) limo-Furyjähän on Suomessa kaks tai kolme. Tuolla: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/power4.jpg on yhden kaverin (OD:llä nimimerkin surma erkki) ihan virallisesti tehty Fury-limo Vestersoossin keikalla kesällä 2004. Nyt toi yksilö on projektina ja ilmeisesti taas piakkoin on the road 8)
     
  8. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    -69 --70 furyt

    on kuusaalla toinenkin limo fury . Mannisen mikon -70 :nen . Itsellä oli jokapäiväisessä ajossa -90 luvun alussa -70 fury 2 ( AML-47 ) On muuten yksi parhaimpia talvi autoja . ( Edellyttäen nastarenkaat ja lämppärin kenno kunnossa )
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Ai se '70:kin on vielä täälläpäin? Ei oo vaan paljon näkynyt mut toi surma erkin luksusristeilijä on sen sijaan liikkunut välillä talvellakin :wink:
    Tosin ei siinä kai koskaan mitään suvikumipintasia ameriikan m+s:iä kummempia talvirenkaita oo ollut alla mut sitä komeampi näkyhän se on kun tommonen menee sitten todella p-i i-i-itkiä sladeja kaupungilla 8)
     
  10. ratakisko

    ratakisko 1st gear

    Koskenkorvalta löytyy erään volvopurkaamon pitäjältä musta -70 Fury III (mustat HLL-xx kilvet) hottentottivanteilla ja keltaisilla Talmuilla :D Takasivulasit ovat tummaa pleksiä ja pellin alla 7,2L isolohko, onkohan se nyt sitten 440? Koneen perässä muistaakseni kolmilovinen automaatti (on muuten kolmas laatuaan siitä autossa, kaksi on porsinut) :eek:
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    lahdessa oli jotain 6-7 vuotta siitten myynnissä musta -70 fury III. oli meinaan tosi veikeellä sisustalla :lol: . penkit tosi siniset (liekö alkuperäiset) jotain ihmevinyyliä... kuin olis istunut rantapallon päällä. tosi retro meininkiä !!!
    kävin koeajollakin (tosi hyvä ajaa) sillä mutta jäi sillä kertaa ostamatta... pyynti suht paljon. ostin ton impalan sitten.
     
  12. tiili

    tiili 3rd gear

    -70 musta fury limo oli mulla -90 luvun loppupuolella käyttöautona.sportfuryn luukkulampuilla.tuli mulle frankilta porvoosta ja möin kouvolaan.parhaimpia laulu-autoja mitä oon omistanut ellei paras.
     
  13. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Sitä se tais olla täälläkin päin , sivusta seuranneena . Onkohan kukaan tietoinen -80 luvulla v8 magasiinssä olleesta -69 fury farmarista ( keulassa karjarauta , alumiinsisustus , Mad max tyyliin tehty )
     
  14. kuolaaja

    kuolaaja 1st gear

    Moro ratakisko. Siin HLLssä on 383nen. Kannet saattaa olla 440:stä. Hyvin se pyörii. Jos siis on se hieno maalattu kone siel tallella. Pikkunassikkana hiekkalaatikolla leikittiin kun se jyristeli oli, rosteriröörit,suorat neljämetriset,hehhe.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Saattaapa hyvinkin, siis ne kannet. 383:ssa ja 440:ssä kun käytettiin ihan samoja kansia, paitsi vuonna '67.
     
  16. petjo

    petjo Gearhead

  17. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Nyt on tontilla 4d tolppa -70 Fury III. alunperin 383+727, nyt rullaava. Väri on auringon polttama sininen (musta alunperin) ja kilpi näyttää olevan NEZ-83. leimassa ja rekisterissä tainnut olla viimeksi viime vuosituhannen loppupuolella. Toissa päivänä kävimmä Oulusta moisen noukkimassa kyytiin.
     
  18. Matador71

    Matador71 Gearhead

  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kovin vaikuttaa tutulta. Täällä oli joskus vuosituhannen vaihteen kieppeissä myytävänä samanlainen - mattavaaleansininen, molemmat hiekkapellit mutkalla eli ilmeisesti sama kärry. Silloin autosta puuttui tuulilasinpyyhkijän moottori ja jokin muukin osa. Kone oli muistaakseni 440. Siinä taisi olla jotain feelua kun kansi /kannet oli irrotettu ja laitettu takaisin vanhoin tiivistein. Hintapyynti oli 5000-6500 markan luokkaa. Osiksi olin ostamassa kun itselläni oli silloin '69 Fury III 383:lla. Mutta koneen todellinen kunto askarrutti sen verran, että kaupat jäi tekemättä. Tuli myös pohdittua, että siitä kyllä tekisi vielä auton... Paikallinen pitkän linjan harrastaja sitä kaupitteli. Ajoikohan hän sillä jonkin aikaan? Oli siihen aikaan Keltaisessa Pörssissäkin useamman kerran myytävänä. Hienoa kun on päässyt hyvään kotiin!
     
  20. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Mulla oli joskus muistaakseni -86-87 musta -71 Fury 1. Entinen Alkon Salmisaaren tehtaiden edustusauto. Sininen vinyylisisusta ja kaikki alkuperäsessä kunnossa. tekniikkana 383+727+8 3/4. Rekkari oli tuolloin siinä alusta asti ollut ACM-41. Liekö enää hengissä?
     

Kerro tästä muillekin!