1974 Plymouth Scamp tehostettu ohjaus ei palauta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja juko7, 8.7.2018.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    1974 Scampin tehostettu ohjaus ei palauta keskiasentoon.

    Pumppu ja letkut irrotettuna palauttaa kohtalaisesti, joten ei pyöränkulma- tai mekaaninen jumi -asia.

    Pumppu kiinnitettynä (moottori ei käynnissä), pyöristä kääntäen jäykkä yhteen suuntaan ja lähes mahdoton vastakkaiseen suuntaan. Simpukan päällä oleva suuntaventtiili on keskitetty, eli tehostus siltä osin toimii oikein.

    Mistä tällainen voisi johtua?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä sit taida toimia oikein. Miten tuohon päätelmään on päästy?
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Sen osalta siis toimii oikein että tehostaa haluttuun suuntaan eikä käännä itsekseen.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuo kääntämisen jäykkyys johtuu simpukan rakenteesta. Siellähän on öljy männän molemmilla puolilla joka vastustaa kääntämistä kun käännät ilman tehostusta. Vasta kun simpukka on tyhjä kääntyy se helposti.

    Rasvaa nyt kaikki ohjauksen nivelet + ylä / alapallot. Tsekkaa sitten.
    Ja pyöränkulmien tarkastus on kuitenkin hyvä tehdä eikä se maltaita maksa.

    Aloin mitettimään että palauttaako oman Polarankaan ohjaus keskiasentoon ja kuitenkin täsmällinen sekä kelpo ohjaus tuollaiseen lahnaan.
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Nivelet on rasvattu. Jos johtuisi pyöränkulmista tai nivelistä, ei pitäisi palauttaa myöskään letkut irti kuten nyt tekee?
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    -75 Valiantissa oli vastaava ongelma mulla aikanaan ja siihen ei auttanut kuin kääntää Casteria niin paljon kuin ylätukivarsien säädöistä sai.
    Tehtaan kulmilla tuon ohjaus ei palauta juuri nimeksikään.

    Tehostettu simpukka vastustaa sammuksissa/öljyt sisässä aika eri lailla männän liikkeen suunnasta riippuen, kun pinta-alat on erilaiset eri puolilla mäntää.
    Ja se tehostus vaimentaa pyöriltä tulevia voimia todella paljon. Vaikuttaa varmasti myös ohjauksen palauttamiseen.

    Samassa Valiantissa mulla puolsi ohjaus jossain vaiheessa heti oston jälkeen ja syynä oli jokseekin tönköksi ruostunut alapallonivel.. Joka muuten "tuli kuntoon" CRC:llä ja rasvaamisella.:odroll: No, silloin ei ollu rahaa, niin piti panostaa huoltoon..:lol::poff:
     
    KajS tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!