1975 DUSTER ohjaustehostimen asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja arttu, 9.3.2013.

  1. arttu

    arttu Gearhead

    Hellurei!

    Mopar tietäjille kysymys, veljeni meni ja osti otsikonmukaisen ensiauton -->

    http://oi45.tinypic.com/33zejdd.jpg

    http://oi50.tinypic.com/2jbmqae.jpg

    Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tuon konsernin laitteista, mutta nyt olisi tarkoitus kerätä tietoa, miten saadaan helpoiten tehostettu ohjaus tuon Slant Six asfalttipedon pellin alle?

    OD:n hakutoiminto ei tunnu toimivan ainakaan minun koneellani (tai en ENÄÄ osaa käyttää sitä???), koitin ihan pelkällä "Duster" hakusanalla, ei löydä mitään. Uskon, että ko.aihe on käsitelty aikaisemminkin, mutta kun ei löydy niin ei.

    Ilmeisesti itse ohjaussimpukka ja pumppu rautoineen ei ole ongelma, vaan itseasiassa rattiputki on ilmeinen "pukama" tässä projektissa?

    Simpukan saa järkirahalla uutena ja Aspenin 225:sta löytyy varmasti pumppu rautoineen, mutta voiko Aspenin tehostetun mallin rattiputkea hyödyntää Dusterissa? Ilmeisesti Aspenissa kiinnitys simpukkaan on toteutettu GM:n laitteiden tapaan rättinivelen välityksellä mutta Dustereissa se on toisin? Onko tee-se-itse ratkaisuja?
     
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Koeta löytää jostakin Dart tai Valiant raato, niistä osat sopii suoraan kun ovat samoja.
    Eikö se tehostettu simpukka kiinnity samalla tavoin rattiputkeen kuin tehostamatonkin.
     
  3. arttu

    arttu Gearhead

    Kiitos, mutta moniko Dart tai Valiant on tehostetulla ohjauksella suomessa ja lisäksi lojuu kuusen alla poimittavaksi tänäpäivänä?

    Kiinnitys on sama joo, mutta MoPar on keksinyt käyttää erimittaisia akseleita rattiputkissaan, riippuen onko tehostin tai ei.
     
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Eikös helpointa ole lyhentää tai jatkaa kyseistä omaa rattiakselia kumminpäin vaatii . Mutta muistelen siihen löytyvän ihan oma välikappalekin.
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    A-kehon tehostettu rattiputki lyhempi eli putken lyhennys edessä tai uusi putki.Toisin päin tehtävään muutokseen on välikappale saatavilla.
     
  6. arttu

    arttu Gearhead

    Kiitos vastauksista. Tuli yhteydenottoja YV:n kautta, joten eiköhän asia ratkeaa! :) Ehkäpä laitan joku kaunis päivä kuvan kun vermeet saadaan paikoilleen.
     

Kerro tästä muillekin!