1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

1976 Lincoln Continental Mk IV vai Town Car?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Padro, 12.6.2018.

  1. Padro

    Padro 1st gear

    Kesäkuun pre-cruisessa Malmilla autoja ihastellessa kuulin yleisöstä jonkun erottaneen 70-luvun puolivälin Continentalin Town Car'ksi. '76 Continentalin omistajana tarkistin luonnollisesti Wikipediasta ensimmäisten Town Car-mallien valmistusvuodeksi 1980. Omassa autossani lukee kuitenkin etulokarissa Town Car, takalokarissa Continental, hanskalokeron kannessa on kolme logoa: "W", Lincolnin logo ja "V". Ja teksti "Lincoln Town Car". Hämmentävää. Lisäksi löytyy Cartierin kello mutta auton väritys on Pucci Edition. Eikä ooppera-ikkunassa ole muuta kuin Lincolnin logo. Onkohan auto Designer's Edition-malli vai ei?

    Löytyykö Suomesta Lincoln-tietäjiä tai tiedättekö jenkkisaittia mistä voisin udella autosta tarkemmin?

    - Padro
     
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Knallista heitän muistelmia.

    Cartterin kello ei tee design editionia, mun ymmärtääkseni designereissä on oopera ikkunassa se minkä designerin auto on sekä sisällä kai pitäs olla joku kilpi.

    Town car kai joku trimmaus paketti ollu ennen ja sitte muuttui itsenäiseksi malliksi joskus.
     
  3. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Juurin näin.
    Muuttui omaksi mallikseen myöhemmin.
    Vähän sekavia toisinaan kun on continental 2d ja 4d jne. ja mark sarja viel kylkeen.
    Ja tuliko mark v:n -77. Mut silti tuo 76:nen on viides generaatio continentaleissa.
    Ei saa sekoittaa keskenään continental ja mark sarjaa vaikka samannimisiä melkeen ovatkin.

    Tuon aikakaudenhan mark iv:ssähän on vaikka ja mitä editionia ?. Mutta noista "perus" continentaleista ei ole hajuakaan.

    Sekaiset päätelmät ja jupinat.

    - Jussi
     
  4. arskazone

    arskazone 3rd gear

    [​IMG]
    Markki yllä ja Town alla
    [​IMG]
     
  5. Padro

    Padro 1st gear

    Kiitos upeista (ja pikaisista) vastauksista! Eli "Town Car" oli vain alamerkintä Continentalille kunnes kehittyi omaksi malliksi vuonna 1980. Ja tuo hemmetin Cartier-kello ei ole tässä ko. autossa mikään spessu-juttu vaan... kello muiden ohessa?
     
    Muokattu: 12.6.2018
  6. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Joo, se on kai kaikissa.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mut mites kun joissain (kaikissa?) Markeissakin on continental teksti lampun luukuissa ja takaluukussa. Onko se siis iha oma malli vai continentalin joku ala malli erilaisella korilla?
     
  8. Padro

    Padro 1st gear

    Yritin liittää kuvan autosta mutta just nyt ei osaa. Apuva!!!!
     
  9. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Oma mallinsa.
    Hyvin ovat pakkaa sekoittaneet aikanaan kun liki olevilla malleilla nimillä ovat myyneet o_O

    Tuokin et on 60 lukulainen (4 generaatio) continental taitaa olla itsekantaval koril, kun taas esim. 69 mark iii on rungollinen. Molemmat toki apinoitu aikalaisista thunderbirdeistä. Toinen kuuskytäluvun alusta ja toinen lopusta.

    Ja vissiin seitkytäluvulle tultaessa keksivät rungon seuraavaan continentaaliin ja mark sarja sai jatkaa thunderin kanssa samalla rungolla o_O

    Ehkä jotenkin näin mahdollisimman vaikeasti selitettynä ja miten itse olen asian ymmärtänyt :D
    Samaan sudenkuoppaan itsekkin astunut kun itsellänikin tuo mark iii on.

    Ja vielä tuli wikipediasta tarkistettua. Jotta ei olis niin helppoo niin tuota mark sarjaakin on jo iii - v vuosina 58-60.
    Kekseliäitä ovat olleet.:D

    - Jussi
     
    Muokattu: 13.6.2018
  10. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Joku erillinen kuvapalvelu tyyliin aijaa.com,kuvaton.com ? jne.

    - Jussi
     
  11. isalmela

    isalmela 3rd gear

    Hieman OT, mutta pakko onnitella hienosta autovalinnasta! Mulla ´77 Town Coupe Oulussa. Minulta löytyy myös ´77 vuosimallin shop manualit. Jos tarvitset joskus ohjeita huolto/korjaushommiin, niin voin luntata oppaista :)
     
  12. Padro

    Padro 1st gear

    Kiitos vinkistä! Otan ehdottomasti yhteyttä jos tarvetta tulee.

    Muutenkin "uutena" jenkin omistajana (3 v) olen hämmästynyt amerikkalaisten autoharrastajien avuliaisuudesta toisilleen! Mitä ikinä onkaan tullut vastaan auton kanssa niin aina joku tulee ja neuvoo tai opastaa mitä pitää tehdä. Hatunnoston arvoista toimintaa!!!
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Padro

    Padro 1st gear

    arskazone sai hienosti liitettyä Linkkien kuvat viestiin. Ehkä tässä hieman opetellessa saan itsekin hoidettua homman :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Padro

    Padro 1st gear

    Testataan saanko tähän kuvan Mark IV / Town Car / Cartier-ongelmastani :)

    [​IMG]
     
    arskazone, isalmela ja JoRkKiS tykkäävät tästä.
  15. juko7

    juko7 3rd gear

    Eikös Markeissa ole (aina?) 2 ovea ja jonkinlainen varapyöräpahka takaluukussa?
     
  16. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Kyllä, ovat pääsääntöisesti 2-ovisia coupeja ja ottivat tuon rengashässäkkän joskus käyttöön, mutta vissiin matkan varrella joitain poikkeuksiakin ja löytyy neliovisenakin ? :eek: Näin wikipedia kertoili, mut oli vasta joskus 80 luvulla ja tietty ne ihmemallit 50-luvulla.

    - Jussi
     
  17. vernando de hoto

    vernando de hoto 3rd gear

    Vuosimallin 1960 MarkV on itsekantavalla korilla. Ja taitanee nuo 58-60 olla maailman raskaimpia sarjavalmisteisia henkilöautoja. Apinoiko T-bird Continentaaleja vai toisinpäin vaikea sanoa. Yleensä uudistukset otetaan ensinnä käyttöön lippulaivoissa ja siitä sitten valuvat alaspäin. Samapa se molemmat Fordilaisia
     
  18. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Olet oikeassa, mutta yritinkin tehdä tuossa sitä eroa juuri, että ovat eri mallejaan.
    Continentaali oli n. koko 60 luvun itsekantavalla korilla.
    Markki markkina ja continental continentaalina.

    Uskoisin, että joku markkinallinen juttu tuon thunderin apinoimisessa jos ei ole mennyt tarpeeksi kaupaksi tms. ja siinä kohtaa jo lincolni kenties ollut aavistuksen myyvempi tai ainakin kalliimpi (luxus) merkki.


    - Jussi
     

Kerro tästä muillekin!