1977 Chevy Caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tammercity, 27.7.2018.

  1. tammercity

    tammercity Gearhead

    Leima haettu ja 2 vuotta saa nyt ajella. Muutaman päivän tässä vielä kurvailen ja viimeistään ensiviikolla laitan chevyn talveksi huilaamaan. Kiitos koronan ja tapahtumien osittaisen peruuntumisen, ajokausi näytti tuoneen 1000 km lisää mittariin. Maannut enemmän auton alla, kuin ollu ratissa. Tää on tätä harrastamista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, 12345678910, Isamu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Minkä hintaiset noin suunniilleen oli nuo alatukivarret?
     
  3. tammercity

    tammercity Gearhead

    400 euroo posteineen ja Suomen tulli muisti vielä 75 euron laskulla. Tilasin jegs.com kautta, kun toi hotchkis laittoi postimaksuiksi jotain ihan haista vittu summia, jos sieltä suoraan olisi ottanut. Jegsin kautta sai halvemmat shippingit. Niin ja tolla hotchkisilla oli aika pahoja toimitusvaikeuksia ilmeisesti koronan takia. Mun email on täynnä vanhoja viestejä, että: Your order is currently on backorder and the availability date is unknown.
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Kiitos! Pitää miettiä onko se vaivan arvoista... Vanhat varret on ehjät, olen miettinyt että jos vaihtais vaan paremmat puslat. --> -94 Buick RoadMaster.
     
    tammercity tykkää tästä.
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Minkälainen ajokokemus nuilla alatukivarsilla? Omassani on niin pehmeän näköiset takana kaikki neljä että jotain sinne täytyy ennen pitkää vaihtaa. Edessä on jo uudet ja sen huomaa ajossa. Isot pojat sanoo, että etenkin ylätukivarret (niiden puslat) takana vaikuttaa ajovakauteen merkittävästi.
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    Juu itselle on ne säädettävät ylätukivarretkin tulossa tässä talven aikana samasta firmasta, kun saan vaan käärittyä rahat kasaan.
    Mitä nyt noissa alimmaisissa huomasin, niin ainakin capricen perse hiukan "tasottui".
    Motarilla on pientä tärinää ollut takana jousien/iskarien vaihdon jälkeenkin ja se kyllä väheni kun noi alavarret laitoin uusiksi.
    Luultavasti ne ylävarret itselläkin jo niin romuna, että se pienehkö viimeinen tärinä tulee niistä, mitä penkkiin tuntee varsinkin kovassa vauhdissa.
    Eihän nuo halvat ollut, mutta omalla kohdalla olen kyllä tyytyväinen, että tuli hommattua kokonaan uudet tukivarret.
    Edit: nämä tilailen tässä tämän vuoden puolella vielä: https://www.hotchkis.net/product/19...ling-arms-1205aa/?mk=47&yr=1978&md=433&sm=274
     
    Muokattu: 7.10.2020
  7. Isamu

    Isamu Gearhead

    Mä tein omaan monte carloon ekana perään tukivarsijumpan ja ainakin siinä erotus oli uskomaton.
    Ihan kiinteät tukivarret polypuslilla tuli ylös sekä alas ja koko auton vakaus ja ajettavuus muuttui todella, todella paljon.
    Alkuperäiset avoimet tukivarret kumipuslilla taitaneet olla kohtuu löysää kamaa jo tehtaalta lähtiessä.
     
    tammercity tykkää tästä.
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jokos ylätukivarret on hankittuna? Itse tässä vähän muotoillut omakustanteista joulupakettia Summitin sivuilla ja siihen mahtuisi myös Capricen taka-akselin ylätukivarret. Säädettävät ne ois varmaan madalletussa autossa hyvä olla. Katselin että nuo Hotchkissit on jonkin verran arvokkaammat kuin UMI tai QA1.
    https://www.summitracing.com/parts/upi-3618-b
    https://www.summitracing.com/int/parts/qa1-5254/

    UMIn paketista puuttuu myös puslat ja kiinnityspultit.
     
  9. tammercity

    tammercity Gearhead

    Jaa tännekin on kirjoiteltu jossain vaiheessa. Tosiaan osat tuli siinä vuoden vaihteessa, mutta törkkäsin talliin odottamaan kesää. Caprice on sen verran ahtaassa talvisäilössä, että aivan turha sinne mennä räpeltämään. Näillä näkymin otan auton ajoon huhtikuun lopulla mikäli lunta nyt ei enää silloin ole kovin paljoa. Siitä sitten suoraan omalle tallille ja uutta osaa kiinni perään samalla, kun huollan auton muutenkin kesäkuntoon. Kyllähän nuo säädettävät aina paremmat on ehdottomasti varsinkin, kun rakentaa autoa itselleen ajoon.

    [​IMG]
     
    rekkamies, Visa ja Isamu tykkäävät tästä.
  10. peku123

    peku123 Gearhead

    Mitäs tälle kuuluu?
     

Kerro tästä muillekin!