1980 Dodge Aspen Diplomat Special Edition

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cruiserproject, 19.2.2012.

  1. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Mahtollisesti sama onkelma kun mun vanhassa kuskinpuolen lasin kanssa. Ei kans halunnu liikkua. Riitti kun irroitti ovipahvin ja tarkisti että se kisko missä lasi liukuu on puhdas ja keskellä sen oven sisällä on ohjuriputki (?). Sen kun putsasin ja rasvasin kunnolla niin joha rupes klasi toimimaan.

    Muistaakseni aspenaisessa on osaksi alipainetoimiset ilmanvaihto läpät. Jos joku alipaine letku on perstunu niin eipä ne tahro toimia. Son kyllä kohtuu helppo korjata. Ei tartte ko sopivan kokoosta letkua ja tovi aikaa. :)

    Juu ja kyllä, ainahan ne kuvissa näyttää paremmilta, mutta kyllä nuosta jo näkee että on siitä kuitenki yritetty pitää huolta.
     
  2. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Joo toi ikkuna on varmastikin helppo, mutta mistäpä saa niitä metallisia klipsuja, jotka pitävät ovipaneelin paikallaan? Ainakin kun Opelista kerran irroitin niin niitä muovisia meni poikki ja voihan niitä kadotakkin ja luulen että Dodgesta pari on voinutkin kadota kun siellä välissä näytti olevan jotain mustaa teippiä. Tiedä mitä sieltä sitten löytyy kun avaa.

    Hyvää infoa noista alipaineletkuista! Ei ollut mitään käryä mistä olisi voinut johtua. Naurettiin kaverin kanssa, että siellä on varmaan joku hiirenpesä tuuletuskanava-aukossa. :D Puhaltimen moottori voi olla vähän vaikeampi ainakin kirjassa näytti hieman hankalalta, mutta oppimaanhan sitä alettiinkin! :)
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Okei kiitos taas! Tallensin sivumerkkeihin tuon saitin.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No mä ajan "keskellä" ihan sen takia ettei kiinnosta ajaa niissä urissa. Urissa kun se asfaltti on karkeampaa ja kuluttaa renkaita.
     
  7. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Ei kai siinä sitten mitään :lol:
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Joo, kyl se niin on että vakio Slantti-Aspeni kulkee max ton 160km/h 8) Ne kaasun viimmeiset 5cm on yhtä tyhjän kanssa mitään ei tapahdu... :rotfl:
     
  9. JavelinAMX

    JavelinAMX 1st gear

    Itselläkin oli muutama vuosi takaperin Aspen talviautona ja pidin siitä kovasti, oli lämmin ja hyvä kyyti. Nuo huiput on tuossa edellä jo mainittu, mutta eikös se ole hienoa miten kovalta kyydiltä wanhan perusjenkin vieminen huippunopeudella tuntuu, ihan niinkuin sitä 200 mentäis, hehee...
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    motonetissä on myös aika hyvä valikoima noita metalli klipsuja ja muovi nastoja noihin verhoiluihin
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tolla 318:lla se oma , tai itseasiassa frouvan oma, kulki sen 200 todellista. Kun alusta, renkaat ja nivelet on kunnossa, pyörien suuntaus oikea ja jämäkät iskarit alla, niin ihan hallitusti se ton menee.
    Toisaalta, ku on vetäny 280 plus full sizella 0.5 kilon takarengaspaineilla ni on ehkä vähän jäävi noita ominaisuuksia arvioimaan...
     
  12. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Täh? Tais tulla vähän väärään threadiin? :D

    Joo kyl mä luulen, että sen mun Aspeni kulkee ainakin 180km/h ellei enemmänki kato ku se ei oo vakio vaan SUPER SIX!! :lol:

    Todistan vielä joku päivä, että se huippu ei ole super sixillä 160km/h! 8)

    Kiva kuulla, että on lämmin auto talvellakin. Jotenkin oli syksyllä tunnelmaa sateessa ajella moottoritiellä ja lämmintä työnsi puhallin ykkösellä (tai pois päältäkin venttiilit auki). En tosin tiedä raaskinko ajaa suolamöhjössa kunhan saan ton auton kuntoon. Mutta toisaalta ajettavaksi ne on tehty. Olen tätä miettinyt ennenkin, enkä osaa oikein päättää, mutta pitää se autokin laittaa nyt ensin kuntoon ja katsoo sitten ennenkuin miettii näitä "mitä kun/jos" juttuja :odroll:

    Tuli just käytyä shoppailemassa siellä. Pitää ensi kerralla tutustua valikoimiin! Hyvä, että tuli puheeksi.

    Ite olen päässyt ajamaan vain 220km/h ja oli ihan kiva vauhti, tosin kovempaakin olisi ollut kivä päästä kokeilemaan. Vähän matkaa kun totakin ajelee niin vauhtisokeus iskee.
     
  13. downtown

    downtown 3rd gear

    171km/h oon joskus hamassa menneisyydessä 90-luvun alussa ajanu kutos aspenilla tutkaan josta poliisin tositekkin taitaa vielä jossain kansien välissä olla :lol:
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    C-bargella ei taida ehtiä se vauhtisokeus iskemään, ku matkaa on ollu vaan se n. 402 metriä ja muistaakseni se on tainnu nopeimmillaan viipyä sillä matkalla vaivaiset 7,8 sekkaa.

    Aikaa tietty hidastaa se et joutuu paikaltaan lähtemään :rotfl:
     
  15. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Minä ajelen Aspenilla päivittäin takarenkaat urissa, mut yleensä eturenkaat on siinä sisäkurvin puolella. :D Alkaa vaan tätänykyä oleen takajousten kiinnitys kohdat niin heikossa hapessa että kyl tässä kohta henki lähtee, vaan jos sitä vielä sen aikaa koittas että vois keväällä ajaa Super Sexy farkulla yli sen 160km/h.

    Nimim.:"Kaistapää Kaahari"

    PS:Harvinaisen komia SE!
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Se on kuule ihan sama onko SUPER SIX vai tavallinen SIX EI se sen lujempaa kulje. USKO JO!!!! Ellen väärin muista niin tehtaan ilmoittama huippu on 154km/h :rotfl: Käy koita motarilla n.125km/h jälkeen on kiihtyvyys aika aneemista...

    itellä kun oli SUPER SUPER SIX Aspenissa muinoin.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko sillä huippunopeudella mitään merkitystä tällaisessa autossa? :) Ittellä oli kans -80 Aspeni supersixillä joku vuosi sitten, oiva peli leppoisaan cruisailuun 8)
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    On sillä. Mut toi 160 on ihan riittävä liikennöintiin ja vakiollakin suorituskyvyllä keho liikkuu paikasta toiseen. Tossa omassa Aspenissa johtopäätös oli, et toi "pikkulohkon" yksvaihekaasari on turhna suuri kutvoselle. Perusteena just toi, et se pedaalin vaikutus ei juuri muuttunut paino sitä pari senttii tai pohjaan. Niinpä ajattelin et kaksvaihekaasari vois olla mukavampi. Käteen sattu sit 1.3 DX corollan kaasari ja ku selvis et pikkufiilauksella se käy suoraan super sixin laippaan, ni eiku tuumasta toimeen. Vähän joutu kaasuvaijerin kiinitystä muutta ja kickdownia en ruvennu edes virittelee tota testiä varten. Mut sinne siis se istahti. Toiminta oli mitä mainiointa, nyt oli tosiaan "kaasukontrolli" aivan eri luokkaa ja koko matkalla oli vaikutusta. Ainoo et olis ilmeisesti pitänyt olla vähän pidempi pedaalimatka; uhippu rajottu sinne vähän päälle sataseen, eikä se edes kulkenut just sen vähemmällä bensalla. Enivei, idea oli ihan hyvä, kasaari vaan liian pieni.
     
  19. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

  20. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Olikos nasta laudassa?

    Ite en edes tiedä mikä C-barge on :D Pitää kattoo Googlesta.

    Kiitosta!

    No hyvin se kulki ainakin sen 15km 8min 33s mutkasta tietä ja noi tehtaan huiput ei kerro kyl yhtään mitään. Kaverin jossain farmari Opel Omegankin manuaalissa huippunopeus on 240km/h (just joo :rotfl: ). En nyt ala väittelemään, että paljonko se kulkee tai onko mailit ja kilometrit menny sekaisin :D vaan käyn joku päivä jossain testaamassa. Oma arvio oli silloin 180km/h-210km/h ja voi olla, että se on väärin arvioitu ja todellinen nopeus on 150km/h-160km/h ja nyt on aika moni sanonut, että se on se todellinen. Kai se sitten on.

    Onkos muuten jossain päin jotain liukkaankelin rataa (autokoulu vastaavaa), jossa pääsisi testailemaan autonsa ominaisuuksia? Voisiko jonkun autokouluporukan mukana mennä? Olisi kiva, jos radalla olisi joku suora missä voisi mitata huippunopeuden.

    No ei tosiaan. Ite olenkin käyttänyt sitä cruisailuun ja joskus jotain 50-60 luvun siipiautoa havittelevana cruisailu on se, joka kiinnostaa. Tykkään isoista laivoista. Niillä on kiva lipua pitkin teitä 8)

    Wow hieno peli! Näyttää olevan aika viimisen päälle kuvasta päätellen :eek: Sulla onkin punaset takaäärivalot ja kromi kiiltää. Ei huono!
     

Kerro tästä muillekin!