1980 Dodge Aspen Diplomat Special Edition

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cruiserproject, 19.2.2012.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei sit muuta ku kaupoille. :lol:

    Mut silti; ennen ku menet ostamaan sen 500€:n NOS-pakosarjan, ni ootko tarkistanu että se on tosiaan se pakosarja mikä vuotaa, eikä pakosarjan tiiviste...?
     
  2. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Lähinnä selvittelen ennakkoon, että mistä mitäkin saa ja mitä joutuu pulittamaan, että kun aika koittaa niin kaikki on selvää.

    Joo niin on. :D Mitä parempaa huolta pitää niin sitä kauemmin kestää ja todennäköisesti pääsee halvemmalla.

    Niinku sanoin niin taidan ottaa sen Dormanin osan, vaikka olisin mielummin halunnut sen NOS-osan, mutta rahasta se on kiinni.

    En mä vielä sitä tilaa. Pitää ensin perehtyä noihin imusarjoihin ja tosiaan katsoa kunnolla se pakosarja. Laitan tänne kuvankin siitä pakosarjasta kun matkustan sinne maatilalle joku päivä autoa katsomaan. :)
     
  3. usparts

    usparts 1st gear

    Näyttää olevan Dorman 674-232 pakosarjan ovh 349,00 Us-Partsissa.
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Melkein väittäisin et tiivisteestä vuotaa.

    Ja jos pakosarja on kuitenkin rikki, niin hitsaamalla voidaan korjata, tosin halvempi olis ostaa ehjä käytetty.
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Siinä on valuraudassa reikä ja en todellakaan halua hitsata/hitsauttaa sitä. Ja vanhassa osassa voi olla taas sama vika niin mielummin upouutta osaa vaan tilalle. Kyllähän sen uuden osan pitäis sitten kestää kauan ja lyön siihen jotain maalia kylkiä vielä.

    Käyn joku päivä farmilla ottammassa parempia kuvia konehuoneesta ja auton sisä- ja ulkopuolelta.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Reikä??? No nyt rupee ne kuvat siitä pakosarjasta kiinnostamaan. :eek:
     
  7. 69

    69 Gearhead

    Se reikä on puuttuva imusarjan lämmitys läpän akselin?
     
  8. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Enks mä selittäny tätä jo? :D Siis ihan puolen millin kokoinen pikku pikku reikä. Kaveri siellä maatilalla, joka asuu naapurissa huomas, että siinä on reikä. Kun painaa kaasua niin kuumaa ilmaa tulee siitä pikkusesta reiästä ulos. Mutta tosiaan niin aion kyllä postailla niitä kuvia tänne heti kun saan otettua!
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jos oot selittäny, ni on saattanu mennä multa ohi. Tai sit oon ehtiny unohtaa koko jutun. :rotfl:

    No mut juu, kuvia odotellessa. :p
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kylläpä on pieni reikä jos on 0,5mm, haitanneeko tuo nyt menoa. Äänteleekö se tuosta reijästä?
     
  11. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Ei kai siit mitää ääntäkään oikeen lähde, mutta siis tyhjäkäynnillä sieltä kai tulee vähän käryjä hyttiin.

    Mutta laitanpa niitä kuvia tänne heti kun pääsen auton luokse, joka on tosiaan nyt siellä maaseudulla säilytyksessä 350km päässä. Vois joku viikonloppu käydä piipahtamassa siellä.
     
  12. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Tajusin muuten vasta tänään, että se joku pelle joka linkitti sen jonkun ipodi laitteen tai vastaavan on spämmääjä. Aattelin vaan sanoa. :D
     
  13. billyden

    billyden 1st gear

  14. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    ^^niinku tuo tossa ylempänä.. elkää avatko niitä linkkejä :wink:
     
  15. leksa

    leksa Gearhead

    Tämä on aivan mahtava ketju kaiken kaikkiaan. On ihan pakko puuttua "peliin" tuon kulkemisen suhteen.
    Minulla on ollut vm 75 Aspen 225 koneella, tosin se ei ollut valuakselinen kone, vaan vielä ns. vanha malli kuitenkin pienillä tulpilla. Mutta miltei sama juttu.
    Aspenin harvat välitykset, isot pyörät ja "laiska" kone yhdessä minun Aspenissani olleen nopeusmittarivirheen kanssa tekivät pari kertaa tepposet.

    Ensinnäkin, sain mittariin sen 160 muistaakseni kun olin ajanut sen 50km kaasu pohjassa. Ja kellon sekä kilometrien mukaan sain kerran Forssan ja Kouvolan välille 145km keskinopeuden ( aikana jolloin peltipoliiseja ei ollut ja yöllä, eikä ollut muutakaan liikennettä)

    Mittarin mukaan pienissä kilpailuissa Ladojen kanssa ihmettelin kun Ladat (1200 jne.. laatikkomallit) ei kulkenut aspenin mittarin mukaan kuin korkeintaan 125km/h
    Tämä selvisi sitten poliisin suorittaman mittarin tarkastuksen seurauksena... nimittäin Minun Aspenin mittarilukema 115 vastasi poliisin tutkan 131km/h
    Tämä selvitti myös sen miten oli mahdollista että noin 140 nopeus tuntui olevan uskomattoman lujaa. Uskon vakaasti että ne oikeat huiput lähentelivät siis lähemmä 185 - 190km/h kunhan suoraa vaaan riitti. (väh 20km)

    Pari kertaa tuli nopeus sakot otettua hyvässä uskoss että en aja ylinopeutta, ainakaan paljon. Mutta mittari toimi 100km/h nopeudessa prikulleen oikein, kuten 80km/h nopeudessakin. Nämä testasin niissä nopeusnäyttö tauluissa. (oli ennen.. ja näyttivät myös 160km/h)

    Mittari näytti siis oikein jos ajoin alle 100km/h

    Ajoin Itse Aspenilla myös sen 160km/h siihen nopeustauluun Kouvolasta lähtien Keltin suoralla olleeseen tauluun. Auto ei ollut silloin huippuvauhdissa.

    Kiihtyvyydestä voin sanoa ettei se mikään laiskimus ollut , jos vaatimuksena oli vaikkapa 80 - 100km/h, mutta kummasti alkoi kiihtyvyys hidastua siitä ylöspäin. Enemminkin se vain tuntui laiskemmalle kuin olikaan. Minulla oli vertailukohtana myös 225 valiant tai Dartti automaatilla, jotka tuntuivat pirteämmille, mutta rinnakkain ajossa ja paikaltaan lähdössä eivät sitä olleet.( Kokeiltu ja monesti)

    Kaiken kaikkiaan Aspen on mukava auto. Mutta olivat yleisesti aika huonokuntoisia.
     
  16. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mun Super Six Aspenit taasen tuntunu laiskalta lähinnä paikaltaan lähdettäessä, mutta jostain 80-90km/h vauhdista ohituskiihtyvyys ollut siedettävällä tasolla. Mulla tosiaan kaikki ollu vm.'80. Onkohan niissä välityksissä suuriakin eroja?

    Niin joo, jos tämä Diplomaatti on maatilalla, niin oletan että sieltä löytyy puikkohitsaus kone..? Tuskin olis paha rasti rätkästä jollain valurautapuikolla sitä pakosarjan pikku reikää umpeen, vaikka ei osais hitsatakkaan. ;)
     
  17. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kuvia tulee

    Vihdoin kuvia. Anteeksi kuvien huono laatu, mutta 1200km ajelun, tappelun kahden jäätyneen ladonoven kanssa (piti käyttää sorkkarautaa, rautalapiota ym.), ja työskentelyn pimeässä, kylmässä ladossa, jossa ei ole sähköä kamerakännykän, taskulampun ja toisen autojen valojen avulla ei ollut herkkua. Tässä kuitenkin kuvia.

    Konehuone
    [​IMG]

    Reikä
    [​IMG]

    Kiinnitys 1
    [​IMG]

    Kiinnitys 2
    [​IMG]

    Jarrunestesäiliö
    [​IMG]

    Bensapumppu (laturin alta löytyi)
    [​IMG]

    Väliaikainen sähköinen bensapumppu
    [​IMG]

    Tässä on se palojälki mistä oli puhe vasemmassa takaovessa/takalokasuojassa
    [​IMG]

    Tossa näkyy Aspen ja Diplomat tekstit. Merkit on hansikaslokerossa.
    [​IMG]

    Ja alempaa (reikä teipin alla)
    [​IMG]

    Sulakkeet
    [​IMG]

    Tohon tarkoitus laittaa joku soitin joskus. Ei ollut silloinkaan mitään kiinni, kun kävin ostamassa Aspenin pois
    [​IMG]

    Kojelaudasta kuva
    [​IMG]

    Jalkotilassa tollaset kajarit. Ei mitään tietoa ovatko alkuperäiset, toimiiko tai mitään
    [​IMG]

    Latailen vielä muutamia kuvia huvin vuoksi.
     
  18. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

  19. kathwen

    kathwen 1st gear

  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En nyt näin aamusta väsymyksestä harittavilla silmillä oo varma näinkö oikein, mut jos se reikä oli siinä missä on märkää, niin jätä se pakosarja ostamatta, koska se reikä on imusarjassa...
     

Kerro tästä muillekin!