Matto haettu eikä se ollu mikään hyvä, mutta toimii. Auton oman maton sain rilen paikalleen. Tänään asennetaan etupenkit ja jarruja pitäs vilkuilla. Katsastuksenkin varasin jo perjantaille.
Ei keretty katsastaa kun oldsi sano nou nou. Pitää tutkia tuo syöttöpumppuvuoto että tuleeko taas siitä käyttöakselista. Vanteet pitäs irrottaa jollain niin sais takajarruja vilkuilla ja sais vähän paremmat kumit leimalle, sekä pölykapselit joista kiitos nimimerkki Hell2. Tänään olis tarkotus asentaa termarikoppa ja koittaa kiroilla renkaat irti
Ja proteesi jatkuu. Sain takavillarit irti ja rummut levälleen. Kohtuu hyvät oli kengät joten osien putsauksella ja lievällä rasvauksella selvisi. Takajarrusylinterit vaihoin molemmille puolille, kun kusivat jarrunestettä. Vuodot saatiin autosta loppumaan. Jäähynestettä tiputtelee hieman letkujen välistä mutta josko tokenis siitä, kun pääsee kuumaksi ajamaan ja saa taas uudet pesuaineet syylärin sisään. Turbaanikoppaa pitäs mulkoilla vielä ja sitten hehkurelettä, sitä ennen pitäs saada konepelti auki, kun vaijeri antautui.
Mutta daiselin alakerralla ja 8a kansilla tulee sopivan matalapuristeinen turbomotti, toki ei kärsi kylläkään sitten kierrättää.
Noniin tätäkin saatu taas kevään koittaessa etiäppäin. Pyyhkijän moottoria piti purkaa pariin otteeseen ja kasata ennenkuin se alkoi taas toimimaan kunnolla. Hehkuille vedin nappisysteemin virtalukon kautta ja sitten tulikin jarrurempan aika. Eteen tuli uudet palat sekä satuloihin korjaussetti. Tämän jälkeen kiroilin vielä orkkiskapselit kiinni ja autohan alkaa näyttää hyvältä. Vielä pääsylkän vaihto ja jarrujen kertaalleen ilmaus. Sitten uskaltais taas koittaa leimasetää kiusata.
Tää on nyt vähän jälkijättöstä, mutta tolla stanadynen syöttöpumpulla on taipumusta kusta akselia pitkin naftaa joskus aika reippaastikin pitkän seisonnan jälkeen, siis jonninaikaa kun sen taas ottaa käyttöön, että ei sitä kannata ensimmäitteksi irti repiä vaan käytellä ja kattella jonninaikaa joskos alkaisi pitää.
tykkään tosta kaks sävy maalauksesta.. joskus kun tollasta pitkää harkitsin niin tollanen väritys oli itsellä siihen mielessä.
No juu näytti tolla chevyn pumpulla toimivan eikä vuoda. Nätisti lähti käymään hehkuillakin. Nyt kun sain pääsylkän vaiheltua niin jarrut olis sitten ilmausta vailla.
et saa "ikinä" ilmattua sitä pitkään alamäkeen pelkästään sylkkien kautta, ilmaa eka pääsylkkä jarrulinjojen prunteista, että se yleensäkään alkaa tönäämään mehua jarrulinjoihin. chevyn pumppu?, niissä kaikissa on stanadyne, mutta oldsiin sopii vaan oldsin pumppu, esmes kuuskekkosen käyttöaksila ja laippa one eri, ristisiitoksen tekeminen onnistuu kuoret ja aksila vaihtamalla kun sisukalut on muuten samat, mutta sitten se chevyn pumppu onkin oldsin pumppu
Juu siis tuosta capricesta nykäsin oldsin pumpun tuohon. Pääsylkkä on kanssa capricesta lainattu. Täytyy alkaa tuota ilmaamista harjottelemaan kun saa jakoventtiilin asennettua.
Proteesit jatkuu. Sain jakoblokin kiinni ja seuraavaksi kohdistin katseeni etupyörän laakeriin. Sille riitti rasva ja lievä tiukennus. Kardaanin kanssa nykäsin alta pois, kun yoken pään ristikon nailoni lukitus oli pettänyt ja laakerikupit levinneet. Huomenna jos hakis uuden rasvattavaa mallia olevan, taakse sen olikin jo joku vaihtanut ja kunnostapäätellen oli aikas tuore tapaus. Huomenna jatketaan kardaanin korjuulla sekä ilmaustalkoilla ja turbiinikopan sovittamisella lootan pohjaan.
Jahas tämänki päivitys näköjää unohtunnu. Eli oldsin levyt läks käymään sorvissa ja laittelin uudet pyöränlakrutkin samalla vauhilla kiinni. auto oli itekseen seisoessaan herkistänyt tuon jakoventiilin ja saatiin jarruihin ilmasu kuntoon. kaikki muuten olikin kasassa ja vihdoin pääs tekemään koeajon. muuten ei autossa oo ongelmaa mut kun polkasee reippaasti kaasua nii tienoo kyl peittyy savulla. Tuon koneen ku sais vielä toimiin nii uskaltais leiamsedälle viiä. voi toki olla et joku viikonloppu nykäsee konttorista sen diiselin jontkaa ja asentaa tuon 307 kaikkinensa paikallee.
Helkkarin hienoa että laitat cruiserin kuntoon ja tienpäälle! Olenkin serannut etenemistä, tsemppiä...!
Jaahas. Kevät koitti ja kävin kokeilemassa josko oldsi haluais käynnistyä. pari pyöritystä että löpöt saa koneelle ja pari hehkutusta ja käymään. Ideoissa olis vaihtaa toi holo visko toiseen parempaan ja pitäs tutkia tuota huuhteluhanaa jos sen sais vaikka poistettua kokonaan, kun korkista paineita päästelee. Vielä kun motin sais säätöihin ja tuon savuttelun kuriin niin uskaltaisi käydä leimasetää kiusaamassa.
Tällä päivämäärällä suoritettiin ekat kunnon ajelut oldsilla. pöllyttely on nyt saatu kuriin kun käytiin polkemaan liikenteessä kunnolla. lootasta ilmeisesti venakoneisto vielä kankeana kun ei oikein halua automaattisesti pykäliä pistellä, mutta pakkovaihteiden kautta saa manuaalisesti pelailtua. Huomenna olisi tarkotus mennä lahticruisinkiin tuolla kikkareella ja saa tulla nykimään hihasta jos paikalle saapuu.
Tänään nykästii oldsmobilee uudet sisäkatot ja käytiin näyttämässä autoa cruisinggissa. Pikkuhiljaa alkaa tuo loota toimimaan jotenkin mutta 200r4 ollaa hakemassa. koneessa puhtia on vielä mutta edelleen haisee tosin varmaan lootan toimimattomuus edesauttaa kun sopivalla kaasulla ei näytä savuttelevan. Josko sitä vielä muutamat hiulaamiset ja maalia ja sit taas olis yks pitkis kivasti liikenteessä.
Eipä mitään oikeestaan. Kolmas pitkis tuli taloon, tällä kertaa henkilöauto. tämän kanssa perseillessä mennyt kaikki aika ja oldsi odotellut sitä leimaamista ja oli siitä kaverikin kiinnostunut. Saa nähdä mitä aika tuo tullessaan.
Eiku vaan kovvoo ajoo Oldsilla! Mie oon kaikki ajot suorittanut nyt parisen viikkoa CC:lla, kun leimakin tuli ekalla yrittämällä https://img.aijaa.com/b/00122/14627714.jpg