1984 Chevrolet Caprice jotain ihan muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 8.2.2013.

  1. Razorass

    Razorass 1st gear

    Eikun tässä selkeästi testataan pitääkö vetarin stefa ja leikkaako tasauspyörästö. ?
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Almost awesome. Niinhän siinä luki videon alussa... jep jep
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    Näillä näkymin porvoon cruiseissa nähdään lintta seuraavan kerran. Perjantain kunniaksi pitääkin ihmetellä se mittarisron takunen joku siellä lämpenee ja kunnolla.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nyt vasta sain aikaseksi koko kojetaulun irrotuksen ja voi veljeskunta mikä määrä johtoa ja sit viritelmiä joita oli yllättävän vähän.
    joku oli laitellu ihan omalla tinkimättömällä tyylillä johtoja poikki ja uutta väliin.
     
  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    joillaki on joku kumma vimma katkoa johtoja ja tehä muka uusiksi sähköjä.entisessä farmari capricessa ei toiminu ajovalot eikä lämppärin puhallin,syyksi paljastu katkotut johdot kojarin sisällä ja uusiksi vedetyt johdot teippi liitoksilla.ku tinailin alkuperäset johdot takasin yhteen niin valot ja lämppäri toimi ihan hyvin ja muutama muukin vika korjaantui samalla.ylimäärästä johtoa tuli riisutuksi jätesäkillinen kojarin sisältä ja konetilasta,ja tinailtua katkottuja johtoja yhteen useita.ei kyllä hajuakaan mikä oli ollu pointtina nuissa asennuksissa
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noniin lintta on ollut nyt seisonnassa parisen viikkoa ja viimeviikolla alettiin keulaa purkamaan jo puskurin ja keulapalan osalta. Tänä viikonloppuna tarkoitus saada koko keula osiin ja moottori lootineen ulos ja pesulle. Tämän jälkeen harkitsen korin ja rungon erottamista ja rungon läpikäymistä.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joko siihen laitetaan voimaa vai mikä on tekniikan pois oton idea?
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    Toivotaan ainakin, että tänä talvena saataisiin rahotus plussan puolelle siinä asiassa ja voimaa pellinalle. Muussa tapauksessa kone laitetaan tiivisteistään kuntoon ettei konetila ole aivan öljyssä, ja jäähään oottelemmaan oikeeta moottori ehdokasta.
     
  9. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nonniin nyt saatu se perkuleen oldsi keulilta lootan kanssa.
    Ensi perjantaina nappaillaan kone kärryyn ja buikilla pesuill. Tämän jälkeen aloitetaan purku operaatiot.
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jahas se onkin jo joulukuu, muttei ole vieläkään käynyt pesulla tuo moottori. Nyt kun on saatu tuo asepalvelus pois jaloista niin pystytäänkin keskittymään kokonaisvaltaisesti tähän autonrakenteluun.
    Aloitin eilen kuskinoven alakynnyksen ruostetutkimisen. lopputulemana sieltä lähti puolisen metriä peltiä pois + parisen kiloa hiekkaruoste sekoitusta. Saas nähdä millä syntyneeseen aukkoon saadaan tehtyä täytettä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tänään aloittelin kaivamalla kardaanin työpöydälle ja irroittelin alapään laakerikupit. Ei jäänyt epäselvaksi tarvitseeko ne ristinivelet vaihtaa, ristinivelen sisäpinnassa oli neulalaakereiden aiheuttamia kuoppia ja yläpään yoke liikkui 3mm puolelta toiselle. Yläpään yokessa on myös kulumaa aikapaljon yhdessä kohtaatuntuu selvästi ohuempi kohta. Kuinka paljon sitä uskaltaa sallia vai pitääkö tässä ruveta mettästään th200 uutta yokea?
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Ja vuonna 2014 capriceen saatiin ekat ruosteenpoistooperaation paikat taiteiltua. Millipiikkiä peltiä ja mikkiliimaa ja tulihan siitä ihan siedettävä paikka, joka nyt ainakin ajaa asiansa sen loppuajan mitä tuo meikäläisellä majailee.
    Seuraavaksi olisi, joko se kuskinoven alakarmi, taikka tuulilasipilarin alapuoli, taikka sitten olisi tulipellin päällisen uusiminen, sekä oven paikkaus. Siinä olis ne ruostehommat sitten siltä osin valmiina.

    Maanantaina jos sitä pääsisi sinne aadeelle tilaamaan ristiniveliä, sekä ostamaan mätänetistä kotelosuojaa.

    [​IMG]
    tuollasta sinne räittiin
    [​IMG]
    vähän saumojen siistimistä ja kemiallista metallia
    [​IMG]
    ja primerit niskaan. Saattaa tulla vielä keväämmällä pakkelia katsotaan nyt.
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    Sain tänään haettua AD-Varaosilta ristinivelet. Mallia ulkosokka ja rasvattava. Saa nähdä miten asettuvat tuon sisäsokkamalliin, noh kemppiliima on tietty aina keksitty niin ei lähe laakerikupit karkuun.
     
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kävin eilen vaihtamassa ristinivelet sisäsokkamalliin, ja nyt ne paketissaan oottelee millon päästäisiin takomaan niitä kiinni.
    Kyselin samalla tuosta TH200R4 yokesta ja myyjä soittelikin perään iltapäivästä ja kertoi TCI:llä olevan ainoa yoke hinnaltaan 180€ luokkaa ja kolmenviikon toimituksella. Varmaan moni arvaa, että sinne se jäi tci:lle.

    Helmikuuksi ajattelin auton taas kasata talvicruisinkeja varten, ja hoitaa pakolliset ruostekorjaukset nyt, sekä asentaa ne loput puslat paikalleen.
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Itse kun vaihdoin Novaan TH200-4R -laatikkon, laitoin yoken suoraan aiemmasta TH350:stä. Nuita näytetään Summitissa ym. myyvän samaa yokea molempiin laatikoihin.
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tämä oli hyvä tieto kiitoksia. :)
    Täytynee siis lähteä mettästämään jostain jompaankumpaan sitä yokea.
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    No niin nyt on saatu lähes kaikki kikkareet samalle tontille ja olis aika viedä tuo moottori pesulaan tänään.
    Pesulasta matkahuollon kautta kotiin ja kone talliin ja sitten osien irroitus. Koneen pääväriksi tulee VHT:n metallic titanium bluesilver ja korostusväreiksi mastonin musta ja hopea. Kone olis tarkotus sitten asentaa keulille tällä viikolla ja viikonloppuna kasata kaara taas sellaseen kuntoon, että sillä pääsee leimasta läpi.

    Perjantaina menen tekemään kaverille korjauspeltiä oven alakarmiin ja samalla kokeillaan tuuppia nuo ristinivelet ulos.
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kone saatiin hiisattua sisätilaan ja alettiin samantien poistamaan tavaraa siitä. Loppuillasta oltiinkin saatu imusarjaamyöten kaiki irtoovat osaset pois. Nyt olisi tarkoitus sitten siistiä se imusarjan pohja kaikista vanhoista tiivareista ja asentaa uusi tiiviste.
    Onko jotain jippoja/ muuta mitä olis hyvä tietää ennenkun sen lataa takasin kiinni?

    Sen jälkeen alkaa armoton siivous pinnalle ja sitten päästäänkin jo maalailemaan koneenosia
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tänne kanssa tälläinen sneakpeek oldson uusista vaatteista [​IMG]
    vielä pitää asennella imarin tiivisteet ja loput hilu kiinni plus öljyjen ja suodatinten vaihtoa.
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Ei ole pahemmin saatu edistystä aikasiksi. Auto on saatu nipuun reilu kuukausi sitten ja katsastuksessa pomppasi taasen takaseisontajarrusta sekä raidetangon päästä. :( Myös parit suuttimen tiivisteet on antautuneet.
    Uutta moottoriehdokastakin käyty katsomassa. Vieläkin oldsmobile 350 mutta bensakone hieman räyheämmällä nenäkepillä ja daisulin öljypumpulla. Jos tuosta ottaisi halvalla koneen laittoon. Suunnitelmat muuten pysyneet samana ja ruiskukone olisi se ideaalein tähän ja voihan sen tietty rakentaa myös oldsiinkin. Tarkoitus olis kutitella siitä pannusta hevosia kohtuuverran pihalle jakkas nyt sitten saa sen edes omalle pihalle.

    Jatkuu jakka saadaan joko se turbiinilukkosarja hommattua, taikka se takavakaajantanko, ja tottahan kuvia lisätään heti, kun ollaan saatu se uusi kone kotia.
     

Kerro tästä muillekin!