1984 Chevrolet Caprice jotain ihan muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 8.2.2013.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jeps kyllä sinne seuraavaks bensa lasketaan. Sellanenhan sinne kuuluu.
    Kävimpä talilla kokeilemassa ne koripuslien irrotusta ja etumaisista läks 3 suosiolla irti. irrotelin jarrupääsylinterit ja jarruputket, sekä iskarit ja vanhat moottorituet.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jaahas ja viikonlopusta taasen tallille väsäämään. tarkotuksena ois saada nyt niitä hilppeitä kotio päin hitsuuseen ja sit vois viedä puhallukseen ja värjäämiseen.
    Tuota takavakaajaa oon nyt ettimässä ja juolahti mieleen josko sellasen adoptois 240 diesel vollesta, kun näyttäs aika lailla samalta tuenta kun capricessa. Aattelin romiksia kahlata läpi jos löytyis oikeen halvalla yks kokeiluun. Harmi ettei noita iskareita löydä halvalla juuri mistään. Ukon patrolliin makso koko kierroos posteineen 122€ :oops:
    Onko muuten impalassa minkäsortin jarrut edessä? Taitaavat olla ihan samanlaiset ku capricenkin.
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Trailing armeihin suoraan kahdella pultilla kiinnitettävä vakaaja? Sattuuko leveys? Voi olla löysä, mutta parempi kun ei mitään jos sopii. Tee Panhard-tanko sinne jos ei ole. Varmasti tulee ihan erilainen ajaa kun perä ei halua heijata sivuttain.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jep näihin perkeleisiin kun ei oo oikeita saatavilla paitti tietty jos pulittaa 400€ hothckissin kamasta. diiseli vollessa näyttäs olevan 25mm paksu vakaaja o.o kahtotaan jos jostain löytyis.
    noilla uretaanipuslilla ei paljoo perä enää hetku mut kaarteeseen kaipais kiertojäykkyyttä.
    voi olla et kun runko saadaan hitsattuu kunnolla ja uretaanipuslilla sidotaan koko paska kasaan niin eiköhän rupee olemaan aika eurooppailainen ajotuntuma. Tähtään siihen et ois pehmee alasjoustoissa kuten amerikkalainen mut muuten menis luotisuoraan ku joku bemari.
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Onko sulla kuvia tuon tangon naittamisesta runkoon ja perään? Tiiä sit kui hyvin noita tankoi suomesta löytyypi
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Tuossa laittamassani ImpalaSS-forumin jutussa on kuviakin, heti ekalla sivulla alta päin, mulla ei ole ainuttakaan. Periaatteessa vaan pakari-klemmarit akseliputkeen ja ES:n tangon pidin klemmarin muttereiden alle. Tangon pitää tietenkin olla sen pitimen sisällä, sitä ei saa sinne jälkeenpäin. Mulla on Photobucketissa mittapiirros, jonka tein silloin kun suunnittelin hommaa. Koitan saada sen "asennettua" tähän sivulle, osite on tuollainen; http://s1330.photobucket.com/user/RoadMonsterJL/media/Buick RMW/Buick Takavakaajan kiinnitys_zpsgomkardm.jpg.html?sort=3&o=0
    [​IMG]
    Onnistuihan se kun aikansa hakkas päätä näppikseen!
    Mulla on tuo kapeampi versio noista tuossa yllä, kun ei ollut sopivaa tarpeeksi leveätä lattaa tuon leveämmän tekemiseksi. Klemmarin pultti meinaa jäädä lyhyeksi, kun on tuo latta ja pidin siellä välissä. Asennuskin on varmasti helpompi, jos tekee tuon mallin, jossa pidin kiinnitetään omalla pultillaan.
     
    Muokattu: 28.4.2016
    hevimies tykkää tästä.
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    nonnih kiitoksia! Tästäpä onkin hyvä lähteä toteuttamaan kun on noi hieno piirros.
    Selventi huomattavasti.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Ole hyvä, piirrustus on vapaasti kaikkien käytettävissä. Rakentelun parhaita puolia on kun saa jotain "kivaa" tehtyä ilman suunnatonta rahamäärää! Nyt vaan etsit jostain purkaamosta Crown Vic:in tai Linc TownCar:in tai vastaavan muun Voortin takavakaajan.
    Tuon SwayBarBush:in tilaat sitten tietenkin sen kokoisena kuin sinulle tuleva tanko on!!!
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tänään tei taas kohtalaisen kalliin investoinnin paikalliseen etra liikkeeseen. Mukaan nimittäin lähti bahcon 3t hallitunkki. Kallishan tuo on, mutta oon tota himoinnut jo useemman vuoden ja toisaalta tollasella on ehkä turvallisempi näitä rautoja nostella kuin sillä kärkkäisen 19.90€ tunkilla. ;)
    Taidan seuraavaksi investoida vähän tallityökaluihinkin niin on sitten helpompi väsäillä. Laiteltiin tuossa osa palkasta kyllä säästöön sitä uutta moottoria varten. :p
     
  11. hevimies

    hevimies Gearhead

    Uutta moottoriehdokasta kyselty ja yks varmaankin tästä lahdesta tuleekin kunhan saa entinen omistaja hinnan pohdittua kohdalleen. Konttoriin näillä näkymin tulossa 305sbc mutta kaipa tuollakin jotain tekee kun on vähä piristetty. Voihan sitä sit kattoo isomman jos tarve ja rahat antaavat myöten.
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tulihan sitä vielä ajettua tallille iltavuoron jälkeen autoa purkamaan. jotakin saatiin aikasiksi ja luulemani vittuperse koripultit lähtikin aika iisisti auki ja yksi oli jopa vielä ihan kirkas :eek:
    Myös tankin pudotin alas. Seuraavaksi pitänee poistaa capricesta nuo ovet niin ehkä uskaltaa nostaa pukkien päälle. Ainiin kaupat solmittiin uudesta kasistakin ja sitä aletaan rakentamaan pikimmiten. :)
    [​IMG]
     
    maverick999 tykkää tästä.
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    Capriceen käyty tilaamaassa uus öölipumppu j haettu uus hylsy että sais noi jarrut purettua. myös alatukivarret läks viimeksi tallilta matkaan niin saa lyyä peltiä alle.
    Alustavasti kyselin myös uretaanikoripuslasarjan hintaa ja saatavuutta ja peltisarjoja tohon mootoriin. Tästä on hyvä jatkaa. ;)
     
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    Capricen uudesta koneesta kiskastu kamat levälleen. Nokkaakselissa oli yhessä nostajan kohdassa vähän enempi kulumaa, mutta pohdin et jos nyt laittas nokankin samalla ku kerta tekee. Kannet ja imusarja lähtee huomen pesulle ja sitte pääsee kannet venttiilin hiontaan ja kannet porttaukseen. Imari on performeri, mutta aattelin jatkossa rakentaa ruiskulla niin tähän sellai kysymys et millai nokka kannattais laittaa? Kuitenki vakiota parempi ja sellain et vois sit käyttää ruiskunkin kanssa? Ja sit alkaa rockautosta uutta kamaa tulemaaan. Dampperiki antautu joten kait sellanenki pitää tilata. Ellei jollain sattus oleen? Venakopat tarttisin kanssa ja 600-650dp kaasaria.
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    tälläst viimeyönä. tästä on hyvä jatkaa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    Sinne läks kolnolvitone kansityölle pestäväks ja nokkalaakerien asennukseen. Uus öölipumppukii tuli tänään. Huomenna sais hakee nokkaakselin. Sellanen compin xe nokka tuli hommattua sinne.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    No nyt vähän taas vetästään suitsista.Mainitset aiemmin että haussa sulla olis 600-650 DP kaasari.
    Sopiva sun projektiin olis esim.500cfm. Edelbrock tai vastaavaan kokonen,joka käyttää alipainetta toisiokurkkujen availuun.
    Unohda tuplapumput ihan kokonaan.

    Ilmeisesti hankit Comp XE nokan US-Partsista.Herättikö kansivalintasi siis keskustelua tiskillä?
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    Eipä muuten aiheuttanu mutta epäilivät olisiko hieman liika iso nokka puristuksiin nähden tai jotain. Kaasaria tosiaan tässä vasta pohditaan. Mutta koitetaan silleen saada palikoita et sais sit samantein kasaankin. Normi 600 tässä pohditaan.
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noni nyt läks tilaukseen renkaat ja runkolakrut sekä veivilaakerit. Myös ne ohkasemmat kansitiivarit tulee samalla paketilla. jäljelle jää sit enää jakopää, tiivistesarja, nostajat ja kannenpultit. mites nyt kun ne öljykanavat rassataan ja konetta aletaan kasaamaan nii tarvisko olla jotain muuta ku normiöljyä laakerien päällä kun osia alkaa lyömään nppuun. ja käykö täyssynteettinen öljy täst eespäin koneelle, kun öljykanavatkin kuitenki rassataan puhtaaks?
     
  20. HT

    HT Gearhead

    Minkä xe valitsit? 256 tai 262 olis veikkaus. Itse 305 olisin kyllä valinnut tuon 256, 350 sitten 262.
     

Kerro tästä muillekin!