1984 Chevrolet Caprice jotain ihan muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 8.2.2013.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    262 sinne tul
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Ok. Perävälitys ja stalli ratkaisee aikas paljon toimivuudesta. Alavääntö saattaa olla hiukan ohuehko.
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    Ruisku konetta mä aattelin rakentaa mut ei oo nyt hyviä 8 piste ruiskusettejä myynnissä. Tiiä sitte jos tonne jonkun puhaltimen sais sit joskus?? Muuten kait vois jopa pikkasen perävälityksiäkin muutella, mutta katellaan jakka saa auton kasaan sit joskus.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    Aadelta haettu taas kasa roinaa autoon. enää puuttus noi nostajat ja kannenpultit, sekä tiivistesarja. Männät menikin diiselikylpyyn pehmenemään nii saa kaivaa ne urat puhtaaks.
    sit pitäs alkaa mettästään jotain väriä lohkon pintaan. :D
     
    maverick999 tykkää tästä.
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Laita punasta Miranoolia, toimii hyvin... :)
    Ainakin mulla.
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    ei ei ei ja ei mä en oikeesti punasta väriä, kun se on joka jeesuksen autoon ympätty. Mielummin joku sellanen väri mitä ei olis niin hirveesti taikka on ollut jossain vanhemmissa moottoreissa. Näyttää ainakin omaan silmään paremmalta esim sininen tuolla konttorissa. :cool:
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    miranooli yleensä on ihan hyvä moottorimaali. Pysyy jopa oldsin kansissa siinä pakokanavien kohdalla (no vähä lämmöstä väriä muuttanut mutta muuten ok). Moottorin kasaamiseen on omat asennusöljynsä, tavallinen mootoriöljy ei taho tarttua ja pysyä pidempään.
    Öljykanavat on hyvä rassata esim jollain kiväärin puhistus harjalla, öljyproput pois nokka-akselin öljykanavista niin pääsee rassaamaan. Omaan kolnolvitoseen laitoin 1/8" npt kierteellä olevat tulpat uusiksi propuiksi. Joudut hankkimaan jopa kierretapin tuota varten.
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    nonniih. Nyt saatiin lohko koneistamolta ja päästiin rassailemaan kanavia puhtaaksi. tarkoitukseen hommasin motonetistä sarjan missä oli jos jonkinnäkösiä harjoja. nokka löys paikkansa ja menikin nätisti sisään samoin runkolaakerit kunnes kokeiltiin kampi paikalleen.
    ei ollut noissa lakruissa mitään osviittaa siitä että olisivat olleet ylikoon laakerit. Nyt mittaamalla siis rk ja veivilaakerit men vaihtoon jos ei saada stanukon kampea sinne. hieman ottaa nyt päähän.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Onko Kampiakseli uusi? Vai eikö sitä mitattu koneistamossa? Vai oliko se edes mukana?
    Näissä vanhoissa on usein hiottu kammen kauloja alikokoon, jos on ollut vaikka paljon kulumaa tms. SBC:n saa hyvin eri kokoisia laakereita. Jos ostit uudet jostain, kysy saisiko ne vaihtaa suoraan sopiviin. Yleensä myyjät vaihtavat hyllytavaran toiseen, kun silloin asiakas helposti ostaa muutakin samalla...
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Ei ollu kampura matkassa, kun ei tosiaan ollu laakereissa mitään mittaa ilmotettu ja netistä ko lakrunumerolla ei ollu tietoo muuta kun et olis ollu stanu, nii aateltiin et ois stanukoossa. Noh seuraavas konees sit vie kuitenkin mitattavaks ja niinhän se menee toikii. Pitää koittaa kysyy jos sais vaikka veivin lakrut vaihettua kun runkolaakereihin tuli vähän jälkeä.
     
  11. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kampura läks mittaukseen. saas nähä mitä vastaavat sitten joskus.
    Capricea pitäs varmaan mennä viikonloppuna taasen vähän purkamaan. takaluukun ku irrottais ja lootan sekä persettä nostais nii sais tanki pois ja pääsis kaatamaan löpöt vanin tankkiin. Sit voiskin alkaa pohtimaan tuon korin nostotoimenpiteitä. Moottori jäänee nyt pariksi viikoksi naftaliiniin muhimaan.
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kansityötä haettiin jo muutama viikko sitten kampura takasin. Vastauksena hiominen rkl 0.030 ja kkl 0.050 kokoihin. Yritin kysellä kampuroita mutta kellään ei ollut niin nyt sitten tehään näillä mitä sattuu olemaan nurkkiin tullu. tänään varmaan laitellaan osakasaa tilaukseen ja pääsis sitten taas etenemään moottoriprokkiksen muodossa. ensviikonloppuna olis hyvä aika käyä vihdoin se saakelin kori nostamassa pois rungolta. halu ois kova päästä jo pitkiksellä ajamaan, mutta ehkä se sit ensvuonna ois valmis. Onhan mulla kyl toi customcruiserikin et senku laittas ajoon. Ei kellään ois tarvetta oldsmobilen diiselikoneelle?
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    ja roppasen räpläys jatkuu. tilasin tuossa juuri koneeseen viimesiä puuttuvia hiluja ja kuun lopussa pääsee niputtamaan konetta kasaan vihdoin. :D
     
    Herje tykkää tästä.
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    autoa käyty purkamassa lisää ja nyt on enään pyhällä painovoimalla kiinni runko korissa. Josko sitä pääsis jo huomenna nostelemaan ja pääsis viemään rungon hitsurille katsastettavaks. Osa moottorin osistakin tuli postissa, mutta osa on jossakin päin tullin ja itellan rajamaata. :D Vielä yks tilaus ja olisi kaikki tarvittava koneen niputtamista varten. Hittovie kun vielä ton dampperin jostain keksis.
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    [​IMG] kuvaa vaihteeks. :D[​IMG]
     
    maverick999 tykkää tästä.
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko tälle tapahtunut edistystä?
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Ei oo lintta edistyny. Meidän piti viikonloppuna hakea se runko mutta meitin peräkärry ol niin pieni ettei olisi enää lain puitteissa kyytiin mahtunut. Pitänee nyt lähiaikoina hakea se runko kotiin nii pääsee vetämään saumalla kuntoon.
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    Eipä oo tämäkään edistynyt kauheammin. Viimeviikonloppuna käytiin kattomassa että kori on pysyny pukkien päällä ja vietiin vanhat korikumit uusiokäyttöön patrolliin. Uudet korikumit tuli tilattua ja varmaan vielä tällä viikolla haetaan kotiin. Nyt ei sitten ookkaan enää kumia muuta kun moottorin ja lootan alla. Muut on polyuretaania energy suspensionilta. Noihin rungon puslanpaikkoihin olis tarkotus vahvikelappuja laittaa sekä korjaus että korin nostotarkoituksessa. Uudet kumit huhutaan olevan aavistuksen matalempia kuin vamhat. Nyt jos jollain olis hyviä neuvo/paikkoja missä vois teettää niitä lappuja. Kun niihin tulee aikas isot reijät niin ei oikein haluttais pirralla nysvätä. Tosin kuviosaha ja metalliteräkin voisi olla kova sana.
     
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Minkä kokoisia niiden lappujen pitäisi olla ja mikä se reikäkoko on?
    Mä olen joskus kattellu paikallisessa ruuviliikkeessä ns. korilaattoja, niitä oli melko isojakin ja isolla reiällä. Googlella, esim. M24 on 26 x 72 x 5mm. Sitten on ns. neliölaattoja, M30 on 33 x 95 x 6mm... Noi on jo melko isoja.
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Energyn koripuslat tontilla ja tuossa ihmetellessä huomasin, jotta on muuten melkosia kokoeroja silmämääräisesti. Jakkas tästä pääsee tallille ihmettelemään ja mittailemaan niin selviää tarkalleen paljonko tarvitsee asentaa korotuksia, toisaalta eihän siitä haittaakaan oo vaikka koko kori olisi matalemmalla runkoon nähden.
    Moottorin rakennus tyssäsi siihen ettei noita 0.050 kiertokangen lakruja ole tällä hetkellä ainakaan rockautossa. :(
    Us performancella näytti olevan nyt aikas halvalla gm 8.5" perään levysarja. Ainoa mikä pitää hommata lisäksi on pääsylkkä ja pohdin josko tuon hydroboostin vois valjastaa jollain modifikaatiolla siihen käyttöön? :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!