1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei se sen enempää ole tarkotettu uutta kuin vanhaakaan mittaristoa varten.

    Normaalisti kun mittari kalibroidaan, uusi tai vanha, niin käytetään GM alkuperäistä sarjaa, jossa tulee tuo kalibrointi chip, clip tai "kampa" ja homma tehdään mittaristo irrottamalla, mutta sitä ei suinkaan pureta kokonaan...näin se virallisesti tehdään kun on tarvittavat osat.

    Se Max. 10 x käyttökerta juttu tarkoittaa sitä liitintä A Connector kuvassa 20, jossa ne johdot, jotka oikosuljetaan akkuun "Factory Fuse":n polttamista varten...Clip on kertakäyttöinen.
    Muutos tulee voimaan kun fuset on poltettu ja kammasta irrotettu oikeat pinnit ja se tuupataan paikalleen.
    Polttaminen tehdään vain kerran, kun se on tehty, niin sen jälkeen kalibrointi voidaan tehdä uudelleen uusimalla tuo Clip/kampa.

    Uskoisin että ne sulakkeet voidaan tosiaan polttaa sieltä yksitellenkin, kuten se oletettavasti tehtaalla tehdään kun autoa/mittaristoa kasataan...mahdollisesti ne siellä olevat ylimääräset reiät ovatkin sitä varten.

    Kalibroinnin voi tosiaan tehdä siirtelemällä fuse:a/tekemällä lisää jumppereita piirilevyllä, sama tulos sillä saadaan, DIP-kytkimellä saadaan muokattava etenkin kun tuo sen jonnekin mittariston kehyksen alle ulkopuolelle, 8 johtoa...onhan tuossa monta vaihtoehtoa kokeilla.
     
    Muokattu: 28.1.2018
  2. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Uus kampa ja HIENOSTI TOIMII mittari:D Kiitos hyvistä neuvoista.
     
    isalmela, Camino'79 ja kovis tykkäävät tästä.
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hienoa että sait toimimaan :odcool:

    Ps. Korjasin virheet ohjeesta.
     
  4. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Kiitos vielä.Se on kun rautalangasta vääntää ohjeen niin meikäläinenkin saa jotain korjattua :D
     
  5. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Miten toi spartan lukko on toiminut käytössä? Pitääkö pauketta?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei itse lukko pauketta pidä, mutta onhan sen toiminta aika on - off.
     
  7. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Hyvin toimii ja en oo pauketta huomannut.Molemmat pyörät vetää ja en kääntymisen kans oo mitään ongelmaa huomannut :) Kattoo millanen ihan kesäkelillä on sit.
     
  8. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Ite harkinnut samaa lukkoa omaan pikkikseen ja noita videoita kun youtubesta kattoo, niin aika jäätävää ääntää pitää käännöksissä. Onko se lähtökohtaisesti kasattu väärin jos paukahtelee?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kattelin pari videoo joissa perä paukkuu aivan sairaasti jopa suoraankin ajettaessa, mutta kyllä niissä täytyy olla jotain pielessä ja pahasti.
    Oikein kasattu ja kunnossa oleva Spartan ei todellakaan käyttäydy noin.
     
  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Mun mielestä ei kyl pauku.Pitää ottaa emäntä kyytiin joku päivä kuunteleen,sillä kun huippu hyvä kuulo.Ite ollut kyl tyytyväinen lukkoon.
     
    Rac3r_ tykkää tästä.
  11. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt on tuore leima,ei paljoo tarvinut tehdä.Runkoon paikat siihen missä suora takaosa kohtaa eturungon,on semmonen kotelo et kyl paskaa kerää.Onkohan tyyppivika näis toi kohta.
    Rungon numero kilkuteltiin konttorilla,kun ei sitä rungosta löydetty.
    80 lätkä piti taakse liimata ja pakkivalot korjata.
    Oli joku sit laittanu 2lankasen polttimon pakkivaloiks,heti toinen toimi kun vaihto polttimon.
    Toisellepuolen vaihdoin pohjankin,ei tullu virta johdonliittimestä lampun kannalle.
    Näkyy olevan ylhäälläkin 2lankanen vaik 1 näyttäs kuuluvan,pitää hakee lisää oikeita polttimoita.
    Taas ihmettelen,miksi ei voi korjata oikeilla osilla:mad:

    Asiasta kolmanteen.Voiko/kannataako tohon tankata RE 85 bensaa:rolleyes:
    Halvemppa on mut kulutushan lisääntyy.
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    Leiman jälkeenhän se 80 lätkä otetaan taas pois :)

     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Ei jaksa repiä ja ei kyl vauhtiinkan vaikuta tarra,sopivasti mennään.:D
     
    KajS tykkää tästä.
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos on lasikantapolttimot takavaloissa niin niissä on kaikissa kaksilankaiset jotta voit vaihdella keskenään kun jompi kumpi on palanut. Keskimmäisessä molemmat langat käytössä ylimässä vain ajovalo ja pakkivalossa se voimakkaampi. Minusta ainakin on hyvä juttu kun varaosaksi riittää vain yksi polttimo joka sopii kaikkiin ja voi vaihdella ristiin jos väärä lanka palanut...
    ;)
    - Jani -
     
    KajS tykkää tästä.
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Hyvä huomio,kiitos.
    Ihmettelin kyl kun pakkivalo ei toiminut sillä 2lankasella.
     
  16. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Kyl mulla vaan kanssa subessa toimi pakkivalona vain yksilankanen malli.
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    3157 on kaksilankainen polttimo ja 3156 on yksilankainen.
    Molempia olen noissa nähnyt. 3157 sopii 3156:sen tilalle, mutta toisin päin voi toiminto jäädä puuttumaan. Kanta on fyysisesti sama, toisesta puuttuu vain kontaktit.
    Kanta on valmistajasta riippuen lasia tai muovia.
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    Kyllä mulla on pakkivalo toiminut kaksilankaisella lasipolttimolla ja siksi olen niitä juuri vaihdellut ristiin siis 88-91 malleissa. Uudemmissa voi olla erilaisia pohjia. On ollut myös pakkivaloja joissa metallikanta ja niissähän ei voi kaksilankaista ja yksikantaista vaihtaa ristiin koska nastat on eri kohdissa. Pakkivalohan yleensä hajoaa siksi kun pohjassa kuparijohteet hapettuu poikki.

    - Jani -
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    TBI saako pelkkää jousta kalvolle mistään suomesta
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!