1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo 3.73 varmaan paras tai jos renkaat on suht pienet niin joku 3.4 mutta ei sen alempaa millään ilveellä, ne on tarkoitettu 3 pykäläisille toosille ilman lockuppia.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ite laittaisin 305 / Th700r4:n kanssa jonkun 3.42 , 3.55 tai 3.73...mutta ei yli nelosen.

    Kone pyörii loikkarilla 100km/h vauhdissa ja 3.08 välityksellä n. 1600 rpm ja 3.73 n. 2000-2100 rpm vähän renkaista riippuen.

    Vakio 350:n tuntuu aika laiskalta 3.08:lla, saatikka 305...

    Itellä pikkusen piristetyn 350tbi kanssa on 3.73:1 kun laatikkona Th700 ja renkaat 275/60R15...mukavan pirteä, kone ei silti huuda matka-ajossa, eikä polttoainettakaan pala kohtuuttomasti.
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mun -88 5.7 silveraarossa on 2.73 välitys,ja se on karsea! käytännössä ylivaihteella ei tee mitään, tai sitten vauhtia täytyy olla liikaa :D Tuo 3.42 oli mielessä, ja sitä mieltä oli pekialistikin, kun kysyin perärempan hintaa. (3-400) 2/4 madallus on vaivattomampi tehdä, ja muuttaa jo luonnetta kummasti .
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koneen huutoa tärkeämpi pointti musta se alue missä putket kumisee/jurisee.

    Mulla se nyt just 80kmh odlla. Kiekkamittaria ei oo eikä perän välläristä tietoa.


    Mieluummin ajaa d:llä tai sitten 10kmh kovempaa.
     
    KajS tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on toi 3.42 pikkarissa, ja se aika passeli. Dieselille on vaan just pikkasen liian vähän kierroksia ajella nelkulla lukko päällä tojotahepun kaheksaakymppiä. Kun se aika usein on jotain alle 75.
     
    KajS ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla siis 3.73 välitys ja rengaskokoa on kasvatettu 7.3%, jolloin välitys muuttuu samaksi kuin 3.46 vakiorenkailla.
    (Vakio 235/75-15", nyt 31 - 10.5 - 15")

    Netissä on noita kalkulaattoreita.
     
    KajS ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  7. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on noi kesäkumit 33-12,5-15 ja aika iso ero välityksessä vakioon 245/75-16 talvirenkaaseen. Sillä jaksaa vetää tojotankin kaheksaakymppiä...
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mulla on Chevellessä tuollanen Spartan lukko.
    Veto päällä se on 100% lukko ja kurvatessa ilman vetoa päästää "tasauspyörästön" toimimaan klik klik-äänen saattelemana.

    Toimiihan se kadullakin, mutta ei tosin niin hienostuneesti kuin oikea lukko.
     
  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Tilaan/ostan ton 3.72 välityksen.Pitää kysästä emännän mielipide että jaksaako kuunella klik klik ääniä. Tulis säästöö hyvin tolla spartalaisella.Putkiston tietysti kun vaihtas niin ei klik äänet kuulus,nykynen vakio putkisto on kyl liian hiljanen:D
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollanen Eaton Posi omassa, Hai kasasi akselin.

    https://www.summitracing.com/int/parts/etn-19559-010/recommendedparts

    http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Vehicle/Differentials/eaton-posi/index.htm

    Toimii ja pitää, mutta tuntuu olevan tosi tarkka öljystä...siellä on ollut tähän asti Gulf LS + Torque GM lisäaine, sillä yhdistelmällä tosi hyvä.
    Vaihtelin sitten tossa kehutut ja mukamas "hyvät" Red Line LS:t :wc:... ja hetihän se alkoi mellastamaan, kun vanhat öljyt huuhtoutuivat pois...narisee ja napsuu kääntyessä :odconfused:

    Täytyy vaihtaa keväällä uudestaan öljyt, tiedä sitten mitä sinne laittaisi Gulf LS vai Castroll LS ?
    Samaa Torque lisäainetta en saanut US Parts:sta, jotain Ford:n tuotetta myivät...siitä saattaa tulla se kompastuskivi vielä :odeek:
     
  12. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo ton eaton posin sais us partsista 644e Spartalainen kaikkineen rokkiautosta 408e
    Toi tossa just vähän tökkii kun on tarkka noista öljyistä ja pitäkö niitä levyjä tai jousia joskus vaihdella,kun alkaa luistaan liikaa:rolleyes:
     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noin 5% katselin eroksi, eli 3.42 välitys muuttuu 3.25 välitykseksi kesärenkailla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vakio iskarit menee kyllä 2/4 madalluksella.
    Etuiskarihan pysyy vakiona, jos madallat pelkällä spindle:lla, mutta jos teet jousilla, niin voi olla viisaampi tilata ne lyhyemmät.

    Iskareiksi suosittelen kyllä noita Bilstein:n pumppuja, saa valmiiksi madalletulle ja tehdaskin on käyttänyt noita paremmissa alustoissaan kuten Z71...todella jymäkät, tykkään ainakin omassa 2/4 madalletussa C1500:ssa.

    Toisessa on Koni:n säädettävät...olleet vuodesta 1993...niissäkin otin taakse 2" lyhyemmät madallettua alustaa silmällä pitäen.

    https://www.summitracing.com/int/se...rtBy=Default&SortOrder=Ascending&N=4294915850

    Madallussarjoissa kannattaa olla tarkkana, osa on ihan kuraa...suosin omissa Bell Tech:n tuotteita, mutta kyllä niistäkin jotkut on saaneet akselitappeja poikki...
    Hai varmaan kertoo ja kuinka vaihtui orkkis tapit tilalle.
     
  16. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Harmi kun Us parts näyttää että loppu,olis saanu just noi bell tech olkaakselit.En tiedä kyl Summitin tai ton LMC truck firman sarjoista että kestääkö.Itellä toi kielipääkin melko 0,jotta ei ulkomaan foorumeita luella.Takana kai rojut kestääkin,mut toi kyl pahempi jos edestä akseli katkee.Rokkiautossa noit Bilstein iskareita,kattoo jos samaan kuormaan akselin osien kanssa sais.
    Summitilta en o koskaan tilannut mitään,pitäs sekin kai opetella:rolleyes:
     
    Muokattu: 9.10.2017
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä se US Parts tilaa ne sulle, saavat vaikka Summit:lta nopeasti...maksaa tietty vähän lisää lentona.

    Ei se Summit sen kummallisempi paikka ole kun muutkaan...Summit myy myös eBay:ssa, samoin JEGS.

    Mitä joskus tilannut Summit:lta, niin toiminut ongelmitta ja todella nopeasti...siitä tosin on pari vuotta aikaa ja hoidin itse tullaukset ja verot täällä päässä, rahdinkuljettajana oli silloin USPS/Posti (oma valintani).
    Nykyään joutunee pakosta valitsemaan Fedex/DHL linjalta (rahastusta)...mutta Rock Autohan toimii samoin.

    Saman dropin voi tehdä myös 2" etujousilla...varaudu ettei tipu silti tasan tuota 2", sillä ovat todella jäykät jouset.

    http://www.belltech.com/products/be...sierra-1-2-ton-std-cab-2-or-3-drop-23405.html

    Kun sitten tilaat spindle:a, niin varmistu kumpi alusta on autossa...vakio STD vai HD ?

    STD Light Duty alustalla Bell-2400

    https://www.summitracing.com/int/parts/bel-2400

    Heavy Duty alustalla (RPO code F44) Bell-2500, HD / F44 alustassa on isommat jarrut ja pyöränlaakerit.

    https://www.summitracing.com/int/parts/bel-2500
     
  18. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Laitoinkin noi rpo koodit tonne,mikäli oikein olen kattonut niin ei mitään HD alustaa ole.Juu enkä aatellu jousilla madaltaa,ei mee niin kovaksi alusta.
     
  19. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt on Spartan lukko ja 3.72 välitys tulossa.Akselin vein hiekkapuhallukseen ja ens ti haen maalattuna takaisin,osatkin kai kotiutunut siihen mennessä.Huomenna jos putsailis paikkoja ja ruiskuttelis irrotusöljyt muhiin,niin saiskohan jotain pultteja auki ilman lämpöö ja tappeluu:rolleyes:
     
  20. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hienoa! laitahan sitten raporttia miten rojut toimii käytännössä :)
     

Kerro tästä muillekin!