1993-1996 tulilintu amerikasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja PsykoDrift, 18.3.2008.

  1. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Eli tuollainen 1993 eteenpäin valmistettu firebirdi kiinnostaisi, kiitoksia vaan porvoon suunnalle astron ostajalle kun tartutit kuumeen tänne :lol:

    Mitäs tyyppivikoja tuossa kutoskoneisessa on, Entä kaseissa?
    Yritän löytää sitä huolettomampaa johon ei huolloissa uppoa useita tuhansia jos jotain hajoaa, tuon ikäiset kumminkin alkaa olemaan jo siinä vaiheessa että niitä joutuu enemmän ja vähemmän remontoimaan.

    Kaseissahan on 6 vaihteinen Tremec T56 ellen ihan väärin ole ymmärtänyt ja kutosissa 5 lovinen?


    Kasi + manuuali tietenkin polttelis enemmän mutta saksassakin niiden hinnat on roimasti enemmän kuin kutosella + manuaalilla, vaikka yleensä siellä isokoneiset onkin halpoja :)


    Jos kasi koneiseen päädyn niin kannattaisko semmoinen uittaa peräti jenkeistä, Minkälainen paikallinen hinta taso on verrattuna esim saksaan?

    Autohan ei tule suomen kilpiin vaan ajellaan ns. Autoliikkeen kilvillä suomessa olo ajan, syksyllä muutto rajan taakse niin rekisteröidään se sitten sinne.
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Jos kutos versiota harkitset niin 3.8 on mukava kone ajella ja erittäin taloudellinen .....
    Oma kokemus on -98 versiosta ja nimenomaan 3.8:sta .... auto on hieman muovisen oloinen johtuen lasikuituovista ja luukuista johtuen .....
    Ongelma kohta ilmeisesti on lähes kaikissa + jakopisteen hapettuminen .....
    Mutta kokonaisuutena ihan kelpo käyttöauto ..... :)
    Jos meinaat tuoda tolaisen auton niin tuota se jenkeistä ... saat samalla rahalla sieltä LT1:n ..... kuin mitä euroopasta 3.8:n ....

    AM-Racing
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Lt 1 koneisissa on tyyppivikana vuotava vesipumppu joka ilmenee n 100 thm ajojen jalkeen ja monesti tama aiheuttaa myos virranjakajaongelmia koska pumppu vuotaa suoraan jakajan paalle.
    Muutoin lt1 on koneena mita mainioin, tehokas ja taloudellinen.
    Kutoskonetta en harkitsisi, ei silla etta se olis huono ,vaan siita eroon paaseminen saattaa olla hankalaa, koska kysyntaa noille saksasta uitetuille kutoslinnuille ei juurikaan ole, sikse ne ovat myos reilusti kasikoneisia halvenpia.
    Kerhokin loytyy 1-4 gen camaroille ja firebirdeille, sielta saat varmasti vastaukset kysymyksiisi
    http://forum.f-bodyfinland.com
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu, vaikka tuolla kuutosellakin kerkeää muun liikenteen tahtiin ei tuon näköisessä autossa ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin LT1. Ja toi jälleenmyyntiarvo on tosiaan huono pikkukoneella.
     
  5. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Laittakaas noita amerikkalaisia automyyntisivustoja tähän, näkisi suunnileen mitä ne siellä pyytää manuaali vaihteisista :odroll:
     
  6. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    eikö kukaan muka tiedä? kumma juttu :odroll:
     
  7. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Tällä hetkellä näyttäisi siltä että Miamin seudulta tulee auto kun siellä eräs suomalainen harrastaja asuu.

    1900€-5000€ (+ rahti yms) luokkaa kuulema hinnat :eek:
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    -94-95 LT1 TA 6m maksaa keskimaarasesti noin 4500usd jos maileja on n 100k.
    Jos maileja on vahan ja auto huippu hinta voi tuplaantua ja jos se on joku speciaali, blackbird,comp ta, 25th anniversary etc hinta voi olla ihan jotain muuta.
     

Kerro tästä muillekin!