2.0 ohc nykii kuormitettaessa

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ReissuReki, 27.2.2011.

  1. ReissuReki

    ReissuReki 1st gear

    Niin, tuollainen ruisku ohc nykii pahasti kuormitettaessa ja kiihdytettäessä. Tyhjäkäynti on siedettävää ja pintakaasulla kestää vielä hermot ajella. Kovilla pakkasilla oireet olivat pahemmat.

    Nyt kysyisin viisaammilta, että vaikuttaisiko tuo sytytyspuolen vialta/kenties joltain muulta?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Yleensä tuo viittaa pensapulaan.
     
  3. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Jep, itellä teki Volvo samaa ja painepumpun vaiholla korjautu.
     
  4. ilu

    ilu 1st gear

    Ootko tankannu E10 ? jos oot niin vois olla myös bensansuodatin tukossa.
     
  5. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    tarkasta ensin bensan saanti(pumppu ja suodatin), sitten jos muut sytkälaitteet on ok (kynttilät piuhat kansi ja pyörijä) nii tutkimaan kaasuläpän asennontunnistinta ja ilmamassamittaria.
    miulla on omasta menny noi molemmat anturit ja hajotessaan aiheuttaa aikamoista pätkintää.
    kerran mäni myös lämpömittarin anturi rikki nii ei jaksanu enää käydä kunnolla. tuntu menneen sytkät ihan sekasin :eek: piuha irti ni taas toimi
     
  6. ReissuReki

    ReissuReki 1st gear

    Ei ole saanut kone E10. Saattaa kuitenkin olla suodatin tukossa jo aivan vanhuuttaankin.

    Mitäs tuolta ilmamassamittarilta pitäisi saada mitattua noin sähköisesti, meinaan että muuttuuko siinäkin vain resistanssi sen puntariläpän avautuman mukaan?

    Voisiko venttiilien kantaminen aiheuttaa myös moista pätkintää kuormitettaessa?
     
  7. jake74

    jake74 1st gear

    juu muutuu. lisäksi sielä voi olla myös imuilmanlämpöanturi.
     
  8. Ranchilainen

    Ranchilainen 1st gear

    Tommosessa ohc koneessa ei taida olla mahollisuutta, että tulpanhatut pääsee kostumaan öljystä? Musta kuulostaa ihan sytkäpuolen ongelmalta toi. Useemmassa autossa tehny ihan samaa temppua, ja aina vika löytyny joko öljyssä uivista tulpanhatuista(venakopan tiivisteet vuotaa), virranjakajan kannesta ja jopa kerran löi kuormittaessa kipinää välillä suoraan pyörijän läpi pyörijän akselin kautta lohkoon.

    Jos tulpanhatut näyttää kuivilta/puhtailta, ni putsaisin virranjakajan kannen/pyörijän hapettumista - ja jos sillä lähtee toimimaan paremmin ni uutta osaa vaan kehiin.
     
  9. ReissuReki

    ReissuReki 1st gear

    Itsekin olen vähän tuota syttypuolen vikaa arvellut (toivonut, jotta pääsisin helpommalla), vaikkakin aika hukassa olen tämän vian kanssa vielä ollut kun en ole päässyt kunnolla koko romun kimppuun. Täytyy katsoa ensin noi syttyosat ja kysellä sitten lisää...

    Meneehän se bensansuodatinkin siinä samassa, paineita vaan en pysty toteemaan :(
     
  10. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    ootko kattonu/kuunnellu ettei oo imuvuotoja... laihalle mennessä voip aiheuttaa nykimistä.
     
  11. ReissuReki

    ReissuReki 1st gear

    En ole vielä kerinnyt, tuo tuli itselle ensimmäiseksi hommaksi myös mieleen. Ei ollut viimeksi käsillä mitään, millä olis päässy ruiskiin niitä mahdollisia vuotokohtia...
     
  12. M.K.

    M.K. Gearhead

    Mulla oli sama vika ja syynä oli bensapaineen säädin. Uutta alkuperäistä oli vaan hankala löytää, ja laitoinki väliaikasesti tommosen säädettävän tarvikesäätimen.
     
  13. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mulla oli pakovenat 2.0OHC:sta lähes auki ja nykiminen poistui kun säädin venat kohdilleen. Kansi ei kestä lyijytontä ja venat uppoaa, lisäainetta käytin useimmiten.

    Välys on nopeasti katsottu, aloita siitä.
     
  14. Gyrus

    Gyrus 3rd gear

    Mulla oli 2.0 ruisku ohc:ssa samanlaiset viat ja vikakin löytyi kuluneesta nokasta, ensin säätelin venttiilin välyksiä ja ihmettelin ku ne ei meinaa pysyä, mutta oikean vian huomasin vasta kun heitti keinun pois paikoiltaan..

    Eli kannattaa toikin varmaan tarkista..
     
  15. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    No täytyypä tuokin katsoa, kiitti vinkistä.
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    tsekkaa ettei se kurkkuletku ilmamäärämittarilta imariin ole rikki.
    aika tyypillinen vika.se itse mittari on 0-5v potikka eli yleismittarilla voi mitata.
    vanhemmiten kuluu ja alkaa pätkiä yhteys.useimmiten tosin siitä alkupäästä.
    karkee tapa tarkistaa onko bensapumppu kuollu on ottaa paineensäätimeltä paluuletku irti ja käyttää virtoja parikertaa päällä.ecm pyörittää pumppua pari sekuntia ja jos painetta ei ole tarpeeksi niin paluulinjasta ei tule mitään.
     
  17. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    paljonko kuuluis olla bensanpaineita näissä? omassa 2.5-3.0
     
  18. CamZ28aro

    CamZ28aro 1st gear

    Olikohan 3.2

    Mulla huitoo tuolla 3.8

    2.0iS vm86
     

Kerro tästä muillekin!