2-kurkkuiset kaasarit ja cross ram imusarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hot1930, 9.3.2014.

  1. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Kysytään nyt vielä täältäkin, että millaiset mahdollisuudet mielestänne on saada pelaamaan sbc:ssa 2 kpl 2-kurkkuista kaasaria cross ram imusarjan kanssa?
    Kaasarit on Holley 0-4412:n kopiot, eli 350 cfm Procompit, ruttua 355:n koneessa 10,75:1, alukannet, XE284 nokka, perävälitys 3,27:1, turbiini 2080 rpm.

    Ei taida mennä matematiikka näissä hommissa niin, että 2x350=700 cfm, joten onko liian pienet kaasarit?

    Niin ja tään näköinen hässäkkä on siis kyseessä (en osaa vieläkään liittää kuvia :mad: )
    http://aijaa.com/PSODXy

    HAMB:n sivuilta joku antoikin äsken hyvän vinkin. Cross ramissa on toisistaan kaksi erillään olevaa plenumia, niin kannattaa tehdä näiden väliin yhdysputki tasoittamaan alipaine-eroja.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joskus mulle jäi jostain opuksesta sellanen käsitys et kahen kaasarin kanssa kerrottais 1,5:llä se virtaavuus. Eli tosta tulis sillon "periaattees" 525cfm. Jäänee vähän pieneks ehkä sun koneelle.
     

Kerro tästä muillekin!