2-tahti ongelmaa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja 68FuryIII, 28.7.2010.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Suzuki 380GT 2-tahti vetäsee sillon tällön lämpimänä kierrokset tappiin eikä sammu vaikka ottaa virrat pois? Kaasu ei jää jumiin se on poissuljettu. Virrat lähtee pois tappokatkaisijasta sekin on poissuljettu. Mikä vois olla? Ilmavuotoa eräs veikkaili.. Sammuu ainoostaan, kun heittää paikallaan vitosen silmään ja nostaa kytkimen. Aika turvallista ajoa :eek:
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    miten ne kampuran stefat vaikuttaa jos vuotaa?
     
  3. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Just näitä stefoja eräs epäili ja sano tuollaista aiheuttavan?
     
  4. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Kuulostaapa omituiselta vialta jos stefat falskaa pahasti niin luulis jatkuvasti haittaavan ja mistäs kipinälle virta tuloo jos tappokatkaisin toimii.

    Mikroautoissahan stefat väljennettiin tarkoituksella puutappi reikään ja peräöljyyn muhimaan :rotfl:
     
  5. äksy

    äksy 1st gear

    Kovasti vaikuttais ilma vuodolta, vähän aikaa kun laihalla pyörii niin pääsee myös männän vaihtoon..
     
  6. pptalo

    pptalo Gearhead

    Imuvuoto ja ilmeisesti ajoittainen jos kerran välillä pelaa. Voisiko ajoittainen vuota alkaa aina sen verran hitaasi että menee laihalle > palotila kuumenee> karstat alkaa hehkumaan ja sen takia ei sammu tappokatkaisiasta.
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Oliskohan tässä Kanta-hämeessa ketään spesialistia, joka laittais ton kuntoon jollain järkevällä hinnalla? Täällä Hämeenlinnassa asustelee joku guru, mutta kun sen yhteystietoja ei tunnu saavan mistään :( Ajoaikaa kuluu koko ajan :(
     
  8. Juggernaut

    Juggernaut 1st gear

    Tästä nyt ei paljon apua ole, mutta sanonpahan vain että tuossa tilanteessa tulee hieman epätodellinen ja varsin kauhistunut fiilis. Liekö kyseisen pyörämallin ominaisuus, sillä samanlaisen härvelin kanssa olen itsekin tuon kokenut.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    suosittelen laittaan seisontaan ja ajaan pienikulutuksisemmalla v8 jenkillä :wink: nätti pyörä mut jos gt550 luokkaa kulutus ja toimivuus niin ei ihme että noita jäi hiukan ylivuotisena myytäväks silloin muinoin...
     
  10. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Joo ei erityisen mukava odotella, koska mennään urku auki :( No kuulemma tyyppivika toi kampiakselin stefa. Tilasin jo kaikki stefat ja tiivisteet ja enään ei puutu kuin asentaja. Joutuu halkaseen koko koneen niin ei huvittais oikein ite...
     
  11. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ei tässä nyt luovuttaan sentään ruveta :)
     
  12. Juggernaut

    Juggernaut 1st gear

    Mie luovutin jo toistakymmentä vuotta sitten... Bensaa meni lähemmäs 15 litraa satasella ja toimivuuden kanssa oli vähän (eikä ihan vähänkään) niin ja näin. Vakuutuksetkin oli hiton kalliit. Jenkkiautolla olis tosiaan ajellut halvemmalla!

    Eihän sitä tiedä vaikka olisi sama pyörä kyseessä tässä tapauksessa, ei noita nyt niin hirveästi kuitenkaan ole.
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Minkäs värinen ja vuosimalli? Muistatko rekkaria?
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tuollainen rojotti 15v sitten tre hervannan atomikadun parkkipaikalla.oranssivalkoinen tjsp.
     
  15. Juggernaut

    Juggernaut 1st gear

    Oli tumman punainen, ei alkuperäisessä värissä ja vuosimalli oli -73 tai -74, rekkaria en muista. Pyörässä oli tehoputket. Myin pyörän Mikkeliin noin vuonna -96. Voin laittaa minulta pärrän ostaneen henkilön nimen YV:llä, jos tässä edes joku täsmää.
     
  16. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ei täsmää kuin vuosimalli...
     
  17. Ombo

    Ombo 1st gear

    Laiha seos, imuvuoto, tai liian kuuma tulppa? Mopoaikoina kaverin Malossimoposta muistaakseni kyseinen itsesytytys lähti pois kun vaihdettiin viileämpi tulppa.
     
  18. jamba

    jamba Gearhead

    Onko alkuperäinen öljypumppusysteemi paikoillaan. Suzukin CCI öljyruiskutushan pukkaa tavaraa myös alakertaan. Jos joku on joskus ottanut pois käytöstä, ja meinannu kurvata mopon bensalla... ne alkuperäiset muoviputket rikki = rankkaa ilmavuotoa. Jos bensaa palaa yli kympin, on kyllä pielessä säädöt muutenkin. Kolmekasikymppisellä pääsee 8-8,5 litralla/100km (samoin 550GT:llä) seitenpuokilla vesipyssyllä taas yllättäen 7-8 litralla. -Kolmepyttyiset kawat oli huomattavasti janoisempia, tehokkaampia ja huonompia ajaa..
     

Kerro tästä muillekin!