200 4r remppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja oldsmobile_83, 22.9.2010.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    onnistuuko ensikertalaiselta tollasen laatikon remppaus,
    tarvitaanko erikoistyökaluja?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja ei :odroll: .
     
  3. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Kyllähän se ehkä purku ja kasaus onnistuukin enskertalaiselta. Siis ehkä.
    Mutta se että riittääkö ymmärrys korjaamaan mahdollisia vikoja on varmaan toinen juttu. Toisaalta jos et yritä niin et kyllä varmaan opikkaan mitään. Kyllä OD:tä neuvojia löytyy. Hyviä ja huonoja. 8)
    Ja kyllähän se keskinkertasta panoa vastaa se fiilis jos saat sen lodjun vielä pelaamaankin. :wink:
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    Kyllä sen pitäs onnistua. Ja ei välttämättä tarvi erikoistyökaluja, ehkä enemmänkin luovuutta ja ajattelua..

    Onko se rikki? Siis onko levyt loppu? Kannattaa ehkä hiukan analysoida, et mikä siinä on vialla.. Meinaan vaan, et usein voi olla joku melko pienikin juttu ja laatikkoo ei tarvi edes panna ihan atomeiksi. Usein riittää öljypohjan kautta tehtävät toimenpiteet ja esim. pumppuosio on ihan hyvä käydä läpi, jos laatikko on irrallaan.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos loota on orkkiskuosissa eli ei ikinä korjattu niin kyllä se kannattaa korjata kerralla ja kunnolla eikä parsia sieltä täältä silloin tällöin :rotfl: .
    Ostoslistalle vähintään tiipparisatsi, kaikki kitkalevyt, panta, filsu ja jos haluaa parempaa toimintaa niin shift kit. Päittäiset laakerit ja puslasatsikin kannattaa laittaa listalle!
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    juu liuistaa kovin ja vaihtaa aika napakasti ei uata tv-kaapelin säätö

    on ehkä alkuperäinen dieselin perästä
    mistä saa selvi että onko orggis
     
  7. boogieman

    boogieman Gearhead

    Hakutoiminto pelaa jihuu!
    Minkälaisen/minkä shift kitin kannattaa hankkia tommoseen dailydriver tyyppiseen autoon jossa ko. aski?
     
  8. saresks

    saresks Gearhead

    TransGo kitti on periaatteessa laatikon toiminnan omituisuuksien fiksauskitti, mutta tömäköittäähän se vähän 1-2 -vaihtoa osakaasulla, 2-3 ja täyskaasuvaihtojen ollessa vakion kalibroinnin tapaan löysät.
    B&M kitistä ei kokemusta, mutta osien määrää ihmetellessä ja muiden kokemuksista kuullessa ainoa hyöty taitaa olla, että tuleepahan öljyt ja suodin vaihdettua.

    Kun tuon laatikon perisynti on vetelöityvät vaihdot samaan tahtiin kaasun avaamisen kanssa, niin ainoa kitti jonka olen havainnut jämäköittävän vaihtoja kaasua lisätessä on CK Performancen kitti. Ja pintakaasuvaihdot ovat melkein kuin cadillacissa. Eikä tarvi porailla ite välipeltiä, hepun omaa disainia oleva levy tulee mukaan.
     
  9. boogieman

    boogieman Gearhead

    Eli tommonen kitti saa kannatusta
    CK performance SHIFT RECALIBRATION KIT #24RSRK/A $139.99
    Suoraan valmistajalta vai myykö joku suomessa?
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Eipä saa Suomesta. Tuleehan sille hintaa, mut se on paras.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi kokkoniksen kitti vatii isomman servon myös! Se tekee 129taalaa lisää hintaa ellei osta tota GN tyyppistä. Mulla on isompaa servoa hyllyssä :wink: .
     
  12. idiot

    idiot Gearhead

    mulla olis tällänen projekti kans edes.
    tarkoitus olis lyödä jonkunlainen SHITkitti sisään,
    et sais vähän paineita ja napakammat vaihdot.

    tässä jotain puhetta ollutkin jo näistä ja
    ite ymmärtäny et toi TransGo:n HD2 kitti olis ihan
    hyvä valinta?

    mieluusti kävis koko laatikon läpi, mut ongelmana
    on ajanpuute ja opintotuella eläminen :rotfl:

    laatikko on perujaan ~85 varkku pontijakista ja
    kilometrejä on alla x, ei pahemmin ainakaan ollu
    metallia pohjassa, et jos vetelis ton kitin ja
    uusis etu- ja takapään stefat.

    korjataan sit kokonaan, kun hajoo :poff:

    edit, turbiini mul tos on DG5F, low-stall 1400-1600.
    pitäs hommaa siihen kuitenni +2000 niin jos jollain
    moista niin voidaan vaihdella :lol:
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mul on toi trans-go ollu parissa. Ei siit ainakaan huonompi tullu.

    Ja mä sain muute ekalla yrityksellä toimimaan laatikon täysremontin!
    Muutaman männän tiivisteen kanssa oli vähä tappelua mut kaikki meni kuorien sisään ja autokin liikku!
     
  14. idiot

    idiot Gearhead

    Mielellään remppais kyl, mut pitäs jostain keksiä rahat toho kittiinki :poff:
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tällä (TCI) ja violetillä pantaservolla (JN Trading) alkoi kakkonenkin pitämään isololohkon perässä vaikka loota jo kerran antautui kakkosen osalta. Toki se violetin servon työntötanko vaati jatkoa kun panta oli palanut/kulunut.
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Multa löytyy GN venttiilikoneisto, jos jotakin kiinnostaa saada vaihdoista aikuisten oikeasti napakammat niiden kittien kanssa.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon GN koneistoon ei kannata shiftkittia tunkea ja se tarvii aina myös oman kuvernöörin. Transgo:n HD2 kitillä saa koneistosta paremman mitä GN koneisto on :odroll: .
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No on se GN koneisto vakiota parempi any day, all day and twice on sunday.
    Muutamalla kympillä saa lunastaa.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No onhan se paras orkkiksista, mutta kannattaa muistaa että siihen "kuuluu" myös oma kuvernööri, servo ja tietenkin myös se välipelti. Transgo:n kitissä on tarvittavat osat joilla saa WOT vaihdot kohdilleen ihan tavis kuvernöörillä.
    Mikä koodi siihen koneistoon on maalattu?
     
  20. saresks

    saresks Gearhead

    Eikai se pakko oo iso servo olla, tossa kitin ohjeissakin kehotetaan harkittavaksi, jos ei oo hipo loota ennestään. Jos on loota auki ja laittaa leveemmän pannan, sit on must, mut muuten avaamattomassa lootassa pakollinen tarkistus olis vaan pannan välys, et ajoitukset pysyy kohdallaan.
    No paha tässä varmana on sanoa, kun itellä on billetti servokin, mut jos sun kokemus on muuta, niin sitten...?

    Kukaan ei ole puhunut mitä sen lootan tarvii kestää? Jos on jotain muuta kuin perus yrjömoottori, niin servoo kehiin huolimatta kitistä.
     

Kerro tästä muillekin!