2000-luvun jenkki perheautona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja isalmela, 5.8.2019.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    ...katastrofaalisessa hintasyöksyssä ollut jo jonkinaikaa nää ”kolmisetkut”. täytyy ajella kesäkäyttöajot hemillä ja talvet raksutella tuolla crd:llä... ei noista enää kukaan mitään maksa, vanhoista käyttöautoista:odcry:
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    3000€ ois saanu Rinta-Joubbarin liikkeessä '05 2.7 koneisesta. Totesin että ajan paaliin ite. :lol:
     
    Jooli ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kymmenen vuoden päästä ovat jo ihan ostettavissa mun hintaluokassa.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    aika vähän on enää silloin näitä rakkineita kierrossa.
    ruostuvat alta pois, ja tekniikat ryöstellään muuhun harrastekäyttöön
    (hemit)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Luulen että nämä 300c chryslereita on jälkituotu niin paljon että hinnat tippuu. Olen omaani koittanut vaihtaa kesän aikana ja nyt näyttää markkinoilla olevan hemi chryslereita reilusti.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei taida myöskään olla kovin mahtavassa maineessa nää 300 crysyt.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    hommasin neliveto jenkkimaasturin ja laitoin siihen vararenkaan tilalle kaasupullon. tulee hyvä mieli kun saa takavedolla talvella suddailla maailmaa pelastaen. valtiokin lahjoi tonnilla kun teki niin hienon ympäristöteon.
    Mutta käyttöautoina tykkäsin ainakin suht uutena ajaa sukulaisten 04-06 sebringiä (viimeinen hyvännäköinen) ja avengerikin oli ihan asiallinen, vaikka vähän kolho ja ankea sisätiloiltaan. Uudehkoja käkkylöitä saa suht halvalla, ne vain ovat myös ilmeisen tarkkoja huollostaan, on kuulunut ikäviä konevikahuhuja esim. pikkukädin 3,2 veekutosesta.
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Tämä on kans osoittautunut melko hyväksi kompromissiksi emännälle. Pienet ulkomitat, paljon sisätiloja ja kohtuu taloudellinen. Kestänyt 100 000tkm ajoa normihuollolla. En tunne tätä nettiauton yksilöä sen kummemin, kunhan bongasin. Kantsii ottaa 2.4 koneella, 172hv on kiva olla olemassa.
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/hhr/10860669
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Päivitetäänpä tätäkin ketjua pikkuisen. Mitään dramaattista ei ole tapahtunut, Lincoln on edelleen talvisäilytyksessä ja emännältä puuttuu käyttöauto. Jonkunlaisia järjestelyjä on varmaan pakko ruveta kohta tekemään: lapset lähtevät päivähoitoon ja emäntä työnhakuun 1.3. En ole vaan saanut aikaiseksi laitettua edes Lincolnin myynti-ilmoitusta nettiautoon: jotenkin ahdistaa jo valmiiksi ne puolen hinnan tarjoajat, vaimolta ostolupaa kysymään lähteneet ja muut haaveilijat.

    Jos jollakin on voimakas pyrkimys alkuperäisen ja hienokuntoisen 70-luvun Lincoln Town Coupen omistajaksi, niin automaattivaihteista käyttöautoa saa tarjota vaihdossa. Saa Lincin käteiselläkin ostaa, hinta 15 000€. Aloita vaikka yv:llä, sähköpostilla ismo.salmela(at)hotmail.fi tai O44 239 4663. Tästä pääset lueskelemaan lisää ja katsomaan kuvia (sivut 8-39):

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/aloittelija-opiskelee-77-lincolnin-tavoille.306233/page-39
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joskos sittenkin vielä... vaihda lincoln vaikka pari kokoa pienempään harrasteautoon ja mopoon, niin pääset itse töihin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mopo saattaa käydä vähän köykäiseksi ajopeliksi :) Tällä hetkellä Oulussa sataa nolla-asteista vettä päin naamaa. Työmatkatkin ovat välillä 200-300 km suuntaansa, työlääksi käy sekin mopolla taittaa :rolleyes: Kai tässä jonkinlainen väsymyskin tähän harrasteautoiluun painaa? Eihän sitä mukava ole myöntää (ainakaan harrasteautofoorumilla), mutta tuntuu että miehestä viedään nyt kaikki voimat työ- ja kotielämään.
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No, sitten ei auta, kun huilata harrastuksesta.

    Itselläkin harrasteauto kolmatta kesää säilössä, kun kaikki irtoava kapasiteetti (rahallinen ja henkinen) on mennyt käyttöautojen ylläpitoon. Vaihdoin käyttiksen nyt sellaiseen, jota ei tarvitse hetkeen ylläpitää, joskos saisi harrastevimpulan taas ajoon.

    Kaksi teräinen miekka; toisaalta se auto ei siellä ladossa varsinaisesti parane, vähälumisena talvena hiirenpesän riski kasvaa... toisaalta, auto tuli hommattua silloin, kun ne oli halpoja ja minulla oli siihen varaa. Jos laittaisin leppäjeepin kiertoon, viiden vuoden päästä sellaista tarvittaessa ei välttämättä ole enää varaa yhtä hyvään yksilöön. Tässä 9 vuoden aikana hinta on noussut ehkä 40% ja kansainvälisesti huomattavasti enemmän.
     
    Stang_81 ja malvasto tykkäävät tästä.
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samaa perheauto hommelia tässä pohtinut. Lähtökohtana on se, että 6 hengen perheessä pitäs olla kaksi luotettavaa käyttöautoa, ja MOLEMPIEN pitää tulevaisuudessa olla 4x4 tai awd, miten vaan. Tällä hetkellä vain toinen on 4x4, eli 7 paikkainen citymaasturi. Toinen on niinikään 7-8 paikkainen tila-auto, mikä pelkkä etuveto. EI hyvä. Mihin sen sitten vaihtais?

    Ei muita vaatimuksia kuin mielellään 7 paikkaa tai enemmän, tosin kuudellakin pärjää jotenkin. NELIVETO. Saa olla 2010 tai uudempikin, jopa uusi, riippuu hinnasta. Vaihtoehtoja siis esimerkiksi Suburban tai Yukon XL, Toyota Sienna tila-auto, Toyota Sequoia, Dodge Durango, Chevy Traverse, Buick Enclave, Ford F350 pikuppi (6 paikkasenakin kompromissi, olis cooli uudella 7.3 bensa koneella), muita? Tojotan Sienna on vahvoilla tilan ja käytännöllisyyden takia, Durangon sais kivasti hemillä, Traversesta en tiiä mutta vaimolla on just semmonen vuokralla, kohta kuulee siitäkin enemmän. Suburbanit on pirun kalliita ja menis käytetyn hakemiseksi, muuten olis aika ykkönen. Ei mitään läjiä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sinulla on siellä vähän eri paletti, kun meillä täällä Suomessa.
     
    Powerstroke, 12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mietin ihan täsmälleen samaa: hitto vieköön kun noista pääsisi valitsemaan :cool:
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Toyotalla Suomi kulkee ja kuljettaa...
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tekeekö Honda mitään noilla spekseillä?
     
  18. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Tuohon lisäisin Chevy Tahoen... 2002 on 8 paikkanen.. 4x4 napista.... niitä on vain aika vähän. ja uudet on kalliita...
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kyllä Tuolla USAssa ja Kanadassa niitä piisaa...
     
    fudge85 tykkää tästä.
  20. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Mikään ei taas estä hankkimasta Suomeen mitään noista autoista, paitsi tietysti Matti kukkarossa.
     
    fudge85 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!