2001 PT Cruiser automaattivika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hamsteri, 23.2.2009.

  1. Hamsteri

    Hamsteri 1st gear

    Copypastena toiselta foorumilta teille aktiivisemmille ja toivottavasti paremmin tietäville:

    Liekkö akun vaihto sekoittanut mutta nyt iski suhteellisen korkea vitutus päälle:

    Akun vaihdoin muutama päivä takaperin, muutenkuin suhteellisen rauhallisesti ajelen niin ei tullut eteen mutta oli ohitettava moottoritiellä yksi kappaletta rekkaa.. 90km/h vauhdista iskin kaasun pohjaan ja vaihteisto iski alemman pykälän.. .. muttei nostanut sitä takaisin, vauhti jäi 100km/h ja kierrokset 5000 sekä moottorin vikavalo syttyi jolloin automaattisesti hölläsin kaasun pois ja pääsin nipin napin liittymästä, hetken jo ajattelin ettei kai tässä kummempia mutta vika tuli jäädäkseen.

    Eli viimeiselle vaihteelle vaihtaa TODELLA löysällä kaasulla, käytännössä 90v mummon ajotahdilla, mutta hiemankin liikaa kaasua niin vaihtaminen ei onnistu, kuulostaa kuin rele hakkaisi mutta mitään ei tapahdu (tai sitten joku kolisee urakalla..) sekä moottorin vikavalo syttyy..

    Että *censored!*.. -01 ja 125tkm lasissa, minen tiedä automaatin toiminnasta juurikaan mitään muutenkuin että ajallaan on öljyt vaihdettu ja riittävästi sitä tavaraa on edelleen siellä.

    Nyt kaivataankin sitten infoja, että onko jollekkin vastaava iskenyt tai että mikä se pahin, uuden laatikon hankintahinta on ?
     
  2. eemeli

    eemeli 1st gear

    Skanneriin kiinni esim. Päiviselle parolaan ja tutkintaan mikä siellä on oikeasti vikana.
    Samaa vaihteistoa on käytetty vuodesta 1989 alkaen chryslerissa,plymouthissa, dodgessa ja jossain mitsubishissakin. Taitaa olla vielä uudessakin PT-cruiserissa sama laatikko.
     
  3. Hamsteri

    Hamsteri 1st gear

    Noniin.

    1) Akku irti, tupakin poltto, akku kiinni
    2) auto käyntiin, pari tupakkia lisää
    3) duunin suhteellisen laajalla parkkialueella ajelua, ei mitn
    4) moottoritielle, ei mitn.

    toimii normaalisti, ja minä saatana pelkäsin rikkoneeni tuon laatikon.

    (PT Laatikko opiskelee ajotapoja, ja kysyessäni asiasta tarkemmin eräästä liikkeestä ehdottivat että kokeilen edellämainittua)
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuon "opetuksen" voi teettää merkkiliikkeessä, narut kiinni testeriin ja muutama kybä vaihtaa omistajaa.

    Muistelin ettei noin tuore loota resetoidu akunkenkää irrottamalla mutta hyvä että wörkkii.

    Edit: Suoraan Allparin sivuilta:

    Retraining your Chrysler transmission

    Transmission Exchange said the computer should be retrained when a rebuilt transmission is put in. This prevents both clutches from activating at the same time. Henry Traska noted that it may be best to retrain the transmission after changing the fluid if you were experiencing shifting problems.

    Mark Schwieterman provided a retraining guide to the EEK! mailing list, whicih applies to pre-1995 transmissions (later ones may need a dealer or transmission shop to do it):

    1. Disconnect the battery to wipe the system memory clean (of course you will lose your radio presets and clock, but that's worth if it fixes the problem).
    2. Reconnect the battery [after a decent interval] and start the engine.
    3. Drive trying to maintain a constant medium throttle position as it accelerates up though all four gears (watch your tachometer). If the tranny is working correctly, you should only have to go to 45-50 mph. Do this from a standing start 15 - 20 times. You'll need a couple of miles of lightly travelled two lane.
    4. With the van below 25 mph, do 5 - 8 wide open throttle kickdowns to 1st from 2nd or 3rd. let the van run in 2nd or 3rd for at least five seconds between kickdowns and remember to kick it down from below 25. With the van above 25, do 5 - 8 part to wide open throttle kickdowns to either 2nd or 3rd from 4th. Again let the van run for at least 5 seconds in 4th between kickdowns. Kicking down from 45 or 50 mph should work.

    Simply disconnecting your computer or battery for a day or so may work.
     
  5. Hamsteri

    Hamsteri 1st gear

    Toimii kuitenkin nätisti, että tuo vehje repiä hermot riekaleiksi.
    Varmaan nauraa :lol: ittekseen PT.. Vähän jäynää ettei liian helpolla pääse.
     
  6. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    PT:t on oikeasti sellaisia. Ne juonii kokoajan jotain.
    Vaimo väittää, että tuolla autolla on sielu. Jos sitä kiusaa tai haukkuu, niin ei toimi (siis auto), mutta jos kehut ja silittelet niin kehrää kuin kisuliini.

    Vikakoodit saat muuten selville laittamalla avaimesta virran päälle kolme kertaa peräkkäin, niin että kolmannella jätät virran päälle. Matkamittarista voi sitten lukea koodit.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onko tuo systeemi vielä 2000- värkeissä? Vanhemmissa tiedän olevan.
     
  8. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Ainakin 2002 PT toimii noin. Hyvä systeemi ongelmatilanteessa.
    Tosin tuossa meidän tekeleessä ei ole tullut vastaan vielä muuta kuin teksti:no codes

    http://www.ptcruizer.com/computer-codes.html

    Näyttäisi olevan muitakin konsteja saada koodit ulos, mutta tuo virta-avaimen renkuttelu on toiminut meillä.
     

Kerro tästä muillekin!