2007 Mustang ilmanputsari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kemikaaliali, 7.12.2022.

  1. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ajattelin vaihtaa talveksi alkuperäisen ilmansuodattimen kotelon, vapaavirtaussuodattimen tilalle. Auto lähti hyvin käyntiin mutta ei sillä pysty ajamaan. Ropeltaa ja ei pysty kierroksia ottamaan. Siirsin ilmamassamittarin vapaavirtausuodattimesta alkuperäiseen, josta se puuttui.
    Kysymys kuuluukin, mitäs nyt pitäisi tehdä?
    En osaa sanoa, onko autoa ohjelmoitu, ehkä.
    GT Mustang siis.
    Kiitoksia.
     
  2. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Tuliko se mittari nyt väärinpäin paikoilleen?
     
  3. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Pistoke tuli ainakin samassa asennossa kuin kesämallissa. En kyllä ajatellutkaan, voiko se käydä ns. ylösalaisin.
     
  4. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Ilmamassamittareissa on imusuunta yleensä merkitty nuolella kannattaa tarkistaa. Ja onko se nyt oikeessa paikassa muutenkaan. Vapaavirtaussuodattimessa se oli varmaan tietty filtterin jälkeen. Onko se nyt originaali putsarilla ennen suodatinta jo?
     
  5. Mulla oli tuommonen 2005 mustang ja oli tarkka ilmamäärämittarista. Pesin, toimi kohtuu OK. Tilasin 2 x rockautosta "halvan" ja jollain kierros/kaasu -alueella ei kumpikaan toiminut paskastikaan. Sitten tilasin Motorcraft ilmamäärämittarin samasta paikasta ja ongelmat loppu siihen.
    A
     
    Kemikaaliali tykkää tästä.
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä ne ilmamassamittarit aina on putsarin jälkeen ja luulisi orkkisputsarin putkistossa olevan paikka juuri tehtaan haluamassa kohdassa.
     
  7. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Eiks nää anturit/tunnistimet yleensä vaadi akun käyttämisen irti (n.10min tms) ja sitten uudelleen opettelun ajossa että lähtee pelaa? Helppo tietysti kokeilla: johdot irti, keittelee kahvit ja kahvittelun jälkeen piuhat kiinni ja pikkulenkki sekalaista.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eikös tuossa ole sama käytetty anturi siirretty vapariputsarin rööristä alkuperäisen putsarin rööriin. Äkkiseltään pitäis toimia täysin.

    Omassa -10 camarossa tuo anturi on sellainen että sen saisi helposti myös väärinpäin ilmavirtaukseen nähden ja silloin oireet on kuulemma aikalailla tuommoiset. Onnistuin kuitenkin laittamaan sen oikeinpäin ja kaikki pelaa ilman mitään koodauksia tai akun irroitusta.
     
    Kemikaaliali tykkää tästä.
  9. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Joo, alkuperäisessä putsarinkotelossa sen luulisi kyllä olevan oikeassa paikassa. Tuo täytyy vielä tarkistaa, oliko se varmasti oikein päin.
    Mutta, tosiaan auto toimi hienosti ennen kuin vaihdoin alkuperäisen putsarin. Alkuperäisellä ei yhtään. Sitten vaihdoin saman tien takaisin vaparisuodattimen ja taas alkoi toimimaan hyvin.
    Nyt ajellu tolla vaparilla.
     
  10. JJ

    JJ Gearhead

    Hiukan haiskahtaa, että olisi ohjelmoitu.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä en kyl sinäsnä ymmärrä että pelkän putsarin vaihdolla menis moottorinohjaus niin sekaisin ettei pysty ajamaan, oli ohjelmoitu tai ei. Mut en kyl näe mitään ongelmaa ajella talvellakin sillä ralliputsarilla.
     
  12. JJ

    JJ Gearhead

    Kaveri kokeili omassa Mussessa, että palautti vakio-ohjelman viriputsari asennettuna. Ei toiminu yhtään, viriohjelma takaisin ja taas toimi.

    Muuta viriä autossa ei siis ollut kuin tuo CAI.
     
    Kemikaaliali tykkää tästä.
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ehkä mussen vakioputsari on jotenkin erityisen huono.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ainakin VAGineissa pitää olla se alkuperänen hunajakennosto ennen MAFia, muuten alkaa sekoilu.
    Toinen mikä tappo VAGineissa MAFeja oli öljytyt viriputsarit, öljyn kuumalankaan ja sekasin.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Poistuuko noi ongelmat ohjelmoimalla?
     
  16. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ehkäpä annan olla tuon vaparin paikoillaan. 99% pelkkää kaupunkiajoa niin ei luulisi aiheuttavan mitään ongelmia. Mietin vaan että voiko aiheuttaa jotain jäätymistä tai muuta vastaavaa kun haukkoo täysin raakaa pakkasilmaa?
    Millä laitteella näkee, onko ohjelmoitu? Pitääkö ostaa joku laite itselle vai näkeekö jossain autosähköliikkeessä?
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei kait se mussen vakioputsarikaan kuumaa ilmaa ime, kyllähän kaikki ihan perusautojenkin ilmanputsarit on imeny mahdollisimman kylmää ilmaa vuosikymmenet. Kaasariaikoina imettiin talvella esilämmitettyä ilmaa.
     
  18. JJ

    JJ Gearhead

    Tuossahan se on selvitetty.


    Lainattu s197 sivustolta:
    You can't change the size of the MAF housing without changing your tune. The car will not run right. With that said you will gain nothing without changing the MAF housing to a larger one. So any CAI that doesn't need a tune is simply for looks and will have zero performance gains.

    If you are buying one part at a time buy a CAI and wait until you buy a tuner to put it on. Or you can get an Airaid/Roush CAI and run it with the venturi tube in and it will run as a stock intake would. Then when you get your tuner you can remove the venturi and increase the intake tube to 101 mm.
     
  19. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Jep, antaa siis vaan olla nykyisellä ratkaisulla.
    Nimim. ostinko alkuperäisen putsarin turhaan :)
     

Kerro tästä muillekin!