2009 corvette blue devil

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja freeride, 15.10.2006.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    aika hätähinen laites..0-60mph under 3.5 seconds.6,2L supercharged V8 nearly 650hp.suhteellisen ripeä vakioauto.. :lol:
    http://tinyurl.com/gwub6
    edit.niin siis jos tulloo tuotantoon.. :odroll:
     
  2. S.A

    S.A 1st gear

    Asiaa!
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Stoorin sisältöhän on pelkkää spekulointia. On vaan räpätty kuvia ja kuunneltu soundeja. Loput on sitten tosiasioiden ja kuvitellun sekoittamista. Mutta ei siinä mitään, kyllähän tuollaisellekin mallille ottajia löytyisi.

    Tämä vaikuttaa luotettavammalta tekstiltä.
     
  4. S.A

    S.A 1st gear

    Jep, näinhän se oli joo. Katsotaan mitä tapahtuu.
    Saisivat modata tota ens mallivudoen Corvettea 68 tyylisemmäksi enemmän ja tollasta tekniikkaa saataville myös.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Cadillacin XLR perustuu Corveten alustalle ja siihenhän on saatavilla 4,4 litranen ruuviahtimella varustettu n. 450 heppanen cadin Northstar moottori. XLR:t ja Corvettet kootaan samalla tehtaalla ja taitaa moottoritkin tulla samasta mestasta. Eli ei se mahdotonta ole, että vetten kuidun alla tultaisiin näkemään ahdinkin.

    Muuten tuo XLR:n ahdin on mielenkiintoinen yhtenäinen ahtimen, imusarjan ja välijäähdyttimen paketti. Alimmaisena on ruuviahdin, sen päällä Laminovan välijäähdytin ja imukanavat on ahtimen sivuilla. Eli varsin matala paketti - vaikka Corvetteen sovitettavaksi.
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Ootin näkeväni jo uuen korimallin.. Olis kyl kiva nähä seuraava Vette malli vähän retro kuosissa, vaikka siitä -68 mallista matkittuna 8)
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No eihän C6nen ole montaa vuotta kehissä ollut. Nykyisen Z06sen 505hv 427 kiidättää vakio veten alle 12sek varttimaili aikoihin!
     
  8. S.A

    S.A 1st gear

    Jep, niin kiidättää... :eek: Ja ei toi uus Z06:nen oo mutkissakaan mikään hidas! En nyt muista mitään kellotuksia, mutta vahvasti muistelen, että erittäin hyvä alusta tuossa laitteessa on mutka-ajoonkin.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Senkin päivän kun näkee, että joku tollasella täällä sen alta 12 vetäsee. En sano, etteikö näin vois käydä, mutta jenkkien lehtitesteihin suhtautuisin merkistä riippumatta kevyellä varauksella, ennenkuin sen joku tavallinen tallaaja todentaa.
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No täällä ei valitettavasti ole ko kärryjä vasta kuin pari kolme mutta tässä ihan tavallisen jenkkiteuvon aikoja vettefoorumilta

    C6Z06 Bone-Stock on Stock Tires—New Best 11.24 127.03

    Waynet will post his report separately and I witnessed his super runs.

    I made two full passes that benefited from the experiments I’d been doing through 10 passes the last two days at the track…trying to find a way around the finicky C6Z clutch and the toll exacted by Torque Management.

    After hammering the car on the drive up to Cecil…3d gear to redline several times, just to remind the ECU/PCM who’s boss, I cooled the car for about four hours before making the first pass. DA was 1250 feet, as measured on my TAG weather station. Here are the splits.
    60'........1.848
    330'......4.905
    660'......7.370 @ 101.38
    1000'.....9.470
    1320'...11.244 @ 127.03

    Two hour later I made a second pass. DA had risen to 1575 feet. The splits were:
    60'........1.830
    330'......4.915
    660'......7.381 @ 101.31
    1000'.....9.484
    1320'...11.264 @ 126.91



    Ja ota rohkeesti googlella vaan lisää jos ei toi vielä riitä. Kotimaan kamaralla on menty 11.8 vanhemman version vakio koneella jossa 100 hv vvähemmän vanhakorisella autolla. Ai niin, oliko vielä puhetta kulutuksista ja ajettvuudesta ? Vai jätetäänkö suosiolla seuraavaan rullanokkahemiisolohkodominaattori topikkiin :poff: ?
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä odottelen mielelläni niitä aikakortteja täällä ajettuina, koska ilman ne ei juurikaan ketään lämmitä. Mä oo ainakaan huomannu, että oma auto olis kertaakaan nopeemmaks muutunut, jos joku jossain on sellasella kovaa ajanut. Mut kuten sanottu, ei hajuukaan mitä tuo tai jotkut muutkaan uudet vehkeet menee, hajontaa vaan tuntuu olevan jonkin verran. Kulutukset ja ajettavuudet kuulunee tonne tuning osastolle, ei ainakaan mun harrasteluuni tuo uusautoläppä. Se vanha LS6 mottinen avo on hieno peli, ja kulkee kyllä hyvin.
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Odottelun lomassa voidaan varmaankin olla yhtä mieltä ettei se 100hv tehokkaampi ja 70 cid isompi mottinen voi ainakaan hitaampi olla ?

    Ai se pieni kulutus=suuri teho on susta tuuningia? Meillä päin pidetty oikein tehtynä mottina tähän asti. :wink:
     
  13. jart$u

    jart$u Gearhead

    Ihme tolloja noi jenkit, miks ne ollenkaan kellottaa noita laitteitaan kotimaassaan, kun absoluuttista totuutta aikojen suhteen saadaan vain "täällä". Tuskin topfueleritkaan mitään pahemmin alle vitosen aikoja "vipottajan oikeesti" vetelee, nekin kun ajaa tuolla jossain muualla.
     
  14. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Erittäin hyvä taitaa olla vielä vähän alakanttiin. :D

    Ainakin Top Gear tuntui kehuvan ominaisuuksia:
    http://www.youtube.com/watch?v=pD08MqXOv0c

    Mittaavat piruvie aina testattavalle ajokilleen kierrosajan. Katsotaanpa miten on C6 Z06 pärjännyt:

    http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/

    On testatuista autoista 13. nopein ratakierroksella ja se on aika hyvin kun katsoo millaiseen seuraan on päässyt. ja millä hinnalla se lähtee verrattuna muihin kärjen autoihin.

    Vielä yksi testi Fifht Gear ohjelmasta:

    http://www.youtube.com/watch?v=G9bByWD4Oxs
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ai te ootte Jartsu ja Jäyhis jotain tuuning tyyppejä vai? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  16. S.A

    S.A 1st gear

    Sti****s juma****! :eek: 8) Ja muka Amerikkalaiset autot huonoja ajaa, jos Tiff Needel ajaa ja kehuu niin sillon sen on oltava hyvä! 8)
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    JOo-o. Äijät taas psyykkailee toisiaam kulutuksista ja muusta tuuningista.

    Noi ajat amerikka vs suomi on aika jänniä, monet nopeat vakioautot on hidastunu aika tavalla kun ne tulee ton ison veden yli. Esim ZR1 vetet, piti mennä lehtitestien korkeita kakstoistasia vakiona, no suomessa menivät neljäätoistapuolta-kolmeetoistapuolta, ei toivookaan kahentoista puolelle. Siis v8 päivillä yms nähtynä. Tänäkesänä se punanen meni kyl 12 puolelle katurataslikseillä. Samoin ne early viperit, 12,5s autoja amerikassa, mut hyvä et 13 puolelle pääsee suomioloissa. Ei ainakaan hyvinkäällä kulku vakuuttanu tänäkesänä.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pointti lienee siinä että suomiyksilöt kulkee suomen radoilla just niin lujaa/hitaasti kuin kulkee, eikä siinä auta vaikka olisi kuinka kovia aikoja ajettu jossain muualla, vaikka venäjällä. Ei mun faijan 19sekan 307 cutlassikaan nopeeks muuttunu, vaikka jenkeissä on stokkiluokassa ajettu tollasilla 12s aikoja. :rotfl: :poff:
     
  19. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Nyt mä en oikein hokannu tota kuittia. Mähän oon vaan ilonen, kun Vette alkaa saamaan positiivista palautetta. Vaikka jotain sisustaa tuossa Top Gearissa vähän moittivatkin, niin hinta ero hitaampaan Ferrari 555:een oli kuitenkin 100000 puntaa. Sillä saa teetettyä nahkasisustaa. Ja taitaa vielä jäädä rahaa viripalikkaankin. :p

    Onhan tuo C6 vähän turhan modernin oloinen kunnon superautojen kyykytykseen. Silloin, kun temppu nimeltä "ehditään suoran päässä olevaan mutkaan ennen Lamborghini Murcielagoa, jota nopeammin suoriudutaan myös ulos mutkasta" tehdään tyylillä se tehdään vaikka näin:

    http://www.schwartzperformance.com/cadillac.htm

    Pidänhän minä moderneista käyttöautoista käyttöautoina ja kehonsiirtovälineinä, mutta pisteet menee aina sille, joka jättää itse laitetulla romulla uusrikkaan kaupasta ostetun munanjatkeen.
     
  20. S.A

    S.A 1st gear

    Mahtaa Lambon omistajasta tuntua kivalta kun tollanen pyyhkäsee suoralla ohi ja vielä katoaa suoran jälkeisestä mutkasta horisonttiin, vaikka Lambolla antaa kaikkensa :lol: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!