2009 corvette blue devil

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja freeride, 15.10.2006.

1. jart$u

jart$u Gearhead

sori tyhmyyteni kun en löydä tosta sitä pointtia. Eli kun äijät Grönlandin essolla naureskelee että ne suomen kollit luulee menevänsä lujaa v8 volvoillaan ja :rotfl: mopareillan, tulis tänne tohon jäälle saatana näyttään. sinusta toi on naurettavaa, mutta niille raukoille se on faktaa.

2. BRC1

BRC1 Gearhead

No se oli just kaikkea muuta kuin kuittia.. Kunhan vaan beesasin vipottajan logiikalla..

Mä ainakin olen täysillä tuning tai mitä tahansa jos vanha tai uus vessa kulkee tehokkaasti kaikissa olosuhteissa ja ei holvaa 95 % syötetystä bensasta hukkaan typerien nokkien ym tunnelramien ansiosta.

Eiks se ole viritystä parhaimmillaan kun saadaan mahdollisimman hyvä hyötysuhde moottorista ulos?

3. Volvo_5.7

Volvo_5.7 Double Gearhead

Ihan loistava vertaus toi gröönlanti!

4. kole

kole 3rd gear

täytyy kyllä noin puikkimiehenä sanoa että saattaa corvette olla aikas voimissaan. :rotfl:

5. mur mur

mur mur 1st gear

meni miten meni HP sota on aika 8) 8) 8)

ja devil kanssa 8)

6. vipottaja

vipottaja 1st gear

Se suuri (litra)teho ja pieni kulutus on ainakin ollut ton tuning harrastuksen tukipilareita puheissa. Antakaa mun nyt olla vammani kanssa ihan vapaasti, mutta harrasteautooilulla ja Z06 vetellä on Suomessa ihan yhtä paljon tekemistä kun vaikkapa M6 bemarilla tai Bentley turbolla saman asian kanssa. Hienoja vehkeitä, ja nopeitakin, mutta ei kyllä tarjoo mulle harrastusmielessä yhtään mitään. Rahalla kaupasta ostettavia laitteita, jollasen halutessaan saa kuka vaan. Ei siis mun kriteerien mukaan harrasteauto. Toki tollasestakin voi harrasteauton tehdä.

7. BRC1

BRC1 Gearhead

Sori mutta en voi antaa olla sun yksin mielipiteesi kanssa :D Toi harrasteauton karsinointi on mun mielestä niin teuvoa kuin olla voi. Miksei uusi vette voi olla harrasteauto corvette intoilialle siinä missä 60 luvun entisöity numerot täsmää ihmeellisyys? Jälkimmäinen on taatusti kalliimpi ( eli jätetään se raha ruikutus nyt vihdoinkin sinne esson baariin :poff: )
    Niin uusikaan kuin vanhemmat ei taatusti täytä minkäänlaisia "järki" auton kriteerejä,esim kuljetuskapasiteetin kannalta. Kumpaakin voi varustella ja viritellä ihan samanlailla. Kummatkin ovat -ainakin suomessa- ns hyvän kelin autoja. Harva uuden Z06sen omista sitä lähtee savisille mökkiteille ulkoiluttaa.

Mikä niissä "rahalla ostettavissa" jengiä risoo? Se ettei omat paalut riitä? Älä vaan sano että työntäisit 77 taunuksella lopun elämös jos pankkitilille ilmestyisi miljoona tai kaks? Onko se vain ja ainoastaan "aitoa jenkkiharrastamista" Jos vaihtaa rallinokan oldschool moottoriin pakkasella kuusen alla ja säätää holleyn korvakuulolla?

8. Fireball

Fireball Gearhead

Ei saa, tuli pissaa houssuun :rotfl: :rotfl: :rotfl:

9. vipottaja

vipottaja 1st gear

Mä puhun vaan omasta puolestani, joten, jos uus kaupan corvette on harrasteauto, niin uus corollakin on. Sille corollafanaatikolle. Mä olen ensisijaisesti harrastautoilija, enkä voi sille mitään, ettei tehtaan liukuhihnan muovilaatikko edusta mulle harrastepeliä parhaimmillaan. Ihan sama mitä siinä merkkinä lukee. Jos se Corolla tai Corvette jollekin sitä edustaa, ni hyvä niin. Mua ei risoo niillä rahalla ostettavissa mikään, ja kirjoitinkin tossa jo aiemmin, että useimmat ihmiset pystyvät sellaisen ostamaan jos haluavat. Niin minäkin. Aika monilla täällä on esimerkiks kämppä, ja ne maksaa yleensä sen mitä tollanen corollakin, joten kyse siitä mitä haluaa on valinnasta, ei siitä, ettei pystyis. On tietysti sellastakin väkeä, joidenka pitäis saada kaikki, ja jotka sitten ovat kateellisia kun eivät saa. Mua ei kuitenkaan kannata laskea siihen joukkoon, kateus on mulle tuntematon käsite.

10. attes

attes 1st gear

harrasteauto on helppo määritellä.. jos auto on "järkevä" niin se ei ole harraste-auto... miten uutta corollaa voi harrastaa...

mutta heti kun se corolla tungetaan täyteen poppeja ja spoilereita niin sit se ei ole enää järkevä vaan harrasteauto.

Näin ollen uusi corvettekin on harrasteauto. Ihmiset harrastaa eri tavalla. Toiset harrastaa autoilussa sitä ajamis osuutta ja monet meistä sitä tallissa ropaamista.(ja välillä ajellaan)

Itse harrastaisin mieluummin uudella corvetella sitä ajamista mutta kun ei ole käteistä niin harrastan vanhalla autolla sitä tallissa ropaamista..

tosin todennäköisesti vaikka olis rahaa uuteen vetteen pitäis sitä jotain vehjettä ropaillakkin.

välillä tuntuu et ajaminen on vain sitä mitä pitää tehdä kun ei ole mitään ropattavaa... :D

Kerro tästä muillekin!