2020 drag race kausi

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 1.1.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Valitettavasti en itse tunne enää 2020 paloa kiihdytyskisoihin kuin se oli 1990-2000. Se johtuu katuautojen poistumisesta ja muutenkin luokkien kuolemisesta. Itse en ikinä oikein tykänny Pro Stock yms tai 9.90 tai 8.90 luokista. Stock, Super Stock keulimiset on ollu aina cool ja sit pro mod ja alkoholi ja nitrot tietysti.
     
    GS ja litres tykkäävät tästä.
  2. nikkez_

    nikkez_ 1st gear

    Milläs tavalla pro stock liittyy noihin indexi luokkiin.. Kumminki tiukin heads up luokka mitä on. Hauska verrata samassa lauseessa bensiinikäyttösten autojen kuninkuusryhmää bracket luokkiin...
     
    Herje tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se innostus vaan kuolee eka tiettyyn luokkaan, sit kuolee seuraavaan, lopuksi kuten nykyään niin Blacklist on ainut mikä innostaa ja kadunmiehen härvelit. Aivan sama mitä SS yms kulkee nykyään, kun katsoo jos joku Diesel 4motion Golf vetää 10.90 tai turbo slantsix dart vetää 11.90.... Kyllä se ihmisten innostus lähtee sieltä mihin itse vois ehkä päästä. Ei se inostus lähde siitä, jos voitan 90m Eurojaskasta ja ostan TF Dragsterin.
     
    bbford ja GS tykkäävät tästä.
  4. nikkez_

    nikkez_ 1st gear

    Onks sosiaalinen media tappanu sen kiinnostuksen, ku rapakon takana pojat ajaa 1/8mile "kadulla" sillee et kipinää tulee ja vehkeet on poikittai ku vauhtii on 300... Ja haaveillaa et tääl ois kans semmost
     
    Jm-vallin ja GS tykkäävät tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei sosiaalista mediaa ollut edes olemassa -90 lopussa tai 2000 alkupuolella ja silti Drag Race hyyty sillon, mutta Kadunmiehen hommat oli kovassa huudossa. Miksi ne kadunmiehet ei siirtynyt eteenpäin kuin ne teki -80-90alussa... Miksi ne kadunmiehet ei siirtynyt eteenpäin 2000+ luvulla. Tänään kun parin vuoden jälkeen pääsi haisemaan slicksi kumin hajua, olihan se orgastinen kokemus, jäi vain puuttumaan kisabensan imelätuoksu.... Miksi en haista sitä, kun ei ole luokkia mitä mennä haistamaan tai näkemään yms...
     
  6. nikkez_

    nikkez_ 1st gear

    kai sitä on sit nii drag race päissää näi nuorena tai sit ku on mukana jollaki tavalla kaikessa mitä suomen kiihdytyskartal on tarjota ettei viel oo yhtäkää tylsää reissuu ollu...
     
    Voliant, Fuselage ja Herje tykkäävät tästä.
  7. supo

    supo Gearhead

    Nyt hyvää settiä tulossa shootoutina eli 16 kaavio katuautoja Suomen huipulta lauantaille eli nähdään tuleeko lisää porukkaa Kauhavalle vai menikö matka liian pitkäksi.Kaikille jotka homman takana niin suuri arvostus sekä kaikille jotka tulee vetää Kauhavalle kumit rullalle!Tästä on hyvä jatkaa homman kehittämistä!
     
  8. B

    B Gearhead

    Jos ei jaksa lähteä Kauhavalle niin vaihtoehtona NNC Street Slide Hyvinkään lentokentällä.
    Kova kattaus tulossa Hyvinkäällekkin.
     
    three hundred ja Voliant tykkäävät tästä.
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Tossa yläpuolella kirjoitettu monta todellista syytä, mikä vetääja mikä ei ja miksi vetää ja miksi ei vedä; yleisöä siis.

    - Ensimmäisenä törmätään varmasti hintaan ja sen myötä myös kulutettuun aikaan. Jos täältä "Etelästä (missä puoli Suomea asuu), vetelä" lähtee kohti "VäliSuomea" aikaa kuluu ihan koko päivä ja myös rahaa menee jo matkoihinkin reilusti, on se tavan tallaajille melkoinen kynnys pysyä lähempänä, jopa kotona.

    - Kilpailijoilla on myös sama tilanne ja monella sektorilla. Matkat maksaa heillekin tietty enemmän ja yöpymiset yms. vaati lisää satsausta joko kaluston suhteen tai majoituksen hoitamiseen muulla tavalla(luerahalla). Kukaan ei enää lähde radan varteen telttailemaan (pois lukien nuorison ja HC-sissit, esim. mopoilijan) niin kuin tehtiin lajin esihistoriallisella ajalla 70-luvulla... hhmm mut mehän oltiin silloin nuoria. Sitten vielä useamman satasen osallistumismaksut.

    - Halpa lippu ja osallistuminen vetää juurikin helposti yleisöä, tuonhan on todistanut jo henkilökuljetusyrittäjätkin. Ennen Koronaa oli Onnibussit ja VR täynnä väkeä (milloinkohan HSL ymmärtäis saman:oops::oops:). Lisäksi, kun kilpailijoita on liki parisataa, on heidän kontaktipintansa paljon suurempi kuin normikilpailijoiden, eli kadunmiehen kavereita tulee pelkästä mielenkiinnosta katsomaan kuinka hyvin (tai huonosti;)) kaverin peli kulkee (tai hajoaa :(:(:(). On ihan omakohtaisia "seuraajia", jotka jo kyselee lähdenkö Malmille neppaamaan:cool:.

    - Isojen kisojen kiinnostavuus tarttis saada myös erilaisuudella suurta yleisöä kiinnostavaksi. Enää ei riitä (siis ei oo riittänyt 20 vuoteen) normaalisti sujuva SM-kisa. Täytyy olla tapahtumaa ja yllätyksiä koko ajan, vaikka sataisi kaatamalla. Myös kaikki muut tauot pitää "täyttää" ohjelmalla. Räyskälän aikaan tehtiin vaikka mitä viihdettä. Artsi (Nyqvist) rikkoi takavalonsa, jopa kuljetuskalusto ajoi näytöslähtöjä, samaan tyyliin kuin se turbopuimuri viime kesänä (missä se oli nyt?). Myös aikanaan Mantorpissa oli paha ongelma kun ajanottoa joutuivat korjaamaan pitkään. Silloin järkkärit keksi wheelie skaban. Trenneman tais voittaa sen Onkel Willylään (veti mahtavan pitkiä keulimisia silloin 80-luvulla). Nykyään rataa "varjellaan" kuin kipeää pillua, ei sinne voi mitään ylimääräistä laskea ajelemaan, voi pian tulla tippoja radalle:eek::eek:. Mutta mutta, se kaikki steriili puuha on pois yleisön viihtymisestä. Me HC-henkilöt emme sitä välttämättä kaipaa, mutta yleisö kylläkin. Onneksi pitkät burnikset on edelleen sallittu:p:p:p. Täytyy antaa myös kiitosta Kauhavalle, tai siis kuuluttajalle. Viime kisaa kun livestreamistä seurasin, niin NYT tuli kauan perään kuulutettua infoa kilpailun kulusta, eli mikä ihmeen braket ja miten ja MIKSI se on olemassa ja miten se kussakin ryhmässä toimii. Hyvä Käkö. Sitä on kauan odotettu. Kiitos.

    - Yleisön palvelua voisi vielä jatkaa livereportterin toimesta, joka olisi maalin päässä ja/tai varikolla nappaamassa heti tuoreeltaan kilpailijoiden ja tiimien "pikakommentit" mitä tapahtui ja miksi. Se ei saisi olla kuin muutaman minuutin mittainen jotta ei häiritse tiimien toimintaa seuraavaa kierrosta varten. Jos paikalla on jättiscreeni niin sitten vois olla kuvaakin tuosta kommentoijasta, mutta se ei ole välttämätöntä, hyvät kommentit riittää ja auttaa paljon yleisöä ymmärtämään tapahtumista radalla ja lisää mielenkiintoa varmasti. Nykyisin kun on tuon kisaradion kuunteleminen kaikille helppoa puhelimen kautta.

    Tuossa nyt muutaman aiemman kommentin yhteenveto ja omia ajatuksia päälle. Saa olla erimieltä (ja pitääkin!) jotta päästäisiin takas edes 90-luvun tasolle (80-lukuun taitaa olla jo liian pitkä matka??) tai 70-luvulle.

    t.AM
     
    PPRCuda, three hundred, SS-454 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    hiemman tämän ohi, mutta onko jossain vesivehmaan aikoja mitä kukakin milläkin ajeli?
     
  11. musfire

    musfire 1st gear

    hantta tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itselle oli yllätys, miten kovaa noi Possut kulki...
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mut Fuselage Mopari jättää possun mutkaradalla.. :rolleyes::rolleyes:
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ole niin paljon apteekissa pahoinvointipillereita tai venekaupoissa ankkureita että possun jättäs mutkasella :D
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joo no toi on todella poikkeus, omistaja tais olla joku ratakuski muistaakseni. Me kuolevaiset joudutaan tyytymään pahoinvointi pillereihin ja Arrrr kurvi edessä, heittäkää ankkuri :D
     

Kerro tästä muillekin!