225 piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 13.6.2009.

  1. Lohis

    Lohis 3rd gear

    Tiivistehommaa taitaa olla edessä minullakin, kiitos siis vinkistä. En saanut edes kaasarin säätöjä vielä tehtyä kun alkoi tsupsuttamaan jostain. Cliffordin asennusohjeessahan painotetaan moneen kertaan pinnapulttien vaihtamista ja pyöreiden kuppimaisten prikkojen käyttöä kasauksessa. No, itsellä ei ollut semmoisia saatavilla tähän hätään, niin asensin kamat alkuperäisillä osilla. Täytynee jatkossa hommata jostain semmoiset kamat. Jotenkin hirvitti vetää niitä muttereita käskettyyn momenttiin. Tosin momenttiavaimenikin on aikas epäluotettava eikä niitä alempia muttereita oikein pääse sillä kiristämäänkään. Nyt sitten kun konetta on käytellyt niin mutterit tuntuivat olevan aika löysällä ja vedin niitä kireämmälle mutta vahinko on vissiin jo tapahtunut. Mullakin on siis tuo Cliffordin myymä tiiviste.

    Eli, onko niillä prikoilla oikeasti ratkaiseva merkitys vai oletteko saaneet noita pitämään alkuperäisillä "talloilla"? Sectoidin videossakin näkyi olevan nuo alkuperäiset.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla on tollasella samanlaisella tiivisteellä toistakertaa offenhauserin sikspäkki imari ja pellisatsi paikollaan eikä vuoda vieläkään?
     
  3. sectoid

    sectoid Gearhead

    Kiitokset vinkeistä. Kerron kaverille ja pitää tilata tarvittavat osat.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Tää on mulle vähän hifitopikki, mutta omasta SuperSix-kokemuksesta voin sanoa, että jo hyvän vakiokunnon löytäminen vastaa kevyttä viritystä. Slantti on tosi yrjö laite jo Carter BBD:llä, kunhan imuvuodot on poistettu, imusarjapakosarjatiiviste kunnossa, kaasari säädöissä ja tiivis ja sytkä kohdallaan.

    Sen Passatkuskin naama tänään oli varmaan kuvaamisen arvoinen. Kolmansissa valoissa se ei enää edes yrittänyt lähtee ja päästä edelle. Pienempi rengaskoko (215/70x15) wideratio-loodan kanssa toimii hyvin.
     
    leksa tykkää tästä.
  5. sectoid

    sectoid Gearhead

    Vääntöä on, ja yllättävän hyvin lähtee kiihtymään paikoiltaan. Automaattilaatikolla on helppoa jättää manuaalikuski valoissa. Huomasin tämän myös Stratuksella.
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Juu elikkäs nyt on sellane tilannen että vanha kutonen rupes yksimään. Lohko on hyväkuntonen ja samoin kansi. Elikkä venttiilit pistää uuteen uskoon ja kaikki stefat uusiks. Ehkä roller rockkerit ja vähän äkäisempi nokka.

    Pitäs kokonaan kaikki uusia ku puristuspaineet alkaa puota.
    Paljoko tulis suurinpiirtein maksamaan uusia kaikki?
    Uus vesipumppu ja laturi on jo.

    Ei varmaan 2,5 tonnia riitä?
     
  7. guru

    guru Gearhead

    ei kai se vesipumppu oo gates?

    turbovallussa uus ggates kesti parituhatta km
    samaseen valluun on nyt tulossa rullaketju isolohkosta
    dr evil teki 5kpl ylimääräsiä adapteria jotka on hankittavissa lompakko ystävälliseen hintaan

    jos ei 2,5 tke riitä slantin tekemiseen niin osta toi turbovallun mk1 kone?
     
  8. Jsp

    Jsp Gearhead

    Joku airmaxin vesipumppu.. Ihan hyvin toimii eikä iännä ainakaan vielä. Ajettu noin 2tkm.

    Ei mulla hinnoista mitään tietoa. Kyselen vaan jos joku on 225:sen rakennellu että kuinka syvän lommon on lompakko suanu.

    Oishan se kiva jos edullisesti sais tehtyy mut vähintään sen sylinterin hoonaus/poraus ja kannen joutuu jossain koneistamolla teetättää että saa hyvän.. Siinähän sitä rahaa palaa.. Ja osatkin alkaa käydä hintavaks kun uusii kaiken.

    Haaveena ois tehdä hyvä käyttis jota sitten huolletaan 2 kertaa vuodessa ja pidetään hyvänä nätillä ajolla.. Eihän se haittaa jos oheessa kone saa vähän munaa kiihytykseen että pääsee nuoremmankin bemarin ohi hurahtamaan.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    kaikki on kallista mut kyllä tolla summalla(2,5te) jo rakentaa uusilla osilla yhen slantin... :odroll: kyl mulla kuitit löytyy paljonko noi mun virheet on maksanu mut ei kehtaa laskee ainakaan tänään :rotfl: koneistus suomessa on kallista ja jos vie keravalaiseen ni sen joutuu maksaan kahesti :soosoo:
     
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jos itse irroittelee osat ja laittaa takasin niin tulee varmaan paaaaljon halvemmas.. Ainut on vaan toi koneistus kun se pitäisi olla täydellinen niin ei itse kehtaa rueta veivaa :D

    Hintaa tulee pirusti kun pitää ostaa erikois työkalut..
     
  11. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Nettivaraosassa myynnissä slanttiin turbopakosarja ( ei ole minun ), näyttää ihan ok kamppeelta, eikä hintakaan mahdoton, jos ei itse pysty tekemään. Tuotahan vois käyttää vaparissakin peltisarjan tilalla...
     
  12. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Melkein vuoden taas otti että sai tämänkin projektin edistymään.

    [​IMG]
     
  13. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  14. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Ei ollut tuttu toi lehden juttu, aika jännä viritys kyllä, mutta ei ihan halpa tehdä tuollaista...

    Saman tehonhan saa vakio slantista turbolla aika halvalla jos tyytyy b-osasista rakennettuun vekheeseen

    Kuvassa mun ruisku imupakosarja eilen, kun saatiin Calibran kaasuläpälle laippa hitsattua.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.3.2016
  15. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Tuossa olisi turbo slantin tuleva koti, saattaa mennä hetkinen vielä ennenkuin pääsee koeajolle.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joissakin slantinvirityskuvissa on vilahdellut ei-niin-alkuperäisen-näköisiä kiertokanki&mäntäyhdistelmiä. H-profiili ja koristeellisen kaunis takomäntä. Veivit löysin ebaysta mut mistäs ne männät? Toinen pakotie korkeista puristuksista, tuli höylättyä lohko aika matalaksi vakiomäntien takia, voisi olla matalammat männät, jotka käy originaaliveiveihin. Rupesi yhtäkkiä (remmi)ahdistuttamaan ja nykyisen koonnoksen puristukset ei siihen mitenkään sovellu.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    E85 polttoaineeksi?
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ekologisesti vuodesta 2012, ei kertaakaan bensaa sitten 2012 tenukonversion. Mutta ruttua on liikaa ahtimelle, ei kestäis paikat vaikka 85 ehkä kestäiskin.
     
  19. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mikä tuosta valukampi koneesta tekee huonomman verrattuna takomalli? Olis valmiina kiinni valumallin 1980 moottori. Alakertaan ainakin osia nihkeemmin tarjolla. Tosta olis mukavampi rakentaa, kun on ehjä lohko yms. 2:sta löytyneestä vanhanmallin koneesta lohkohalki vesimarkkojen kohdalta, kolmatta kertaa ei viittis kokeilla.

    Oliko myös näin että ei käy sylinterinkansi ristiin vanhassa sekä uudessa koneessa?
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kannet on vaihtokelpoisia mallista riippumatta.
     

Kerro tästä muillekin!