25 vuotias saksasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tammercity, 20.7.2004.

  1. tammercity

    tammercity Gearhead

    Tästä nyt on varmaan puhuttu jo miljoona kertaa täällä mutta kun olen uusi täällä..

    Eli toista jenkki autoa himoittais ostaa tänä tai ensi vuonna ja saksaan olen myös kääntänyt katseeni.

    Jotain vanhempaa yli 25 vuotiasta sportti rähinä isolohko jenkkiä haluttais mutta miten se tulli nyt menee yli 25 vuotiaissa??

    Saako ne nyt tosiaan verottomana vai olenko kuullut jotain ihan sekopäisiä??

    Esimerkiksi joku 77-79 Pontiacin t/a olis ihan mukava harraste ja rähinä peli.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Nyt olet kuullut jotain sekopäistä :wink:

    Mitäs jos aloitetaan tutustumalla Tullin sivuihin?

    Saksan hintapyyntitasoa voi tarkkailla vaikkapa http://www.mobile.de


    edit: Niin huhujahan on ollut liikkeellä, että tuotavien museoikäisten verotuskäytäntöä yksinkertaistettaisiin (tai jopa poistettaisiin autovero - mihin en kylläkään usko). Kuulemma Tullikin on valmis muutoksiin ja ymmärtäähän sen.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tomaso 2004-07-21 01:18 ]</font>
     
  3. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    tällä hetkellä lasketaan kai autoverot jne samalla periaatteella kuin uudemmista mersuistakin? sen sijaan 1957 ja ennen valmistetuista ei mene autoveroa tai tullia, vain alv muistaakseni?

    ja eikös nykyään auton pidä olla ajokuntoinen tuotaessa, muutoin verotetaan vielä korjauksistakin myöhemmin?
     
  4. Continental56

    Continental56 Gearhead

    Ainakaan Turkkuses ei tuontiauton tarvinnut olla ajokuntoinen. Paikallinen tulli ei todennut mitenkään oliko auto ajokuntoinen vai ei. Yksikään tuomani USA-raato ei ole ollut varsinaisesti "ajokuntoinen" sillä harvoinpa ne vanhat autot lähtevät edes käyntiin suoraan kontista. Tullien ja Alvien maksaminen ei EU-tuonnista käy siis sujuvasti.

    Eri asia on sitten kun haluaa maksaa autoveron uudemmasta kuin 1.1.1958. Silloin auto kai periaatteessa pitäisi tuoda näytille uudestaan tulliin ja mielellään katsastettuna. Mutta mistään korjauskustannuksien lisäverottelusta ei ole ollut puhetta sillä eihän korjauksien tarvetta ole mitenkään todettu. Eli tässä vaiheessa auton verotus menee samalla tavalla kuin EU-tuonneissakin. Jos autossa on jotain sanomista niin siitähän saa itseasiassa vähennyksiä verotukseen sillä markkina-arvo on alempi kuin ehjässä autossa. Eli joka klommosta ja naarmusta jne. pitää tällöin itkeä autoa näytettäessä.

    Näin olen nykyisen tilanteen ymmärtänyt. Olen tuonut 5 autoa Saksasta ja viimeisen vuoden sisällä 7 autoa USA:sta.
     
  5. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    no perhana! minua kun on peloteltu tuollaisilla, nyt pitääkin tarkemmin katsoa ameriikan ihmemaan romuttamoita, pari sikahalpaa muskelia on sitten mennyt ohi ihan turhaan..
     

Kerro tästä muillekin!