250cid GM kutosen piristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jonimac, 23.5.2006.

  1. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    haulla en löytänyt vastaavaa topicia joten laitampa tällasen huolenaiheen.

    eli tarkotus ois saada tuohon toiseen 72 caminaan ja sen alkup koneeseen vähän enemmän ruutia alle.

    lähinnä kiinnostaisi noiden osien saanti kutosiin ja niiden hinta ? esim löytyykö virinokkia yhtähelposti ku kasiin ?

    tarkotus ois porttailla kansi, ehkä vetästä siivu pois siitäki. 283 tai 307 kasikoneen männät(nehän on samankokoset) peltisarja ja tuon nykyisen 1kurkkusen tilalle imutorvirivistö ja mega squirt ruisku.

    laittakaa omia ideoita ja kokemuksia ja paikkoja joista kysellä esim vakionokan tilalle vähä parempaa jne.

    tuosta ruiskun rakennuksestakaan ei ole kokemusta yhtään mutta kaikkea on kokeiltava :eek:
     
  2. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    megasquirtin kanssa voi mennä pariin otteeseen sormi suuhun, mutta aika kivasti siihen löytyy itterwebista apuja kyllä onneksi.
     
  3. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Alfameristä Chevrolet six-cylinder Inline Power manual,Leo Santucci. Siitä sitten vaan opiskelemaan. Jossei erityistä syytä ole kutosta pitää niin varmasti pikkulohkosta saa halvemmat hevoset, viriosat on kutoseen selkeästi kalliimpia. Kaikkea kyllä saa esim alukansia, hinta jenkeissä tyhjänä noin 3200 USD. Clifford perfomancelta saa imusarjoja ,nokkia ,pakosarjoja ym. Veikkaisin että hyvin tehtyyn 230 hp koneeseen uppoaa noin 2.000€, jos riittääkään.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mutku kaikilla on kasi ja ameriikassakin on muotia nykyään virittää kuutosia.
     
  5. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Asiaa, massasta pitääkin erottua. Aiempi kommentti olikin vain turhien harhakuvitelmien välttämiseksi. Jos oikein tehot kiinnostaa niin turbosysteemejä kannattaa tutkia, ohjeita ja arvoja löytyy em opuksesta.
     
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Ja suomessakin niitä tunnutaan virittelevän ja hyvin tuntuu kutosvehkeet mutkatiellä menevänkin :wink:
     
  7. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Hienoa, että joku jaksaa kuutosiakin virittää. Itselläkin oli tuo mielessä joskus ja hankin tuon jo aiemmin mainitun kirjankin. Mielenkiintoista luettavaa, suosittelen.

    Letukan kuutosen kanssa kannattaa muistaa sen siiamilaiset imukanavat ja niiden tuomat vaikeudet jatkuvasti (esim K-Jetronic) ja ryhmissä ruiskuttavien (mm. MS) ruiskujen kanssa. Sylinterit kun vetävät seoksensa samasta imukanavasta epätahtiin, niin toinen saa helposti suuremman osan polttoaineesta, kuin toinen. Minien virittäjät painivat saman ongelman kanssa neljän sylinterinsä ja kahden imukanavansa kanssa. Megasquirt siis toimisi helpoiten TBI-tyylisenä yhteen reikään ruiskuttelevana ratkaisuna tai jos monipistesuihkutusta haluaa, pitää varmaankin etsiä jostain sekventiaalinen ruisku riittävän isoilla suuttimilla tai ratkaista polttoaineen tasainen jakautuminen jotenkin muuten.
     
  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo no syynä voidaan pitää sitä kun on 2 kpl noita caminoita, molemmat alunperin kutonen+rattikarahkamanuaali, toinen on nyt alotettu projekti ja toiseen on jonkun edellisen-ex-ex-ex...omistajan toimesta vaihettu kasi ja tomaatti niin se saa pysyä kasina ja toinen jätetään kutoseksi :)

    joo kiitosta vaan jos kehutte minua että jaksan kutosta virittää :) vielä ei olla koneeseen koskettu muutakuin purkamalla se atoimeiksi. suunnitelmat on kyllä hirmuiset mutta saas nähä mihin varat riittää. veikkaan että ihan pienelläbudjetilla tuo viritys tullaan tekemään, esim peltisarjat tehään ite ja tuon mega squirtin kanssa varmaan joudutaan painimaan ihan ite kans....tarkoitus on kyllä kasata koko auto ihan ite mutta onneksi asennusapua löytyy tarvittaessa jos itellä menee sormi suuhun.

    mitään rakettia ei ole tarkoitus kasata, kuhan sellainen pieniruokainen ja puolet pirteämi kuin alunperin ;) eli turbot jne unohdan ainakin nyt alkuun.
     
  9. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    Tai jos tulee ongelmia tuon seoksen kanssa kanavissa (toiseen menee kaikkia ja toiseen hajut)

    Niin eikös tuohon auttas kun tekis vähän pidemmät imutorvet kannesta ja sinne suuttiimet ja sitten vasta kaasuläpät (ns pitkä imusarja), luulis että sekoaa seos siellä röörissä sen verran hyvin jo että ainakin jotain tulee kumpaankin kanavaan :p
     
  10. diamond reo

    diamond reo 1st gear

    hanki jostakin hot rod numero 6/2005 sisältää täydellisen selonteon
    chevyn 6 virityksistä,osien saannista ja muuta pikku vihjettä
    tietysti osat maksaa,mutta ei niitä v8 osia ilman saa

    hevosvoimia näillä ohjeilla yli 300
     
  11. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    No mites on kutoskoneen viritys edennyt?
    Itsellä on pian alkamassa 250 cid koneen kanssa puuhastelu ja pitäisi myös virittää pattia n.200hv lukemiin.. 307 männät olis tarkoitus laittaa jotta saan lisää puristuksia ja kireämpi nokka-akseli. ym. pientä kikkailua :odroll:
     
  12. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    ei oo oikein edistynyt nyt. mäntiä oon tuossa haeskellut, yhdistä väännetään kauppoja just. peltipakosarjojen laippa taitaa olla lähes valmis. hitaasti nopea tulee 8)
     
  13. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Mäntiä haeskellut.. kaupastahan niitä saa :lol: Mulla olis kans tarkoitus teettää peltisarjojen laipat ja sit itse heppailla sarjat :odroll: Mulla ei ole vielä edes konetta purettu. Joku viisas oli varmistanu dampperin pysyvyyden hitsaamalla sen kampiakseliin kiinni :rotfl: :soosoo:
     
  14. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    noita 250 koneen nokkia ei taida iha joka puljusta löytää. summitilta ku kattelin ni löyty vissii 4kpl ? ja yhdenkään kuva ei ollut rivi6 koneen nokka vaan kaikki oli 8 koneiden :rotfl:

    mäntiäki kattelin, eihän nuo nyt liian kalliita olisi jos niitä sen 6 ostais uutenaki :wink: se vaa että mitenhän ne venttiilit kalisee niihin on sitte toinen juttu ku menee vääränlaiset hankkimaan.

    koululle hankkivat just passelisti nc ohjatun plasmaleikkurin. pitää vissii mallintaa autocadilla kasikoneen ja kutos koneen laipat ja viedä sopiva parin neliön levy sinne leikeltäväksi "niin monka ku tuoho mahtuu" :rotfl:
     
  15. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Kyllähän kutoseen nokka-akseleita saa ym. osia.. joitakin osia on hyllytavarana ja erikoisemmat osat tarvii sit tilata. On nuo 6-koneen osat kalliimpia kuin V8-koneen osat mut rahallahan siitä selviää :lol:
     
  16. make_110

    make_110 3rd gear

    Onkos tuo kutosen virittely jo edenny. Ite nimittäin just otin pako/imusarja hässäkän irti ja meinasin ruveta tekemään ainakin sen pakosarjan ja yks seppä lupas auttaa kannen virtauksien parantamisessa ja mahdollisesti tuon imusarjojen parantelun kanssa.

    Ei ois mullekkaan pahaks tuo ylimääränen tieto jos vaan jostain löytyy.
    Ite meinasin tosta omasta 230:selle tehdä jotain.
     
  17. make_110

    make_110 3rd gear

  18. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

  19. robin hood

    robin hood 1st gear

    jonimac ....teitkö laippoja sen verran että olis myytäväksi asti?
     
  20. make_110

    make_110 3rd gear

    Ootteko kyselly suomesta noita kutvosen nokkia, et oisko, vai saiskohan siitä vakionokasta hiottua semmosen vähän paremman ku tiällä päin ois yks paja joka hioskelis noita nokkia.

    PS.Robin Hood mä rupeen tällä viikolla piirtelee noita pakosarjan laippoja ja tarkotus on tilata tuolta juuan offitarvikkeen kautta ku toisella niistä veljeksistä oli joku oma paja jossa on plasma ja tekee noita hommia.
     

Kerro tästä muillekin!