273 commandon tyhjät kannet.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja duster73, 21.1.2004.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  2. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Jokohan tämmöset ihanuudet vaihto omistajaa?
     
  3. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Mulla on volaressa kiinni 318 kone just tollasilla kansilla, oli iha perus 273 kaks kurkkusella kaasarilla, ja ne on noi pikkupalotilaset... Niitä on laskettu huomattavasti ja palotila on entistä pienempi, ja nyt on 1.91 imu ja 1.60 pako rosterivenat, ja voin sanoa että toimii mahtavasti!!!! tehoa ja vääntöä on konees aika mukavasti vaikka tarkka koko on vain 328cid. Nokka on 284/284 .485... No mut kuitenki se et kannet on ihan saman ku ne niin sanotut commandokannet ku niitähän ei erikseen oo. Puristukset commandossa nostettiin männillä, ja kanavat on täysin samat ku muissaki koneis. Noi kannet on 65barracudasta mikä on ollu perheessä iät ja ajat, ja on varmasti orkkis.. Niin muuten mullon perus pervormeri imusarja, koneistin vähän reikiä niin hyvin sain kiinni ja tiiviiksi imusarjan...
     
  4. Tonttu-78

    Tonttu-78 3rd gear

    Eikös noissa vanhemmissa kansissa missä on imupuolen pultit eri kulmassa ole myöskin pultit pikkusen "ohuemmat"...? itsellä tulossa työn alle 2658920
    numeroiset kannet pikku palotiloilla ja samoilla pulttikoolla ja kulmalla kuin uudemmat 318 kannet.
     
  5. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Juu non kyl kokoa pienemmätki ne pultit.. Sama koko ku pakosarjoissa.
     
  6. leksa

    leksa Gearhead

    Jep!
    jos eivät ihan paksusti ruosteessa ole niin hile vain "kaunistaa". Olkoon! ;-)

    Mulla oli kerran kutosen kansi niin pahasti ruosteessa että konetta ei saanu käyntiin kuin aina vasaralla lyöden venttileitä kun starttailu. Mutta kun se viimein käynnistyi sylinteri kerrallaan ja parin tunnin "sisäänajon" jälkeen oli hioutunut, niin pelasipa pitkiä aikoja moitteetta..

    No tämä ei ollut se asia miksi kirjoitan vaan ne 273 Commando kannet.
    15 vuotta on aikaa kulunut kun noiden kanssa pelasin ammatikseni.

    Asiakkaillani oli noita "Commando 273" moottoreita lähes joka toisella. Milloin kaksireikäisellä imusarjalla ja milloin milläkin. Oikeita 273 Commandoja en kerennyt koskaan näkemään.

    Luulisin mutta en tiedä. Ne orkkis koneet olivat vain yhtenä vuonna tai korkeintaan kahtena ja niissä oli mekaaniset nostimet, peltisarjat jne.. Muistaakseni nokkakin oli aika kireä. Sellainen lähes kuin 340 koneessa myöhemmin.

    Pienempi palotilaisia ne 273 kannet olivat, eikä niitä huonoina pidetty muutoinkaan. Ongelma olikin se ettei ne käynyt suoraan kuin väkisin vääntämällä tavalliseen imusarjaan muissa koneissa.

    Joitakin omituisia koneita olen nähnyt ja yksi niistä on Fiat 600 Abarth moottori. Ei sellainen joka ilmeni vain autossa olevista tarroista, vaan sellainen jonka näin Fiat huollon lattialla. Siinä oli tuplanokat.

    Ps. En kirjoittanut pottuillakseni, vaan ihan hauskojen muistojen vuoksi. kaskun ne 500 valmistettua Commandoa olivat kaikki Suomessa Paasikiven vanhoja autoja ;-)
     

Kerro tästä muillekin!