273, venttiilien säätö kylmänä (arvot kuumalle)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Yogi, 31.5.2011.

  1. Yogi

    Yogi Gearhead

    Kyseessä on Moparin 273 motti, jossa manuaalisäätöiset venttiilit. Ohjearvot kuumalle koneelle; imu .013, pako .021 eli milleissä voisi sanoa 0,35/0,55. Mtä olete käyttäneet arvoiksi kylmälle koneelle vai pitäiskö vain säätää ensin noihin kymänä ja tarkistaa uudestaan kuumana käytön jälkeen?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    50% pienemmät kuuman maksimiarvoista täysin kylmänä (+18°), niin ollaan selvillä vesillä.

    Miten säädät täysin kuuman moottorin venttiilivälykset, kun ensimmäinen mikä jäähtyy on venttiilikoneisto heti kun avaat venakopan?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se venttiili pysyy melko tarkkaan samassa lämmössä kuin lohkokin kun sen kopan pois ottaa.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Käytä kuumaaksi, kopat pois ja säätö.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei se venttiilinvälys paljoa muutu venttiilikoneiston lämmöistä, enemmänkin lohkon/kannen lämpölaajenemisesta. Motti on "korkeampi" kuumana.


    Puolet kuuman arvoista kylmälle vois olla ihan hyvä veikkaus.
     
  6. Yogi

    Yogi Gearhead

    Säädi loppujen lopuksi kuumana...
     

Kerro tästä muillekin!