29 Chevy liikkeelle. Miten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 26.8.2004.

  1. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Tämäkin oli Ruotsin tapahtumassa.
    http://tinyurl.com/3wnll

    Makke edit: Linkki muutettu lyhyempään mutoon jotta ikävästä alavierityspalkista pääsee eroon.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    suora 8?
     
  3. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Letukan 235 Blue Flame tais olla, jos oikein muistan, suora kuusi siis.
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: Kapinaa rodikulttuuriin

    Miksi muuten etsit Cadillacin konetta, Eikös se kyllästytä että niissä on aina kasit? Kannattaisi miettiä Letukan suoraa kutosta tai vaikka Toyotan Diesel kutosta. Kyllä niissä on ihan tarpeeksi tehoa ja kromikopilla saa kummasti ulkonäköä.... :lol: :rotfl: :rotfl:

    - Jani -
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    Jos ne on noin ihania ne .... kyytöset, äh tulee ihottumaa, tulkaa joku ostaan moine 292 + manuaali voisin hävittää pois, tarjoa, paketti on ehjä ...

    8) 8) 8)
     
  6. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Miksi mennä merta edemmäs kalaan? -29:ssähän on itsessään aika "eksoottinen" kone, ainakin nykypäivän mittapuun mukaan. Sivuventtiilinelostahan on viritetty A:ssa 20-luvulta saakka. Haulla vaan viritysohjeita bongaamaan ja repimään hihasta Suomessa valon nähneitä roddareita, jotka ovat moisilla kaahailleet. Virittämättömänäkin motti vie kevennettyä rodia kummasti.
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    "Thinking outside the box" ?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ensinnäkin kone on kuutonen, ei nelonen.
    Toisekseen kysymykseen "miten saan kasin luvat -29:iin" tuntuu aika turhauttavalta saada 10 vastausta joissa ylistetään kuutosta vaihtoehtona... :(
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Siitä kasivaihtoehdosta vielä, että joskus mietimme 267:aa johon sovitettaisiin 283:n kampiakseli. Tuli muistaakseni 230.9 cid vakioporauksella...että jos pitää saada pieni iskutilavuus. Lyhentynyt isku saattaisi terhakoittaa motin luonnetta, joskin mitään megavääntöjähän siitä ei saisi. En sitten tiedä voiko sellaista leimassa saada läpi, ts. uskovatko jotta iskua on lyhennetty.

    Toisaalta good ole' Roverin kasi voisi olla tässä yhteydessä myös kelpo pata ?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori, olipas assijantuntija... Viimeiset viestit luettuani yhdistin -29:n suoraan A fordiin. Edelleen suosittelen kuutosta,kokeilisit edes, mutta ilmeisesti se ei mitenkään käy. Pistä YV:tä, jos tahdot kaverin numeron, joka moisen swapin on tehnyt.
     
  11. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Ylempi olin minä-
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    En muista puhuttiinko tästä jo mutta Paavola Akesta on lausunut että 30-luvun vaihteen autoissa ei ole väliä onko niitä saanut kasilla vai ei, luvat kasille (alle 5 litraa) myönnetään jos todistaa että runkorakenne on yhtä vahva kuin malleissa joita on saanut kasilla esim 30-luvun lopun Fordit. Boxsaus hyväksytään vahvistuskeinona. Myös jarrut on oltava riittävät.
    Kannattaa vaan pistää Paavolalle mailia. Hän kuulemma tekee kaikkensa että auto saadaan leimattua jos se on "asiallisesti" rakennettu.

    (Nyt taas joku koiranleuka voi käännellä näitä sanoja ja saada mitä ihmeellisimpiä näkemyksiä! :lol: )

    - Jani -
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Cossun pajalla on tulossa kovaa vauhtia ford, oliko nyt -30 ,-31 vaiko -29, rodi joka on varustettu paremmilla jarruilla jne, tekniikalla, ja koneena on pikkulohko, lkokoa en muista, mutta lupa-asiat on kuitenkin kunnossa, eli ei sen pikkulohkon saaminen keulile niin mahdotonta ole, niitä tungetaan joka paikkaan ....

    8) 8) 8)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuosta Roverin (buickin) kasista saisi laittelemalla aikalailla köyhän miehen Nailheadin. Rakentelee vanhemman näköset venttiilikopat ja laittaa jotkut vanhat kaasarit ja tyylikkäät pakosarjat. Venttiilikopat on hiukka samanlailla pystyasennossa vielä kun pikkasen säätäs pystympään.

    Rover

    [​IMG]

    Buick

    [​IMG]

    No ei nyt täysin, mutta kuten sanoin niin köyhän miehen...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä oli kaivattua tietoa! Kiitoksia!
     
  16. Tuosta Roverin (buickin) kasista saisi laittelemalla aikalailla köyhän miehen Nailheadin. Rakentelee vanhemman näköset venttiilikopat ja laittaa jotkut vanhat kaasarit ja tyylikkäät pakosarjat. Venttiilikopat on hiukka samanlailla pystyasennossa vielä kun pikkasen säätäs pystympään.

    No Rover on 215cid Buick .. mitäs jos pistää Buickin venakopat 215-300 koneesta 1962-64?? Niissä nääs lukee Buick
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  18. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    kuutonen

    jos kuitenkin täytyy saada kuutonen, niin mulla on yksi chevy 1954 kuutoskone ja manuloota.

    Kuka muuten osti sen gäggylän moottorin kokkolasta...? mä kun olisin halunnut ostaa kans.

    Ja vielä aivan asian vierestä: minkälaisia ahtimia lättiksiin asennettiin aikanaan? oliko remmiahtimia jo 50-luvulla käytössä nykyisen näköisinä, vai oliko ne kammen päästä suoraan vetäviä?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=33527
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tais mennä Punkrodderille se gäggylän lättis...
     

Kerro tästä muillekin!