3.8 v6 katkoo/pätkii 3500-5000rpm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 25.3.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tollasessa ole enää virranjakajan paikkaa vai puuttuuko nokka-akselista ratas?
     
  2. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Olikos tää nyt sit yhdellä vai kahdella kampiakselin tunnistimella? Jos kahdella, hihnapyörän takana oleva hoitelee ecm:n tiedonjanoa (bensapuolta jne) ja moottorin keskivaiheilla, lohkon helmassa oleva antaa pulssin icm:lle...
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    sekä että olettaisin, paikkaa ei ole ja tätä konetyyppiä ei ikinä oo jakajalla ollut. Eroja takavetosen 3.8siin on

    yks kampuran tunnistin mutta oli musta kakspuolinen, dampperi haistelee kahelta puolin sitä ja rei'itys dampperissa erilainen eri kehillä. 3x 18x tms.


    Molemmat "annot" mittasin kyllä aikanaan mutten toki kierroksilla.
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Takavetosessa jakaja on kiinni jakokopan päälläja öljypumppu samalla akselilla jakokopan alaosassa. Eikös näissä oo öljypumppu siirretty öljypohjan sisälle, joten sille jakajalla ei tosiaan oo mahdollisuutta...
    Mulla olis kyllä jäämässä ylimääräseks takavetosen imusarja 2bbl kaasarille, jos... :D

    Niin olikin, oskiloskoopilla vois saada käydessä kuvaa anturin kanttiaalloista, jos tunerpro/testeri pysty näyttään dataa...
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No vaihdan uuden anturin huomenna niin ei tartte arvailla sitä enää.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sitä oskilloskooppia tarjoilin jo jotain vuos sitten, kun toi alko. Mutku on tota matkaa, niin mun skoopit ei auta. Analogiskooppi on lahjomaton väline, se kertoo kyllä heti, jos pulssi alkaa vääristyyn tai katoileen.
     
    59Kingswood tykkää tästä.
  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kannattaa sit samalla kattella se "häkki", mistä anturi lukee aika tarkasti murtumien, vääntymien yms. varalta...
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Se kampuran asentotunnistin on sitten tarkka laitettava kohdalleen. Mulla laitettiin aikoinaan ihan korjaamolla uus paikalleen ja päin persettä tietenki ja se ei sitte kestäny ku 250km. Aiheutti sitten todella erikoisia käyntihäiriöitä.
    Itse laitoin sitte uuden anturin joka pelasi oikein.

    Jossakin täällä od:lla on sepustus siitä miten sen anturin asemoin kohdalleen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo opin sen kantapään kautta joskus 2014 kun oli vastaava laite. Länttäsin van paikalleen ja kehät söi sen tuusan nuuskaksi eli kone ei kauaa käynyt :D


    Alhaalta sen näki just tietystä kohtaa miten asemoituu kehien väliin tai sitten vanhaa mittaamalla
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo siks vähän jänskättää, uudessa kun ei mielestäni sitä mukana tullut. Jollain muulla merkillä tuli.
     
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kerro sit taas, kun ei vieläkään toimi, jookosta:poff:
     
    Jooli tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Oli just niin hyvä idea kun ajattelinkin. Yritin tottakai jonkun youtube-pellepelottoman neuvoin irottaa anturia dampperi paikallaan ja särkihän se anturi meni.


    Jos sen telineen saa irti ja kestää hiukan levittää niin voi olla, että sen saa. Joku 5.5mm tms pikkupultti sitä pitää keskeltä kiinni 13mm isojen lisäksi.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu ja lupasin itselleni, että aina kun sun tekniikkavinkit täällä od:lla osuu edes lotolla sinnepäin niin juon kännit. Eli liityin juuri palontien seuraksi ikuiseen raittiuteen.
     
    Custom_Rod ja caprice305 tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riskillä toki jos vääntäis yhen "hampaan" vinoon kehältä niin vois anturin saada paikalleen hihnapyörän kanssa. Taaimmaisessa kehässä kun on isompia aukkoja joten siltä osin anturin sais liu'utettua sisään jos yhden etukehän hampaista taittaa. Kuitekin katkee
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tiedäks sä sen tunteen, kun "varovasti" taivutat jotain, ja aivot huutaa LOPETA! Sit kuuluu naks.
     
    mukko, simeoni, Powerstroke ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla ois se ulosvetäjä tohon tarkotettu just mut vähä kaakana :(
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun ei irtoo edes keskipultti.. ja tossa ei ole ulosvetäjälle pultinreikiä kuten uudemmassa.


    Startilla ei voima riitä ja isoa pulttimopoa ei ole.
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Mitenkä minusta tuntuu että sulla on karpovin kosketus että kaikki hajoaa kun katsotkin sinnepäin? Mulla jos noin vastustaisi niin ostaisin sähköauton.
     
    Custom_Rod, xarper ja caprice305 tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nää on näitä. Tarttis tää kuitenkin läjään saada.
     
    urho3 tykkää tästä.
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ja sit todeta uusilla antureilla, et ketju venyny..

    tulpat pois niin startille jää enemmän momenttia pultin avamiiseen
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!