3/8¨npt kierretappi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja vallu340, 2.6.2010.

  1. vallu340

    vallu340 1st gear

    Mistäköhän firmasta löytyis kyseinen tappi. Helsingin seudulta tai postimynti firmoista? puolen tunnin googletus ei tuottanut tulosta.
    Kierre joka pitäis tehdä olis 3/8¨npt.
     
  2. fmj

    fmj Gearhead

  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jos ebay-hommat luonnistuu niin sieltä löytyy.Irwinin 3/8 npt tappi,ihan laadukkaan oloinen,maksoi lähetyskuluineen peräti 12€ 8) ,ja kesti hyvin ne pari kierrettä mitä piti vääntää.
     
  4. ursus2

    ursus2 Gearhead

  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Espoosa Juvan malmilla Fintools:illa on ainakin.
     
  6. vallu340

    vallu340 1st gear

    Joo löytyyhän niitä. Kiitoksia avusta.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    motonetistä puolalaisia tuumatappeja saa halvalla.. hyviä !
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ainakin ite mitä hain motonetistä semmosessa punavalkosessa paketissa.. Ei niillä saanu edes kunnolla kierrettä putsattua. Ei vaan paska noussu tapissa mihkään suuntaan. Tais olla tsekkiläisiä ne.

    ostin sit töistä dormerin tapin ja kertapyörityksellä jenka kun uus. (kannenpultit)
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juu, aivan tsekkihän se oli, mulla oli vaan isomp tappi , toimis ihan ok.
     
  10. hanekki

    hanekki 3rd gear

  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kyllä mä sain tollasella tsekillä väännettyä takoteräksisiin olka-akseleihin neljään reikään M14x1.5 kierteet ilman ongelmia. Ostin vielä joitain tuumaisiakin, joista testattu on 7/16 UNF ja hyvin toimi sekin tavallisessa rakenneteräksessä. Mun mielestä hintansa arvoisia.

    Kovaan pulttiin valssatusta kierteestä on kyllä joskus vaikea saada mitään irti.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mahtaako noissa sarjoissa olla NTP tappeja :eek:

    Epäilen. Ei sillä, että mä niitä tartitsin kun mulla sellaset hyvin laadukkaat jo on, mutta josko joku välttyisi turhalta ajamiselta Motonettiin :odroll:
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    No just tossa yks päivä motonetin hyllyn välissä pyörin ja UNC ja UNF tappeja oli, mut ei NPT:tä..
    Tilasin sit ebayltä...
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aleksis Kivenkadulla oisko Laakerisystems ainakin löytyy NPT tappeja, mutta hinta on suolainen. Kyselin ½" NTP tappia tuolta ja hintaa kerrottiin sillä olevan 70 Euroa. Pengoin sitten tappi / pakkavarastoni uudestaan ja avot, siellähän sellainen oli 8)
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  16. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Mäkelänkadulla Helsingissä on pirunhyvä liike noihin koneistushommiin.
    Sijainti on mäkelänkadun uimahallilta kaupunkiinpäin, kadun oikealla puolella. Normaali kerrostalon sisäänkäynti, olisko toinen tai kolmas kerros. Nimi ei tuu nyt mieleen. Kuorma-auto seisoo aika useasti kadunvarressa. Ei mun mielestä ole nettisivuja, koska ei mun mielesta ole firmassa tietokoneitakaan. Joko tuonti osakeyhtiö tai semmonen on nimi.

    Ja on just toi alla mainittu. Mun kokemuksen mukaan hyvä paikka.
     
  17. JTE3

    JTE3 Gearhead

  18. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mitäköhän kautta saisi hommattua 7/8" X18tpi kierretapin sekä oikea- että vasenkätisenä?
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Helsingin laakeri Aleksis Kivenkadulla vois olla semmonen paikka 8)
     
  20. mke77

    mke77 Gearhead

Kerro tästä muillekin!