3-angle valve job?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja gran sport, 14.8.2003.

  1. gran sport

    gran sport 1st gear

    Otsikon mukaisia kuvauksia löytyy amerikkalaisista autoalan lehdistä. Ilmeisesti homma on niin vaikuttava että se pitää erikseen jutussa mainita? Vaikuttaa siltä että tällä olisi vaikutusta hengitykseen mutta kuinka paljon? Miten suomalaiset koneistamot, harrastetaanko moista?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Täällä käsittääkseni pääsääntöisesti tehdään vähintään kolmekulmaisia seetejä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kantta rempatessa ei ainoastaan venttiilin tiivistepintaa koneisteta, vaan sen yleensä 45 asteisen lisäksi tulee 60-70 asteinen viiste venttiilitaskuun ja sitten vielä palotilan puolelle loivempi. Eli ei mitään ihmeellistä. Toi kolmikulmasuuskaan ei kerro mitään, senkin voi tehdä hyvin tai huonosti. Veikkaan, että jos se pitää erikseen mainita, niin huonosti. Tärkeetä on kanssa ne eri osuuksien leveydet ja niiden sijainnit. Esimerkiksi jos on 2.02" imuvenat jotka tiivistääkin keskeltä tai sisäreunasta, niin ne voikin todellisuudessa olla "pienemmät" kuin pikkuvenat kunnon seetityöllä. Kansien toiminnan kannalla toi seetityö on yks tärkeimpiä juttuja ja jos hyvään lopputulokseen pyrkii niin ne kannattaa teettää nimenomaan performance kansien tekoon erkoistuneissa firmoissa.
     
  3. gran sport

    gran sport 1st gear

    Thanx!
     
  4. veekasi

    veekasi Gearhead

    Päivän sana on R-seeti. Virtaa paremmin.
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Joo, ei nykyään oikein muuta tehdäkään kuin R-seetejä, tai jos haluaa muunlaiset niin saa erikseen pyytää.
     
  6. cartman

    cartman 1st gear

    Mikä on R-seeti? Sama, kuin venturiseeti?
     
  7. veekasi

    veekasi Gearhead

    Eli seeti pyöreä, paitsi tietty venttiilin vastinpinta(~45 ast). Ei tartte olla tohtori et osaa päätellä et ilma virtaa paremmin pyöreän pinnan yli ku kulman yli. Monikulmaiseks tehty on kyl aika lähellä, et ei R-seeti tuo 50% lisää virtausta, mut kaikki o kotiinpäin. Toi venturi tarkoittaa et reiän halkaisija ens pienenee ja sit taas kasvaa. Sillä saadaan virtausnopeutta lisää.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: veekasi 2003-08-15 18:30 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!