300C 2.7 moottorin irroitus???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 27.3.2022.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Tuli hankittua todennäköisesti laakerivikainen 300C. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen... lähteekö tästä kone ja laatikko esim. yhdessä moottorinosturilla ulos niinkuin vanhan liiton vehkeissä. Tiedän kyllä että kone on melko pieni tähän koriin. 2.7 koneista mulla on vaan hyviä kokemuksia ennestään jotenka ei mielellään kyseistä moottoria mollaavia kommentteja kiitos.Tarkoitus on tosiaan korjata auto omaan käyttöön. Kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan Kiitos!
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Ootkos kokeillu kysyä fasesta…Aika nopeesti sieltä jotain neuvoja yleensä saa. Onkohan 300C foorumi vielä hengissä? Sekin joskus toimi. Oman 300C.n kerkesin jo vaihtaa.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    300 koppa ei ole itselle tuttu, mutta jos sattuu koneen osille olemaan tarvetta, niin mulla ois Sebringissä laakerivikainen hyvinkin edukkaasti noudettavissa.
    Tai voin sen kyytiäkin, jos sattuu ajoa tarvitsevan suuntaan..o_O

    Koneessa on pari tonnia ajettu vesipumppu ja jakopää kaikkine hiluineen.
     
  5. z 900

    z 900 Gearhead

    Voisin olla kiinnostunut koneesta kyllä. Laitaako vaikka yv. viestillä hinta.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    No nyt on auto kotona. Vähän outo ääni koneessa kun hetkellisesti käy ihan nätisti ilman mitään kolinoita? Jakopää oli tehty edellisen toimesta. Jos on laakerivika koneessa niin eikö se yleensä kolise kokoajan? Käynnistäessä kuuluu hetkellisesti outo ääni ihan kun olisi ketju löysällä vaikka
    sinne on kaikki uusittu juuri. Kun kone lämpenee niin naputus kuitenkin kovenee?
     
  7. z 900

    z 900 Gearhead

  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laakerivika ilmenee juuri noin että lämmetessään alkaa ääntämään kun öljy lämpenee ja ohenee.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ihan samat oireet oli tuossa mun Sebukan koneessa.
    Kylmiltään kävi oikeinkin nätisti, mutta heti kun alkoi lämmetä alkoi naputtaa/kolkuttaa ja öljynpaineet alkoi tippua.
     
  10. z 900

    z 900 Gearhead

    Joo kyllä se laakerivika on todennäköisesti. Kyllä tuossa 300C.n konehuoneessa näyttää olevan hyvin tilaa nostaa kone nokalta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  12. z 900

    z 900 Gearhead

    Onkohan kellään kellään tietos,kävisikö sebringin 2.7 saman vuotinen moottori? tuohon.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Lohko kansineen käy jos oikein muistan. Lähes kaiken muun joudut vaihtaan vanhasta koneesta. Sebringiä valmistettiin vanhemmalla 2.7 variaatiolla 2006 saakka ja vasta 2007 tuli siihen tuo uudempi LX variaatio.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. z 900

    z 900 Gearhead

    Niin näin vois kuvitella että lohko ja kannet on samat,nythän mun pitää merkitä vautipyörän asento kun mulla jää laatikko paikalleen,muuten ei kampuran tunnistus toimi? Mulla on yksi vanhempi kone 2002 mallia luultavasti,täytyy vertailla kun saan koneen ylös. Mistähän tuo kymmenen hevosvoiman ero tulee? sebring 2.7 203 hv ja 300c 2,7 193 hv?
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Softa ja imusarja veikkaan. Painavampaan LX koppaan laitettiin pidempi imusarja ja softa paremman alaväännön saamiseksi.
     
  16. z 900

    z 900 Gearhead

    Muokattu: 24.8.2022
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  18. z 900

    z 900 Gearhead

    Kiitos!
    Pitääköhän kannenpultit vaihtaa ? Hoonausjäljet näkyy vielä 206tkm. ajetussa moottorissa.
     
  19. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei tartte vaihtaa kannenpultteja.
     
  20. z 900

    z 900 Gearhead

    Kiitos taas!
    Tulee vielä varmaan lisääkin kyselyitä!
     
    Kustom STW tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!