300c Käyttöautona

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Röllykkä, 21.5.2017.

  1. starcraft

    starcraft Gearhead

    Hemi koneisella 300c :llä oon reilu 6 vuotta ajellut ja oon sitä mieltä että reilusti mainettaan parempi auto on. Kilsoja ei mitään älyttömiä ole tullut mutta ei oo myöskään tarvinnut korjata kun jarruja. Silloin kun ostin, jouduin myös valokatkaisijan ja egr-venttiilin vaihtaan.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  2. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Mulla on tulossa myyntiin jossain vaiheessa kesää 07 CRD rysy. Ajettu on nyt 178tkm ja lisää tulee noin 120km päivässä. Myyn tuon pois kaasuauton alta. Musta auto,sedan, olen kolmas omistaja ja uutena ostettu suomesta. Webasto on. Maalissa on muutama pieni käytön jälki mutta varsin siisti kokonaisuus. Yyveellä saa lisätietoja ja voin ottaa vaikka kuviakin jo etukäteen jos jotakuta kiinnostaa.
     
  3. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla pitäis olla 1 uus jouten. Laita yv jos kiinnostaa
     
  4. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Yksi crd, kaksi hemiä. Iso ääni hemille!
    Mulla oli kai maanantai malli crd, siinä hajos kaikki vaikka oli vasta 177thk mittarissa. Se kuuluisa turbo on helppo irroittaa kun pitää purkaa kojelauta kun kaksi kiinnityspistettä joutuu avaan kojelaudan alta.
    Autokeskuksen huotaja sanoi crd koneesta että se on vaan tiputettu sisään huoltoja tai korjauksia ajattelematta. Se kone sopii konepellin alle mutta lähes mahdoton huoltaa tai korjata purkamatta puoli autoa. Mutta piti saada kuulemma Eurooppaa varten tehokas diesel konemalli, muuta ajattelematta.
     
    Pertti K ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  5. juunas

    juunas 1st gear

    -04 3.5 v6 289tkm oleva sedan oli puolisen vuotta itsellä, mahtavat kyydit myös takapenkillä ja ajaminen oli kyllä luksuksen olosta, itte oon aika ranttu ajaa pitkää matkaa mutta syslerillä oli kyllä lepposa ajaa. talven pakkasten alkaessa alkoi auto nikottelemaan, mm sähköinen kaasu jumittui,kaikki takavalot ja rekkarin valot pimentyi, katalysaattorin valo paloi välillä taulussa ja käsijarru hirtti pari kertaa. lämmin talli olis talvella hyvä missä säilyttää ainakin yöt. yleensä kireiden -20-30 pakkas aamun starttauksen yhteydessä tuli näitä sähkövikoja.

    tulin siihen tulokseen ettei tuo minun käytössä ja vallitsevilla olosuihteilla tule minun lompakolle sopivaksi vaikka sillä tykkäsin ajaa, osien osto oli aikamoista tuskaa kun ei meinannut suomesta varaosaputkat löytyä ja ulkomailta kun löytyi niin hinnat oli kovia duunarille.

    mutta tuota hemiä aijon joskus ainakin käydä koettamassa , tiedä vaikka joskus tulee semmonen hommattua kesäautoksi.
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla ei oo pakkaset aiheuttanut kertaakaan ainuttakaan oiretta tuossa omassa 300C Hemissä ja 2 talvea jo ajettu täällä Oulun seudulla. Aivan sama vaikka laitto -33 asteen pakkasesta tulille niin kaikki pelas moitteetta, ohjaustehostin luonnollisesti oli eka metrit vähä jäykempänä mutta mistään muusta ei huomannut että on pakkasta.

    Voihan ne nuo kilsat näille aikanaan jotakin tehdä, omahan on vieläkin vain 136tkm ajettu kun tuo sun ollut jo lähes 300tkm ajettu. Toki edellinen CRD oli mulla vähä vajaa 300tkm ajettu eikä kyllä ollu siinäkään koskaan kuin yksi sähkövika, ei meinannu startti aina pyöriä ku käänti avaimesta ja se tapahtu kesällä. Sekin korjaantui kun startilta vaan puhdisti herätysvirran piuhan liitoksen, se oli vain hapettunut.

    Eli ei tuo kuvaus jokaiseen 300C yksilöön passaa :)
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ite hommasin aikani harkittuani 2005 bensa kutoskoneisen. EGR vaihdettiin liikkeen kustannuksella ja siinähän ne viat on ollutkin.

    Ainoa ylläri oli, kun aloin alustaa ruostesuojaamaan, paha lahovaurio kuskinpuolen takapyörän edessä oleva "tunkinpaikka". Meni alustan sisempi kotelorakenne uusiksi noin 40cm matkalta.
    Kannattaa kurkata sinne pohjan muovien alle jos autoa ei ole aiemmin yhtään ruostesuojattu.
     
  8. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Pitäö vissii itsekkin tähän kirjoittaa. Meillä ollut nyt kaksi kolmesatasta. Yhteensä vissii nyt 7 vuotta.
    Nykyisellä on mittarissa vajaa 400tkm joista itse ajettu noin 250tkm.
    Viime vuonna tein turbo rempan, ei mikään paha tehdä, taisi kustantaa noin 400€ osat ja itse teki työt. Nyt vaihdoin jouset kun edestä poikki toinen,laitoin madallus sarjan alle. Samalla vaihdoin muutaman nivelen ja taka-akselistoon uretaani puslat, muutama pusla aivan loppu. Myös takajarrut tein uusiksi, siis levyt,palat ja käsijarru. Näihin meni vissii noin 500€
    Nyt vielä moottorin öljyvuoto korjattava niin sitten kaikki taas kunnossa pitkäksi aikaa.Jos 800tkm olisi seuraava iso remontti.
    Muuten jarruja menee aika paljon, kerta vuoteen etupalat ja joka toinen vuosi eteen myös levyt. Kilometrejä tulee aika hyvään tahtiin. Jos pelkästään yhdellä ajettaisi niin noin 90tkm vuosi.

    Muuten menty ihan normi huolloilla, moottori ja vaihteisto öljyjen ja suodattimien vaihdoilla jne.

    Autona tosi mukava

    Niin laturi on vaihdettu.ja.swirl poistettu käytöstä. Laturi taisi olla jotain 200€, ja tein vanhan varastoon jos joskus tuo nyt kiinni oleva hajoaa.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^diiseli?
     
  10. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Juu dieseli hyvinkin. Bensa joskus käyny mielessä, mutta ei näil kilometreillä vielä viitsi
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Laitetaas nyt tänne taas, kun ei ole nettiautoon jaksanut.
    Jouten olis 2006 300C CRD framari, hopea Suomiauto. Noin 302tkm.
    Luovutuksen syy ei ole tämä auto, vaan toiset autot.
    Ok, kunto ja leimassa. Tekemistäkin löytyy, mutta osat tulee mukaan (esim. käsijarru ei pidä ja käsijarruosat tulee uutta mukaan).
    Väännetään OD-hinta. YV;llä tavoittaa.
     
  12. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Ei siitä sentäs koetaulua tarvi irroittaa turbon vaihtoa varten. Pyyhkijän muivikotelo pitää purkaa, mutta sen ottaa 5min pois.


     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Autokeskus aika monessa asiassa "edelläkävijä" mutta onhan näitä korjaamoita ja korjaamoita.
     
  14. spede

    spede Gearhead

    Jos jollain ylimääräisenä käyttöohjekirja voisin ostaa.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Käyttöohjekirja, vai korjausopas/service manual? Käyttöohjeita en autoon yleensä ole tarvinnut, mutta mulla on tuo service manual sähköisenä versiona. Se on vaan aika iso, melkein 10000 sivua ja 216 megatavua.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Paljoko näis crd on jarrullinen vetomassa?
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Farkussa tasan kaksi tonnia. Kulutus tuolla massalla oli itsellä 9.1 litraa satkulla (auto + traileri) vaikket sitä kysynytkään. :)
     
  18. challenger500

    challenger500 Gearhead

    2x SRT8 käyttöautona, joista toinen edelleen alla. Tähän mennessä edelliseen piti vaihtaa etupään alatukivarret (kumipuslat antautui päittäisuunnassa eli tuli esiin n. 120-127 ajonopudella pienenä tärinänä, sekä ko. nopeudesta jarrutettaessa pientä jarruvärinää) - katsoin, että toisessakin tullee eteen sama asia, vaikka vielä ei tärinävaivaa ole. Ilmeisesti Californian arska/UV ja lämpö haperoittaa kumipuslat ajan kanssa. Tu0lla '300lla' päristellään Oy Suomi Ab kamaralla nykyään (valitettavasti)
    [​IMG]
     
  19. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Hiukan harkinnassa myös tuollainen farmari 300c tai Dodge Magnum käyttöautoksi, mutta törmäsin sitten tällaiseen sivuun, niin en tiedä sittenkään... https://www.consumeraffairs.com/automotive/chrysler_300.htm
    Mutta olis mulla yksi kysymyskin, mikäs seon kun jostain luin että kutoskoneen kanssa nelivaihteinen loota olisi kestävämpi kuin viisivaihteinen? Eikös se viisivaihteinen mersun loota ole kuitenkin myös hemin perässä?
     
    Muokattu: 19.11.2017
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    On, Hempan perässä on 5-vaihteinen NAG1 mikä mesen vaihteisto ja tuskinpa on yksikään muu 300C vaihteisto yhtä kestävä. Tuo sama loota on SRT8 perässä myös ja mersuissa melko tykeissä AMG vehkeissäkin.

    Luotettavin kombo on tuo 5.7 Hemi tuolla mesen NAG1 vaihteistolla. En suosittele ostamaan bensakutosella, kulutus sama kuin Hemissä ja ne kutoskoneet on paljon heikompia. Se 3.0CRD diesel konekin on melko vikainen mylly.
     

Kerro tästä muillekin!