300C Välkkyvät Xenonit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Make500, 2.1.2017.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Varmaan joku muukin 300:n omistaja on törmännyt tähän inhottavaan ilmiöön varsinkin näin pimeällä ajaessa. Mulla on ekan eli -04 vuosikerran auto ja noi valot nyt välkytellyt kohta 3 vuotta, aluksi silloin tällöin ja myöhemmin vaan pahentunut. Viime keväänä vaihdoin uuden polttimot, ihan AIDOT Osramit tai Philipsit. Vika korjaantui pitkäksi aikaa, kunnes tuossa syksyn pimeiden saapuessa sen taas huomasi palanneen. Jenkkifoorumeita lukiessa mainostettiin näissä olevan valokatkaisijoissa vikaa, joten vaihdoin seen juuri uuteen mutta ei siitä mitään apua ollut. Onkohan ne ballastit nyt vaan sitten sököt.. Molemmat valot tekee tuota välkkymistä ja itsenäisesti eri aikoihin. Ne eivät ole vielä kuitenkaan sammuneet kokonaan. Johdot ballasteilta polttimoille vaikutti olevan ihan OK. Latausjännite 13,8-13,9 V.
    Kirpasee vaan kokeen vuoksi ostaa uusia ballasteja...
    Pystyykö noita ballasteja mittaamaan yleismittarilla? Vaihtovirtaahan sieltä tulee mutta vissiin käynnistettäessä aika kova jännite?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Saman kanssa taistelin ja mulle riitti kuin vaihtoi katkaisijan (lähdin siitä halvimmasta päästä liikkeelle). Mutta oletko lukenut vikakoodit? Minullakin oli ballastit jo tilausnapin alla, mutta tosiaan korjaantui katkaisijan vaihdolla (mitä ei kylläkään vikakoodit tukeneet, vaan mittaukset).
    Teki sitä, että ensin sammui lamppu, sitten sytytti uudelleen ja uudellen kunnes jäi pimeäksi kokonaan. Hetken päästä alkoi toinenkin tekemään samaa. Valot pois ja päälle, niin taas paloi hetken.
    Tuota joskus olen ihmetellyt kun ballasteille ei hirveän pitkää elinikää luvata, vaikka vehkeissä ei ole ensimmäistäkään liikkuvaa osaa. Miten hitossa niistä saa itsestään hajoavat tehtyä :D
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikä polttimo autossa? Jos mahdollista niin ebaysta tai suomesta tarvikeballastit ja lamput tilalle.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    D1S siinon se elektroniikka palikka kiinni??
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    luulin ilmeisesti väärin, kun luulin, että näissä ksenoneissa on ballastit kiinni perseissä?
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    D1S :t siinä on. Enkä kyllä uskalla noita 20€ polttimoita tai ballasteja hankkia, kun käsittääkseni varsinkin polttimoista tehdään väärennöksiä joiden kesto on hyvin kyseenalainen.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Väärennöksiä?

    Oon tilannu tuolta kohta neljä vuotta polttimoita, millon lyhkäsiin ja millon kaukovaloihin. Tulee ajettua ihan ok määrät vuodessa ja täällä varsinkin valot kovassa käytössä. Vuosien saatossa yksi lamppu ollut valmiiksi pimeä ja muut kestäneet sen 2-3 vuotta kunnes valoteho himmentynyt pikkuhiljaa.


    Saa noita suomestakin varmasti ihan takuullakin mutta samaa tavaraa se on vaan kolminkertaseen hintaan?


    Kukin tytlillää mutta ei huvittais jotain 500 euroa laittaa auton omiin perusvaloihin...
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No osta sitten aidot Valeot? Ei niitäkään ole pakko autokeskuksesta hankkia: Tosa esim. http://www.ebay.co.uk/itm/Valeo-OEM...983851?hash=item2820807eeb:g:G6YAAOSwx-9Wzc3Z

    Testerin pitäisi kyllä nähdä jos on ballastivikaa. Mulla se herjasi niiden syöttöä ja johdonpätkällä ohittamalla se katkaisija totesin että siellähän se syyllinen on. Aika helppo testaa jos on vika päällä.
     
    Muokattu: 3.1.2017
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Ihan yleistä että D1S ei kestä kun 2-3 vuotta. Kaverin chrysyyn jo useamman vaihtanut. Uutta kehiin niin taas näkee.
     
  11. plagu

    plagu Gearhead

    Yhdet ebay d1s:t ostanu ja piraatti paskaahan ne oli. Itelle pistin d1s:n tilalle nyt osram nightbreakerit d2s:nä ja kiinan poikien tarvike sytyttimen. Paljon paremmin noita kakkosia tyrkyllä ja hintakin 50% halvempi.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No miksi ostit piraattipaskaa? Kyllä sieltä saa ihan validiakin tavaraa kun katsoo mitä ja mistä ostaa.. Ja jos myydään piraattia merkkituotteena, niin varmasti on myyjällä paskat palautteet. Kait ainakin itse muistit laittaa?
    Paljon muuten maksoi nuo kakkoset + sytkärit? Philipsin D1S:ää näyttää suomen pojat myyvän neljällä kympillä.
     
  13. plagu

    plagu Gearhead

    Myyjällä 25000 palautetta joista 99,8% positiivisia. Kauppaa noita edelleenkin tuolla ebayta ei kiinnostanut hevon vittua. Tuon kauppiaan tyyliin kuuluu että jos urputat piraattituotteesta niin saat rahat takaisin kunhan pistät positiivisen palautteen.
    Oon ostanu vuosien aikana ebaysta varmaan 2000-3000 tuotetta ja tuo ainoa kerta kun tullut paskaa käteen.
    Itse en tokikaan suostunut moiseen "diiliin" mutta ei se paljoa erotu tollasessa palaute määrässä.

    Suurin osa ei varmasti edes tajua että käsissä on piraatti kama, mutta vaikea uskoa että philips tuuppaa samaa sarjanumeroa moneen lamppuun...
    Ja kun vertasi aitoa piraattiin käsissä niin ero oli selvä.

    Maksoin saksan verkkokaupassa 79eur/pari noista +70% nightbreakereista d1s:nä noita ei edes saa. Sama poltin motonetissä 89e/kpl. Sytyttimet oli 20$ pari. Perus poltinta saa toki puoleen rahaan mutta halusin parhaat mitä löytyy.
     
    Muokattu: 3.1.2017
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikä tässä nyt on piraattipaskaa? Jos ostan noita parinkympin xenonkittejä tai kympin lamppuja niin ei niillä ole mitään "merkkiä". Eli miten ne on piraatteja vai onko se piratismia jos tekee lamppuja joita joku muu tekee?

    Tottakai kiinassa on kopioitu ja otettu mallia mutta piraatti on musta se että kympin kiinanlamppua myydään osramina.

    Tehokin niissä ollut riittävä joten hintaero alkuperäiseen kyllä ainakin voittaa mulla ostopäätöksessä.
     
  15. plagu

    plagu Gearhead

    Ne mitä mä ostin myytiin philipsinä ja sitä myöten hintakin oli kovempi kuin jollain noname kiinapolttimolla.

    Ja valoteho on ihan eriluokkaa noilla nonameilla/piraateilla ku orkkiksilla, samaten värisävykin eroaa merkittävästi.

    Jokanen ostaa mitä haluaa, mutta jos ibei hermanni myy piraatti paskaa aitona philipsinä niin perseestä se on.

    Edit: tässä kyseinen kauppias:
    http://www.ebay.de/usr/norge.markt

    @Jza varmaan voi viisaana miehenä sanoa mitkä tuolla on ne varoitus merkit josta pitäs tietää myyvän piraattikamaa tai sitten painuu muualle aukomaan päätänsä.
     
    Muokattu: 3.1.2017
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saapi tuolta onneksi aina rahat takasin ainakin paypalin kautta jos kusetusta.
     
  17. plagu

    plagu Gearhead

    Sana sanaa vastaan oli. Myyjä vakuutti että aidot, ebay suostu palautukseen, postit saksaan jo sen 25eur ni enpä jaksanu nähdä vaivaa...

    Ja tosiaan ebayn ohi myyjä ehdotti että annan asian olla+pistän positiivisen palautteen ni pistää refundin ja saan pitää tuikut.

    Pistin negan ja nielin tappion.

    Vasemmalla 8v vanha osrami ja oikealla feikki philipsi ei ihan oo sävy kohdillaan:
    [​IMG]
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oisit ottanu refundin vaan. Pari negaa ei paljon paina.

    No ihan vitivalkoisia ei kiinasta saa mutta toi jo 6000 liki varmaan mikä oikeella. 4300k ois ollu varmaan ok.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    No onpa outoa. Pitäisi ebaytakin kyllä kiinnostaa, jos on selvää näyttöä että piraattia ovat. Tosin mulle se on ihan se ja sama kunhan toimii kuten alkuperäinenkin.

    Näyttäs tota Osramia olevan hyllyssä motonetissakin d1s versiona? http://www.motonet.fi/fi/tuote/430051/Osram-Night-Breaker-70-Xenon-D1S-12-V--35-W
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Viisaana?
    Koita nyt rauhoittua? Vitustako minä pystyn sanomaan että oliko ne piraattia vai ei. En pysty myöskään motonetin lampuista, sen enempää kuin erikoistekniikan. Ellei löydy jotain selvää virhettä tai muuta outoa. Lähettää ne Philipsille, pistää myyjän yhteystiedot ja kysyy?

    Edit: Xenonkauppa ainakin on havaihtunut tilanteeseen :D http://www.xenonkauppa.fi/polttimot/xenonpolttimot

    Tiedä sitten miten paljon tuossa on taas noiden omaa myyntipuhetta ja pelottelua...
     
    Muokattu: 3.1.2017

Kerro tästä muillekin!