305 bolt on viritys dynoarvot ennen ja jälkeen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 8.11.2018.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mulla anto 305:n vakio kansilla ja budjetti virityksellä 175hv/290Nm takapyöriltä,että ei ne kuitenkaan ole aivan surkeita,tietenkin kun ei paremmasta mitään tiedä....
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jep meni.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa mennä myös koneteho ja takapyöräteho välillä sekaisin.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Paljonkos noissa muuten on punaviiva vakiona?`

    Dynossa veto lopetettu jo selvästi ennen 3500 kiekkaa huikealla 90 hepalla..
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös siinä kerrottu ettei kiertäny yli 3,5tonttuu? Tuskin noissa "tehoa" on 4 tontun kohdalla.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Käppyrästä kattelin.

    Joo tuskin tehoa on enää korkeammalla. Ja tarvinneeko edes rajoitinta, kun ei vaan jaksa kiertää. :)
     
  7. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Tuskin se uutena noin astmaattinen on ollut? Jos kone oli avaamaton, niin voihan siellä olla nokka kulunut tai venttiilit vuotaa tai jotain muuta vikaa vikaa.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ainakin tossa mun Capricen LG4:ssa oli alkuperäiset nokka ja nostajat melko kuluneet ja jakopää aivan finaalissa joten kyllä siellä on ajoituksetkin olleet jo vähän hukassa.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pelkällä pakojärjestelmän uusimisella 1000 1/min lisää kierroksia. oiskohan ruttuputki ja katti ollu "hiukkasen" tukkeessa?
    Ihan varmasti on kulunut tuossakin Caminossa jakopää ollut. Vaikkei niin hirveitä ollut motilla ajettukaan.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Yllättävän äkkiä uuskin ketju viruu ihan huomattavasti. Noh enskasauksessa omaan mottiin tulee kiristin sille kun näyttää 90+ luvun V6 mopseista sellanen löytyvän mikä käy bolt on kasiin kanssa.
     
  11. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    2016 kesällä tuli tohon lintanpaskaan rakennettua 305 kone ku halvalla sain moisen. Lättäpäämännät, joku rallinenä (ei varmuutta edes mikä :poff:), 58cc palotiloil olevat kannet ja sit tietty rpm kopio imari ja peltisatsit jne pakolliset tilpehöörit. Kone on ihan täys kaatsimoottori, lähes kaikki on käytettyä mitä vaan tohtii käytettynä käyttää. Ja on muuten liikuttanu tuota laululiiteriä komeesti tänäkesänäkin n. 5000 mailia ongelmitta. Eihän tuo nyt mikään raketti ole, mut huomattavasti vakio farmaria nopeempi kaikinpuolin.



     
    LPV, fenix ja z 900 tykkäävät tästä.
  12. z 900

    z 900 Gearhead

    Mistähän näitä 93-97 Lt 1 koneita saa edullisesti ?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli 305 mitä oli pattipäämännillä, xe268:lla ja kipakammilla kansilla + dekin höyläyksellä terästetty. Kyllä se ihan kilhakasti kulki ja entinen omistaja oli vartilla 14s+ jotain ajanut.

    Dynossa se ei käynyt mutta varmasti siinä se 250hv ainakin oli.
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

    Amerikasta luonnollisesti. Tonnin nurkilla näyttäis nyt hinnat liikkuvan siellä päin maailmaa. Siihen sitten tietysti rahtaus tänne kouvostoliittoon, mutta hatusta heitettynä kokonaishinta about sama mitä noi pelkät TrickFlown kannet 305:seen.
    Jännä muuten että 5.3 LS-koneen saa jonkun matkaa edullisemmin, tietysti niitä on tehtykin ihan eri tavalla kuin 92-97 LT1:siä. Oma valinta olis ehdottomasti 5.3 mieluummin kuin LT1.
     
    fenix tykkää tästä.
  15. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Mutta silti putkiston vaihdolla ei saatu kuin 6 heppaa lisää, vaikka kierrokset kasvoivat tuhannella. Eli vääntökäyrä oli jo pahoin laskusuunnassa.
     
  16. fenix

    fenix 3rd gear

    Yllätys sinänsä, mutta jos olisi kiertänyt ~5000rpm, olisi hyötynyt luonnollisesti enemmän.
    Pistää kyllä myös täälläkin epäilyttämään, oliko lähtötilanteen moottori ihan terve.
    Tuskin oleellista muutosta, ellei tilalle olisi vaihdettu samalla fiksumpaa nokkaa.
    En alkanut 1103;sen dynaamista laskemaan, mutta hylkäsin hiljattain pari pykälää isomman 1105 nokan 9.9-10.2 rutuilla, kun dynaaminen olisi 383:ssa jäänyt reiluun seiskaan.
    Ehkä noista Summitin nokista ääntä lähtee, mutta omaan silmään melko loivia friikkejä.
     
  17. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Mulla olis 95 ,350 Lt1 ja 500hp katu moottori ja tarvittaessa Holley EFI boksi ja johtosarja Dynotettu Santala Dyno
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja kuinka edullisesti?
     
    kasimo tykkää tästä.
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Se on aina että miksi rakentaa 305:sta kun 350:stä saa enemmän löylyä samalla rahalla. No miksi ei sitten samalla 383 jos alkaa 350:stä rakentaan,ja jos isoa pikkulohkoa hakee niin se on sitten sama olla 400, 406...427 tai 434, no sittenhän se on sama olla jo isolohko, mutta pitäähän se isompi olla ku esim. perus 454, eli 540 vähintään, mieluiten 632. No miksi sitten tuommosia vanhanliiton lossimoottoreita rakentaa ku on LSx:t olemassa? Eli LS7 sen 305:n tilalle suoraan ja turha kai sitäkään vaparina on rakentaa, pari turboa ja remmiahdin kylkeen jne. :)
     
    Muokattu: 10.11.2018
    MJF, PauliR, Jussi289 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. z 900

    z 900 Gearhead

    Näinhän se on,mutta kuitenkin tässä on huomattu että 305 rakentajia on aika paljon pienellä budjetilla viritellen.Ja uskon että on aika
    paljon näitä 305 omistajia joille riittää kohtuullinenkin
    teho.Luultavasti näillä myös oikeasti ajetaan vuodessa paljon.
    Onneksi jokainen saa viritellä omaa moottoria ihan niinkuin haluaa.....
     
    mopo-ukko, Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!