305:n käynti/päästöongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jiiz, 29.11.2001.

  1. jiiz

    jiiz Gearhead

    Uskaltaisiko joku arvata mikä 305:tani vaivaa?

    Oireet: bensa maistuu, päästöjä ei saa kuntoon kaasaria ruuvaamalla, ainoastaan laittamalla sytkä myöhäselle jolloin koneella on lähes mahdoton ajella kun ei ole tehoja ja kone värähtelee käydessä (ei rytmissä).

    Lisäinfoa: kaasari Carter AFB, uudet tulpanjohdot, tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä.


    Kiitos arvauksista, Buickkini on luonnollisesti kiitollinen elämäänsä pitkittävistä vinkeistä. :smile:



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jiiz 2001-11-29 19:22 ]</font>
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Buickissa 305? Onko vaihdettu Chevyn kone?
    No asiaa, onko jakaja alkuperäinen tietokonehirviö vai alipainesäätimellä varustettu? Tietokonejakajaa voi olla mahdotonta saada pelaamaan tavallisen kaasarin kanssa.
    Koska sulla on tavallinen kaasari laita myös tavallinen jakaja ja poista tietokonesysteemit käytöstä, jo pelaa. Ainoa ongelma on jos autosi on vähäpäästöinen, eipä ehkä mene enää päästöistä läpi.
     
  3. jiiz

    jiiz Gearhead

    Sori, epätarkkuutta mun specseissä.

    Siis kone on ihan ilman mitään ohjauselektroniikkaa, ja vaihdettu Buicckkiin '79 Monzasta ihan kokonaisena pakettina jakajineen kaikkineen. Eli jakaja on HEI alipainesysteemillä.

    Auto ei ole vähäpäästöinen, mutta on hankaluuksia päästä tohon vuoden 85 rajoihinkin ja se vaatii tota sytkän pistämistä myöhäiselle. Toisaalta siinä Monzassa taisi olla katti.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jiiz 2001-11-30 11:04 ]</font>
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nyt vetää hiljaiseksi.
    Paljonko sytytysennakkoa pitää olla jotta menee päästöihin? Pelaako alipainesäätäjä jakajassa?
    Hämmästyttää kummastuttaa.
     
  5. jiiz

    jiiz Gearhead

    Menihän se läpi ilman sytkän myöhäistämistä.
    Voin vaikka postata noi päästöarvot jos joku haluaa niitä tutkia.

    Suurinpiirtein näin se kuitenkin meni:

    1. mittaus CO liian korkea
    2. CO ok, mutta CO2 nousi ja HC laski.
    Voisko tästä päätellä että kone käy paremmin koska palamistuote CO2 nousi ja hiilivedyt (HC) laski (arvaisin että palamaton bensa nostaisi hiilivetyjä)?

    Eilen pajalla taas ei saatu millään rajoihin paitsi säätämällä ennakko todella pieneksi.
     
  6. Micky

    Micky Gearhead

    Onkos siinä saastelaitteet jalähinnä se kierrätys pumppu?...kuulin kaverilta notta kun sen ottaa pois käytöstä niit päästöt tippui ropisemalla se oli esim kaverin caprisen ongelman ratkaisu!!
     
  7. jiiz

    jiiz Gearhead

    Ei ole mitään saastehimmeleitä paitsi EGR, joka ei ole toiminnassa.

    Nykäsin sen käyntiin edellispäivänä kahden viikon pakkasessa seisonnan jälkeen ja kyllä se lähti mutta käynti oli verrattavissa lähinnä rytmihäiriöiseen höyryveturiin sekä äänen että pakokaasujen puolesta. Toisaalta ihan kun käyntihäiriöön olis tullu jotain rytmiä.
     

Kerro tästä muillekin!