305 tbi ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SpedeX, 16.2.2007.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Starttaa, mutta ei käynnisty. Suuttimista ei tule bensaa startatessa. Pumpun sulake ja rele on tarkistettu. Missä vika?

    Missä sijaitsee bensapumppu?

    Auto on -89 Sportside.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onko toi sportside sama kuin C1500? Pumppu loijuu käsittääkseni tankissa ja sillehän tuo vika kuulostaa...
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Pumpun ikä lienee 160tkm:putki irti TBI-unitista(siitä kaasarin näköisestä aparaatista se paksumpi putki) ja kattella josko ruittaa
     
  4. wql

    wql 1st gear

    Joo C1500. Tankkia epäiltiinkin pumpun sijainniks kaverin kanssa. Milläs sen sieltä vaihdat?

    Mieleessä kävi kyllä ottaa letku irti, mutta se on huomisen hommia! Miks nää aina hajoo talvisin :mad:
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    C1500 tarkoittaa vain että auto on takavetonen ja siinä on 1500 paunanen alusta...se voi yhtä hyvin olla sportside tai fleetside lavalla...K1500 on neliveto jne.

    Varmista ensin että bensapumppu pyörii TANKISSA.

    Kun käännät virrat päälle,(mutta et starttaa) niin kuuntele surahtaako pumppu,jos niin pumpun ö-painekytkin ehkä rikki virranjakajan vieressä...pumppu ei pyöri silloin enempää kun sen muutaman sekunnin kerrallaan,jonka rele antaa virtaa sille aina kun käännät virrat päälle .

    Jos pumppu pyörii niin tarkasta suuttimien sulake sulakerasiasta...sulakkeessa lukee INJ tai INJECTION

    Releellä ei ole niinkään väliä ja se onkin usein rikki...sitä ei oikeastaan edes tarvita,koska painekytkin on se joka syöttää virrat pumpulle.
    Rele lähinnä helpottaa käyntiin lähtöä esipaineistamalla linjat ennen starttia.

    Jos pumppu on mykkä,niin koita kolistella tankkia alta päin...pumppu saattaa käynnistyä kerran pari vielä,mutta se on uusittava joka tapauksessa.

    Pumpulle voi myös kokeilla syöttää virtaa suoraan vaikka akusta b-pumpun 20A sulakkeen kannasta siihen beige/valk johtoon hyppyjohdolla...jos pumppu on ehjä niin sen pitää käynnistyä.

    Tämä on myös tapa päästä tieltä pois jos ö-painekytkin hajoaa reissussa...

    Kannattaa myös varmistaa ettei autossa mahdollisesti oleva varashälytin tai ajonestolaite katkaise virtoja pumpulta tai suuttimilta...

    Helpoin tapa uusia pumppu on nostaa lava pois paikoiltaan...8 pulttia auki,takavalojen johtosarjan liitin ja tankin täyttöputki irti,sekä 4 kaveria nostamaan itse lava pois.
     
  6. wql

    wql 1st gear

    Kiitosta..

    No nyt tuli selkeyttä noihin C1500 jne. merkintöhinkin :) Tämä on ensimmäinen jenkkini. Vajaa viikko ollut vasta omistuksessa.

    Tankista ei kuulu minkäänlaista ääntä kun virrat laittaa päälle. Sitä kuuntelin kun kaveri käänsi virrat päälle.

    Jos kokeilis tuota kolistelua ja kaverin kanssa vielä vaikka tuota suoraa virtaa. Kuullostaa työläältä tuo lavan pois otto..ei mulla ole neljää kaveria :p
     
  7. Qjet

    Qjet 1st gear

    Älä huoli, kavereita tai ystäviä tämä harrastus tuskin tuo tullessaan, mutta puolituttuja jonkin verran. Niitäkin voi käyttää oivallisesti apunaan harrasteen pulmatilanteissa. Tosin neljä alkaa olla maksimimäärä, jonka saa uunotettua samalla kertaa tontille tekemään jotain ruumillista työtä. Onneksi keppana on nykyään jo sen verran halpaa tarjottavaksi, että saattaa just ja just onnistua.
     
  8. wql

    wql 1st gear

    Totta, ja siihen kun sais vielä tarjottua lämpöisen saunan...

    Mutta missäs sijaitsee nuo kahdeksan pulttia, millä lava on kiinni?
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kannattaa tosiaan kokeilla vielä syöttää virtaa pumpulle suoraan ja jos ei sittenkään ole elonmerkkiä,niin eiköhän se ole vainaa... :(

    Lavan kiinnityspultit on siellä lavan/auton alla ja homman vaikeus riippuu vähän siitä kuinka pahasti ruosteessa ne ovat...

    Todellisuudessa lavan irrotus ja nosto paljon helpompi homma kun luulisi 8)

    Kannattaa olla sitten varovainen kun irrottaa sen tankkiyksikön sieltä tankista...polttoainelinjat saattavat olla aika hapantuneet ja katketa.

    Tuolla jonkinlainen ohje -> Autozone

    Koko tankkiyksikkö maksaa sitten melkoisesti jos joutuu uusimaan.

    Pumppu on kiinni siinä yksikössä ihan pohjalla.

    http://www.autozone.com/images/cds/gif/ ... 087311.gif
     

Kerro tästä muillekin!