316 CDI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RB-440, 11.6.2008.

  1. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jonkilaista harrastustahan se on tämä etanakotiloautoilukin, eli tutut on ostamassa asuntoautoa ja merkkinä on Mercedes Benz, vm 2002 ja ilmeisesti 316 CDI. Myös TDI:stä on ollut puhe, mutta taitaa olla enempi VAG juttuja tuo TDI, ainakaan Google ei löydä tommosta TDI mursua?

    Asiaan: Kaikkea uutta ja elektronista kammoavana iskin silmäni tuohon CDI:hin, eli onkos noista ton ajan Common Rail dieseleistä jotain normaalia pahempia kauhutarinoita kerrottavana?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Firmalla on noit ambulanssikäytössä, automaatilla ja sprint-shiftillä, eipä noissa mitään erikoista ole ollut. Ei kauheen paha edes vuotaan öljyä, kun vertaa vaikka vaginan tai fiatin tekeleisiin, jakopää ketjulla, suuttimissa on joskus ollut häikkää, yhdestä oli kansi halki, puski jäähdytin nestettä suuttimen päälle, käytetty ja kunnostettu (höylätty, koeponnistettu, uudet venat ym) kansi maksoi jonkun firman kautta 1200e. Osia saa veholta veho hintaan.

    Lämmityslaitteen katkaisija ja vastukset saattaa mennä, suht helppo vaihtaa ja alapallo niveliä saa joskus vaihdella.

    Jos mä lähtisin ostamaan eurooppalaista pakua niin ainoa vaihtoehto olisi sprinter tai ehkä myös iveco, mutta noi edestä raapivat volkkarit ja pösöt, citikat, fiatit unohtaisin.
     
  3. J.M

    J.M 1st gear

    joops cdi sellanen yleisnimike yhteispaine ruiskutuksella varustettuihin käkättimiin.tdi tarkottaa nykypäivänä suorasuihkua.joka merkissä on omat ongelmansa,mb:ssä toi suutin ongelma aika yleistä,korkeapaine pumput vuotaa,ym,ym,ym.tosin varmaan jo kaikkiin on vaihdettu sellaset uudemman malliset suuttimen pitimet.ne toimii vähän paremmin.tuon sprint-shiftin kyllä kiertäsin kaukaa jos oisin srintteriä ostamassa ,on niin hirveä ajaa.ivecosta en edes ilkeä puhua :odroll:
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Tänks, jotain tuollaista olin muistavinani, että noissa alkupään CDI:ssä olis polttoainepuolella saattanut olla jotain hämärää.

    Eipä siinä vissiin merkistä ole niin kysymys, kuin tän yksilön mallista... On vissiin mennyt allekirjoittaneen propaganda perille :lol:

    Mutta tosiaan, hyvä tietää toi painesysteemi ja suutinjutut etukäteen, tietääpä ainakin myyjältä kysellä asiantuntevia.
     

Kerro tästä muillekin!