318 pieni ravistus tyhjäkäynnillä

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kemer, 26.11.2020.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Lähipiirissä moisella moottorilla varustettu A kulkine kesäkäytössä ikämiehellä joka vierailee säännöllisesti meillä piipahtamassa . Ikäomistajan mukaan toimii muuten kelvollisesti ja keulilla autoon alunperin kuuluva vm 71 318 mutta vakioiseen ulkoisesti yhtäkkiä sanoen erona imari joku edelbrock varustettuna 4 bbl edelin 600 käsiryyppy performerilla sekä kärjetön petronix 2 joskus tehtyinä muutoksina ja viskoflekti.
    Satunnaisesti pikkasen tutkinut tätä valitettua murhetta että jättää tyhjäkäynnillä kuin yhden kipunan väliin ja nytkähtää ,pariin otteeseen auto ollut yötäkin mun tallissa ja tehnyt aina jotain mitä en aiemmin jo kokeillut,viimeksi tällä viikolla tuli taas puheeksi kun piipahti käyttiksellä kahvittelemaan. oireilee tälleen:
    Pidempään seisoessa 1 nostaja(ilm 8 pytyssä) naputtaa tovin kunnes hiljenee,lämpimänä ei naputa ja kone kyllä käy nätisti muuten mutta tuntuu että se sammuu mikrosekunniksi eli jättää kuin yhden sytytyksen välistä jossain pytyssä kunnes taas jatkaa tovin saman toistaen.Kierroksia nostaen ilmiötä ei enää huomaa eikä ajaessa mutta vaikkapa likennevaloissa sama ravistus tai värähdys ehkä 5s välein kun palautuu tyhjäkäynnille olipa N,D tai P päällä.
    Öljynä tavallista mineraalia mitälie, moniasteöljyä kumminkin.
    On koitettu kesähoitona kaataa liotushoitoa purkista öljyjen sekaan hydraulinostimeen ja ajoa,ehkä pikkasen lyhensi naputusta kylmänä.
    Vakionokka kait ja muutenkin vakioinen oloinen sisäisesti eikä vissiin ajettukaan ihan hirveästi?.Ensiapuna toki sytkää säädelty(ei heilu asteikko strobolla) alipaine tulpattuna ,seosruuveja ruuvailtu sekä ruiskutelu pilottia ilmavuotojen perään+EGR venttiilijuttuja viritelty kaikenmoisia.
    tuplaputket on ja automaatti.
    Tulpat uudet(vanhat oli kaikinpuolin ok)+vähäohmiset tulpanjohdot ,vähäohminen puola pertronix,etuvastus ohitettu eikä vuotavia tehostimiakaan murheena .
    ylävesiletku vuotaa pikkasen termarikotelon välistä tihkuen ulkopuolisena huomiona eikä kerää painetta +lämppäri pukkaa kuumaa.
    Puristuksia ei oo mitattu,vacuumit kaasarista vihreällä vakaasti pysyen(edestä kats oik lähdöstä kaasarista) eikä pakoputkenpäistä poksu,pauku tai pahemmin putsahtelekkaan (toki kaasarin säätöjä/sytkää ruuvaillen kyllä)eikä paperiakaan putkenpäässä pitäen imaise putken sisään venttiilivian oireina mutta toki saman,kuin yhden pytyn sytyshäiriön silloin tällöin kuulee takaakin vaikka muuten käy nätisti lotkottaen.
    Kaasari vaikuttaa puoliuudelta eikä havaittavia ilma+bensavuotoja ja letkut ok.
    En ole keksinyt apua ongelmaan näillä mun älyllä ,mitähän tuolle seuraavaksi vois tehdä kunhan keväämmällä kurvaa pihaan taas ja valitus alkaa että etkö voisi taas vilkaista..?
    Mites työntötangot /nostajat (voiko niitä tarkistaa isommin purkamatta) tai voiko perussäätö olla väärä naputtavassa/ehkä muissakin sylinterissä tai joku nokka liian kulunut ravisukseen...vai sytyspuolellekko tässä mennään ja säädetään..niin mitä?
     
    Muokattu: 2.12.2020
  2. Sierra

    Sierra Gearhead

    Mites jakajankansi, läpilyönti silloin tällöin?
     
  3. f34

    f34 Gearhead

    Näkyykö pimeässä konehuoneessa pientä salamointia jännitevuodosta maihin?
     
  4. Kemer

    Kemer 2nd gear

    tuota en tiedä sanoa,pistetääs työlistaan pimeähoitoa kipunoinnin etsimiseen ,tutkitaan kun potilas saapuu.
    Koko jakaja on vaihdettu ignitor 2 flamethroweriksi,kansikin ollut auki eikä näy halkeamia,likaa, kulumaa mutta klappia jonkinverran tuossa kiinitys-systeemissä millä kansi tulee jakajan runkoon.
    Mitäs muuta näihin mun kysymyksiin mietteitä?
     
    Muokattu: 2.12.2020

Kerro tästä muillekin!