318 venttiilijousien lukot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valsu67, 4.10.2007.

  1. valsu67

    valsu67 1st gear

    Summitilta tilaamassa tavaraa,ja venttiilien lukotkin tarviis,mutta mitkähän on käypäset?2 uraset on,mutta on 8 ja 10 asteisia tarjolla.Kummatko lie käypäset,kone on 78vm ja alkuperäisillä osilla,luulisin.
     
  2. Jamero

    Jamero 1st gear

    Retainerithan sen määrää, mutta kaikissa alkuperäisissä 318 ja 360 kansissa, mitä mulla on ollut lukot ovat olleet 7 asteisia ja 2 urasia. Mopar performancen lukot ovat ihme kyllä 8 asteisia ja vakio retainerit jäävät keinumaan. Comp camsin muistaakseni koodi 602-16 lukot ovat sellaiset, jotka käyvät suoraan vakio retainereihin ja venttiilijousen asennuskorkeus pysyy vakiona.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Alkuperäsissä moppen kansissa on 8 asteiset lukot kirjan mukaan mutta ne vissiin on kuitenkin 7 asteisia?

    Pako ja imupuolella on eri määrä uria. Imuvenoissa 2 ja pakovenoissa 3 tai toisinpäin.
     
  4. Jamero

    Jamero 1st gear

    Purin keväällä kahdet 318 ja niissä oli molemmissa (sekä imu että pako) 2-uraset ja 7 asteiset. Vuosimallit olivat eri, mutta samat valut 4027163. keväällä oli myös kahdet 360 työn alla ja niissä myös molemmissa 7-asteiset ja 2-uraset. Vuosimallit olivat 70 luvun lopusta ja 80 luvun alusta. On myös olemassa kansia joissa imu 2-uraset ja pako 4-uraset.
     
  5. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    mulla oli kans vakiot 318 koneessa 7 asteiset ja 2 uraset molemmilla puolilla.. ja kannet oli 78-84 väliltä.
     
  6. valsu67

    valsu67 1st gear

    Samoin tuossa minulla kummatkin venttiilit on 2 uraiset.Kaverin kansista jotka oli hieman vanhemmat purettiin kahdet retainerit,niin oli 2 ja kolmi uraisia
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kantsiskohan kysyä noita lukkoja vaikka ihan kotimaasta, vaikka tuolta myyntipalstalta? Ite oon viskonu noita just roskiin vinon pinon; kun venttiilit vaihtuu viriventtiileiks, niin ne on yleensä yks urasilla kiiloilla, ja noita vakioita ikäänkuin jää yli.
     
  8. valsu67

    valsu67 1st gear

    no muitten rojujen mukanahan nuo uudet tulee mukavasti,eivät montaa euroo maksa kuitenkaa.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No sithän ne tulee. Kato nyt kuitenkin ne uramäärät sitte, että tulee oikeat, ja usein ne myydään kappaleittain, eli "setti" on usein yhteen kanteen. Mut varmaan se selviää "tuoteselosteesta"
     
  10. valsu67

    valsu67 1st gear

  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi on 16 lukkoa, eli kaheksaan venttiiliin. Mun mielestä vakio venoissa on toisissa kolme, ja toisissa kaks uraa, eli imussa ja paossa eri määrä, mut pikkulohkosta en ihan sata varma oo, kun en oo viimepäivinä niiden vakiovenoja hypistellyt.
     

Kerro tästä muillekin!