318cid:in sytytysennakko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Christoffer, 30.6.2003.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Paljonkohan tuommoisessa täysin vakiossa vm~74 kuuluisi olla tuota sytytysennakkoa??
    Chryslerin kirjassa vaan käsketään katsomaan konehuoneesta mutta kun siellä on alkuperäisen kutosen tietoja vain..
     
  2. asspen

    asspen 1st gear

    Tuollanen löytyi kuukelin uutistyhmä-haulla. Vuosi on pikkasen pielessä mutta vaikuttaa ainakin niin varovaiselta ettet kone ainakaan riko...

    The manual for my '72 says that ignition timing should be TDC +/- 2.5
    degrees for all 318-2bbl. engines that year. (It's a '72 factory service
    manual on CD.) Hope it helps.


    Kaveri vastaa itselleen myöhemmin:

    Thanks for the replies. I found the correct setting for my '74 318 (O
    degrees) in the most unlikely of places - Auto Zone. It seems their
    computers have specs like that free for the asking, including torque
    values, point gaps, dwell angles, spark plug gaps etc...

    Siis alipaineet tulpattuna...


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: asspen 2003-06-30 10:33 ]</font>
     
  3. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    [​IMG] Niin olishan tietysti voinut ensin itsekin etsiä tuolla kuukelilla,mites olikin ettei tullut edes mieleen..onpa ihmeellinen paikka tämä internetti[​IMG]

    Täytyy varmaan vielä kurkistella mikä se oikea vuosikerta olikaan.

    Tuli vaan ekan kerran viiteen vuoteen kurkistettua lampulla tuota sytkää tai siis tarkoitus oli vain tyhjäkäynnin nopeus selvittää,tuloksena oli että sytkä jotain 5astetta myöhäisellä ja tyhjäkäynti 650 rpm eli pientä säätöä vailla.

    Muuten perskynä singahti varttimailin ajassa 17,48s/127,6 km/h [​IMG]



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: rotke 2003-06-30 13:15 ]</font>
     
  4. asspen

    asspen 1st gear

    Miten niska jakselee? Whiplash?
     
  5. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    niska säilyi ehjänä mutta kännykkä meni rikki taas(oli vissiin niin kovat kiihtyvyydet)toimihan se jo viikon..

    huhhuh nyt rupeaa väsy painamaan kun Kipparin tuopin tarjoilu vaikuttaa ihan kivasti...urp...
     

Kerro tästä muillekin!