-32 Deuce Coupe korin mitat ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 11.3.2009.

  1. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ei muuta kuin rahua takataskuun ja ruattiin :eek:
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Voi hellallettas sentään ...

    Kaikki tietää että tollaasen korin taka-neljännes-panelin tai pinta pellin saa pyöreästi tonnilla, oliko sellaanen jossain kori-palikka-hinnastossa, kyllä noilla joku sais makkaraa leivän päälle jos haluaas tehdä.

    Kysytään sitten niin notta mitä maksaa jos tilaa pelkkää pinta peltiä, korin-takapään-neljännekset eli korin taka kylki palat. Oven pintapellit ja cowl pinta sekä kyljet. Konepelti ja maskinkehys. Taka hiekkapelti vai mikä se oli, samoin takapaksin kansi.

    Tolla satsilla jo pärjää ... loput voi tehdä itte ??

    Näitä on muuten tilattu ruottista suomeen, ainakin varaoisina pariin kolmeen autoon, mistähän nuota hintoja ??

    Kyllä täällä edelleen kaiken mailman rodi-jeesukset selittää ja viisastelee, no kun työ ootta niin kovia rakentaja, kertokaa nyt mistä korin mitat jos meinaa yrittää tehdä itte, tai jos noita korin palikoita ostaa valmiina, ihan ruottista tai ameriikasta saakka, niin mitähän ne mahtaa kustantaa.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Niimpä!
     
  5. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Ja miä helpotan Karvaa ja jatkan samalla tarjouksella! Eli jos saat tulevaksi kesäksi yhdenkin (ensimmäisen?) harrasteautoksi luokiteltavan härpättimen liikenteeseen, niin Jallupullo on sun! :wink: Ja mitään käyttisleppäjeeppejä ei sit lasketa.
    Virtuaaliroddaus on jalo harrastus, mut joku tolkkuhan siinäkin on oltava. Eihän kellään voi olla noin isoa virtuaalitallia kaikille joka viikko valmistuneille mäkiautoille, kustomeille, vålvåakselirodeille ja muille "tost noin vaan-mikä siinä muka on vaikeeta" pyöräytetyille vekottimille... :eek:

    Jos ajatusmaailma on kaukana old school-meiningistä ja Suomesta saa kohtuuhinnalla laadukkaita lasikuitukoreja, niin eikö kannattaisi tukea kotimaista erikoisosaamista? :odroll: Ainii mut sehän olis liian helppoa, ja siinä olis se vaara, että sais joskus jotain valmiiksi! :poff:
     
  6. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Kerrankin jotain asiaa!
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    No voi rodi-jeesus :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Sieltähän se kaikkien aikojen kustom guro, pikku-pasikin alkoi valtavalla kokemuksella huudella, no kyllä tänne mielipiteitä mahtuu.

    Tehdään nyt selväksi jos tuo luetun-ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, allekirjaillut joskus muinaisuudessa, on ostanut pari raatoa ja tehnyt nille jotain, loput tehdään kun siihen on aikaa. Tossa välissä on vielä pari näitä tuoreemppia kunnostus projektia. Se siitä, eläkkeellä on aikaa, köyhän on pakko tehdä töitä.

    Pikku-Pasista en tiedä, mutta ei täällä mitään virtuaali tallia ole, ruostetta kyllä, osta siekin se on kivaa. Saat säilyttää tossa pihal ilmatteeksi. Voi olla pruritaani-katalogi harrastajille kova paikka mutta edelleenkään ei tarvi ostaa kaikkia osia ameriikan kataloogista tai niin kuin kalaforniassa tehtiin, kyllä volvon akselit on edelleen ihan hyviä. Kuttaperkka koppaa ei enään tarvi ostaa. Meillä kaikki tehdään UFO-Scool meiningillä.

    Tähän vois sitten avata edelleen kummastuttavan herättävän sivujuonteen keskustelun, jos meijän oikeat harrastajat joskus lopullisesti määrittelis ensin kuka tai mikä on virtuaali harrastaja tai mikä on oikea harraste auto, allekirjoittanut on näköjään munannu kummassakin kategoriassa .... no voi kyllä nyt harmittaa.



    No lopetetaan tämä paska tähän ja palataan siihen mitä tuli alunperin kysyttyä.



    ilitzi tuolla myytävissä kauppaa esim, just niitä neljännes-paneleja, mitä tässä on ajettu takaa, tossin väärää vuosimalli. Noista en tiedä, mistä ovat tai kuka on tehnyt kun en ole kerinnyt vielä kysymään.

    Olko kukaan kokeillut tehdä uusia -32 roadster tai cab korin osia, pellistä ja suomessa. Kun olette koettaneet tehdä niitä itse mistä mallit tai mitat.

    Kun olette ostaneet niitä valmiina, mistä ja mitä ne on maksaneet. Vertaa C-53:n laittamaan brookville linkkiin.

    Jos ei kehtaa huudella, näiden fiksujen kommentoijien .... laita privaattia tai soita 040-822 1508.

    Tarkoitus oli kasata pikkahiljaa sitten eläkkeellä, tuollaanen pellikoppa, omista ja varstetuista osista, virtuaali tallissa.

    Oliko riittävän selkeesti ...
     
  8. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Mikä vika niissä Ruotsissa tai Amerikassa prässätyissä osissa on?
    Ai niin, ne maksaa rahaa...

    Mutta jos kaikki on niin helppoa, miksi kyselet mittoja?
    Ota mittanauha käteen ja mittaa! Piirrä ite, ei kai siinä
    swedupellen tai jenkkieemelin kuviin voi luottaa.

    Kai teillä siellä metsässä on puutukkeja jonka päällä
    voi pajavasaralla paukuttaa 1:1 kopion siitä roudsterista?
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    täälläkin (siis OD:llä) on myytävänä aihiot jos tykkää naputella?
    ai niin, ne mitat mullakaan ei niitä ole.
     
  10. Karva

    Karva Gearhead

    Ai jaa ... :eek: täällä löytyy lisää neroja !!

    Ola kuule, Onko kukaan väittänyt että ruottin tai ameriikan koreissa olis jotain vikaa. ??

    Kerrataan nyt vielä, niin menee vähän vähemmän varustetullekkin väen osalle perille.




    Olisko tämä vaikka kohta A.

    Allekirjaillut kyseli, että jos olette ostaneet niitä pelli osia, mistä ja millä hinnalla. Eli kertokaa muillekkin mistä kannattaa ostaa, peltisiä klassikko rodien osia.

    No selvishän se sitten, että kannattaa kysyä ruottista ja jenkkilästä. Ja muutama sankari joka on osia ostannut laittoi viestiä.





    Voiskos sitten tulla kohta B.

    Se ei ole yksi tai kaksi sankaria joka on koettanut tai tehnyt itte klassikko rodien pelti osia, viimeisimmän parin vuoden aikana, uudesta pellistä, tarkoituksena tehdä mahdollisimman paljon korin osaa itse.

    Hyvänä esimerkkinä Lazze tai jokin muu todellinen peltivelho. Herran kursseja on kuulemma osteltu ja se kannattaa tilata. Siitä saa hyvät opit englannin pyörän kanssa temppuiluun.

    Allekirjaillut ilmottautuu heti potentiaaliseksi asiakkaaksi, jos joku suomessa tekee pelli osia, klassikko rodeihin. Mielummin mie sen ostan kotimaasta kuin esim, ruottista, hinnat kun on jokatapauksessa samaa luokkaa. Joku kerkiää aina kuitenkin ennen ja tekee parempaa jälkeä.

    Eikö niitä saa kysellä suomesta. ??





    Erotetaan vielä kohta C.

    Eli kun suomessa on ainakin pari jannua jotka ovat koettaneet saada aikaan, korin osia noin suurin piirtein, cm - toleranssien sisällä. Ja jopa näyttämään alkuperäiseltä, tai käymään ainakin rodi tarkoituksiin.

    Mistä he ovat ottaneet mitat. Jos tekee taka-neljännes panelit suorasta pellistä, mistä mitat.

    Oliko näiden klassikko rodien kori mittoja jossain, niillä voi koettaa tehdä jonkin sortin sapluunat.





    Sitten noin muuten vaan ..... Saarna suunnuntain ratoksi :soosoo:

    Mikä helv... perk... tälle keskustelupalstan rodi osastolle on tullut, muutenkin tässä on yksi sun toinen lopettanut tai radikaalisti vähentänyt kommentteja tai vastauksia ... ja minkähän takia.

    Vilkaskaas tämäkin ketju kokonaan läpi .. ihan noin kaikilla harmailla tai sen ajatuksen kanssa. Jep, eli kun heittää juttua ja pikkasen tökkää ...pesää, pojjaat panee samalla rahalla takas ja pientä lisä piruilua kaupan päälle, hyvä niin ja sehän kuuluu vaan pelin tai jutun luonteeseen. Ukoilla kun on varaa kommentoida. Samat veikot veistää viikosta toiseen, hyvä näin.

    Mutta mistä vit... löytyy joka keskusteluun, melkein aina samat, naama-väärinpäin tablaavat, tai perse-edellä syntyneet tyhjäpäät, joilta ei saa mihinkään mitään muuta kommenttia kuin, "tee ensin / elä sinä / ei tuu mitään". Kuinka voi toisten asiat kiinnostaa niin paljon että ne on kaikki ilmoitettava julkisesti ja ... ihan yksi-lysti kenen kirjoituksiin nämät vastaa, lopputulos on aina sama.

    Nyt täällä on ollut ja on, tulee ja menee sakkia josta on oikeasti hyötyä kaikille alan harrastajille, mutta ei ne pysy täällä jos tämä "Haist vit.. hurlum hei" jatkuu tai lisääntyy.

    Mie pien poloinen oon ollut tässä, enemmän tai vähemmän autoalalla ja jonkin sortin pajaa pitänny vasta tollaaset 27 vuotta. Nyt kauhiasti hämmästyttää kun tätä keskustelu palstaa on taas täällä vähän aktiivisemmin seurannut. Yleensä rodi puolella jossa porukka tuntee vähän kaikki, alkaa vallita sama pers-reikä ilmapiiri kuin noilla teini-palstoilla. Jos lopetetaan se hurlum-hei saman tein ??


    Kyllä - Karvaista setää Kymestä sieppaa, välillä oikein ja kunnolla, kun pitää lukia, eri osastojen joitain kirjoituksia, tälläkin keskustelu foorumilla, kun osalla porukasta, ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin aukoa päätä ....
     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ja mä ihmettelen kanssa kun joka kysymyksessä näillä keskustelupalstoilla kysytään suunnilleen mistä saa ostaa maitoa. no kaupasta tietenkin. taitaa vaan kuulua tähän internettiin että aivot on jätetty naulakkoon tietsikan ääressä istumisen ajaksi. ehkä purkauduin väärään paikkaan.
    eikö kouvolassa ole automuseoita, sinne minä menisin ekaks.
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    -32 Deuce Coupe korin mitat…
    On keskustelun aihe! Jos OIKEESTI tarvit noita mittoja eikä niitä mukamas internetin ihmeellisestä maailmasta löydy niin suomesta löytyy muutamalta harrastajalta kyseinen laite joista saa varmaan mitata kun asiallisesti käy kyselemässä!

    Nyt kuitenkin keskustelu on kääntynyt jo roadsteriin ja peltiosien tekemiseen itse. En näe tässä mitään järkeä koska on olemassa prässit jolla näitä pelti paloja paukutetaan ja niitä saa jopa rahalla ostettua ja diilerikin löytyy kotomaasta. Noitten korjauspeltien myyntikin on varmasti niin marginaalista että kenenkään kannattaa käydä esim brookvillen kanssa kilpailemaan!

    Ymmärtäisin tämän suomalaisen pioneeri hengen jos kysymyksessä olisi hupmobile ,essex tai vaikkapa studebaker joitten prässit on varmaankin sulatettu aikaa sitten!
     
  13. Miulta saa tulla ottamaan tuon edellämainitun huppmobilen mittoja ja laittamaan ne ylös ja esille , ja en pahastu jos joku haluaa niitä paukuttelemaan.... Tervetuloa!

    Jos joku haluaa 3d mallinnuksen tehdä moisesta (3W coupe rumbleseat´31)
    niin siitä vaan lamaa torjumaan omalla autotehtaalla 8) Kun nyt nää omavalmiste asiatkin alkaa mennä eteenpäin hyvässä hengessä?

    p 0500-806067
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    :poff: Osu ja uppos ??

    Kyllä - kuten edellä on muutaman kerran jo tullut mainittua, tarkoitus on saada jossain vaiheessa aikaan noiden olemassa olevien romu-aihioiden ympärille, loppu kori. Siihen tarvitaan pellisiä osia !!

    Netistä on hajettu -32 mittoja, tyyliin kaikki kelpaa, tai vastaavia jo jonkin aikaa, eikä niitä löydy, koeta itte ... Kiitos tarjouksesta, valitettavasti ei yksinkertaisesti ole aikaa tulla mittaamaan korien mittoja. Kuka tekee porukalle palveluksen ja laittaa ne jonnekkin kaikkien töllisteltäväksi.

    Voi tulla yllätyksenä, mutta monella muulla on samat jekut mielessä, osa on koettanut tehdä peltejä ja korin osia ihan itse. Jos joku on saanut sellaiset aikaan jotta kehtaa myydä, mie olen halukas ostaan.

    Vastaavasi mie-pien kyselin mistä ja millä hintaa noita pelliosia saa ulkomailta, no niitä firmoja sitten näköjään löyty lisää, hinnatkin selvis.




    Vastaavia projekteja on tekeillä muitakin, allekirjoittanutta kiinnostaa korin taka-neljännes panelit, mallia -32. Kunhan ovat edes aihiot, tehdyt tai tekeleet, uustuotantoa, vanhoja osia jne. Kunhan ovat peltiä. Idea oli tehdä cab tai roadster tyyliin, irroitettavalla coupe katolla.

    Tällä ei ole kiire, ei ole ainakaan pariin vuoteen, aikaa tehdä loppuun, vasta joskus tulevaisuudessa. Mutta nyt on silti hyvä kerätä osia ...
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kehtaisin vaittää ettei tää keskustelu edes kellunut vaan meni suoraan pohjaan.
    :odroll:
    - Jani -
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Ei millään pahalla , mutta (minäkään?) en välillä ymmärrä logiikkaasi.
    Mitä tuo mittojen töllisteleminen ketä auttaa, jos ei ole aikaa tehdä?

    Eräs kotimainen pellinvääntäjä oli sanonut, että ei se pelti taivu jos sitä vaan pitelee kädessä.



    Vai meinasikko laskea että paljon pitää starkista peltiä ostaa ja tyhjiä pulloja kerätä, että projekti lähtee liikkeelle.
    No omista kokemuksista vedettynä itellä sutta tulee sen verran että n. 1.5 kertaa ajateltu on laskukaava, silloinkin menee aika rajoille...

    :lol:
     
  17. TATU

    TATU Gearhead

    Antakaa nyt helvetissä kyseisen korimallin omistavat henkilöt niitä mittoja karvalle. Ei sillä ole mitään väliä mitä mittaatte ja mistä kohtaa koska ei pelkkien mittojen mukaan kukaan niitä takaneljänneksiä pysty tekemään sinne päinkään. Sitten jos on intoa niin piirtäkää pokkausten kohdat malli paperille(tai vaikka voipaperille) niin siinähän sitä on karvalle pariksi vuodeksi ihmeteltävää.
     
  18. Karva

    Karva Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Aika paha !!

    Jep, kaikkia -32 korin mittoja otetaan kiitollisuudella vastaan ... koettakaas löytää netin syövereistä.

    Mitä tulee logiikaan, kuka sitä ymmärtää PLC on perin vit... aina välillä.

    Joku -32 coupe, roadster tai cab, taka-neljännes korin mitta, mitat tai mittoja olis ainakin lähtökohta.

    Niin muuten : "Eräs kotimainen pellinvääntäjä oli sanonut, että ei se pelti taivu jos sitä vaan pitelee kädessä." "Höpö höpö, kyllä taipuu" : Helen ja Uri Geller
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kaikille hardcore/hardass tee-se-itse -rakentajille ja meille muille virtualwannabe DIY-miehille tiedoksi oheinen sivu http://www.welderseries.com/ josta tänäänkin aamulla pärähti uusi newsletter meililaatikkoon. Voipi sitten sitäkin kautta ihmetellä erästä 32-projektia sekä itsetehtyä kappaletavaratuotantoa...
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei varsinaisesti osu aiheen ytimeen, mutta välillä vaan käy mielessä miksi nähdä hirveä työ ja vaiva valmistaa yksittäiskappaleena, käsityönä uniikkikappale koripellit, jotka parhaimmillaan täydellisesti onnistuessaan on samanlaiset kuin tehtaan liukuhihnalla tusinakamana prässätyt? Miksei vaan linjakas koppa ja sillä selvä? Omilla mitoilla. Ja tää oli vaan 1 ajatus eikä absoluuttinen elämäntotuus.
     

Kerro tästä muillekin!