-32 "heavy" etuakseli?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja PLYM, 24.9.2014.

  1. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Muistaakseni joku joskus ehdotti aakkosen kevyeen madaltamiseen kolmekakkosen "heavy"- akselia. Mikä on kys. akseli ja miten se eroaa normiakselista vai muistanko koko asian väärin..
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Noita akseleita kun on silmäillyt niin mikä vaan jäykkä akseli madaltaa A:n, kun se on suora. Silmäväli on sama kolmekakkosessa ja lehden mukaan 33-36 myös.
    Hot Rod lehti 2014 septemberistä noita etuakseleita oli vertailtu.
     
  3. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    '32 akseli pudottaa keulaa tuuman verran ja sopii suoraan aakkosen kolmiotukeen.
     
  4. Ilari

    Ilari Gearhead

    33-34 akseli madaltaa aakkosen akseliin verrattuma saman verran 32 heavy, mutta päädyt on eri malliset ja profiili on eri. Heavy-akselissa päädyt on s-malliset ja akseli on "nätein" noista ja ehkä kestävin kun on hieman kookkaampaa valua kuin esim. a-mallin akseli.
     
  5. Ilari

    Ilari Gearhead

  6. PLYM

    PLYM 3rd gear

    KIITOS vastaajille!
     
  7. zebulus

    zebulus 2nd gear

  8. Ilari

    Ilari Gearhead

    Mun silmään tuo näyttää olevan 37 tai uudempi. Siis tuossa mallissa jousi on akselin etupuolella.
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Ja niistä reikäväleistä mittaamalla selviää jos ei silmällä. Mites ne ny olikse vanhat 50 1/2" JA 36-> 48"?
     
  10. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Täältä löytyy mitat:
    http://www.droppedaxles.com/FORD_AXLES.html

    Alkuperäinen kysyjä käyttää varmaankin v-tukea, mutta mikäli joku suunnittelee käyttävänsä -37 ja sitä uudempia akseleita 4-linkkien kanssa niin se homma ei pelaa.
     
  11. zebulus

    zebulus 2nd gear

    Jaa mikäs siinä on? Oon kuullu ettei enää muuta hyväksyttäis kuin nelilinkit tai ns. mustangin etupää. Ja nyt sitten nelilinkitkin on poissa laskuista..?
    Kuinka tommosen ´37-> akselin järkevimmin ripustaa, jos rakentaa esim. rottarodia eikä alkuperäisyyden ole väliä?

    t. nimim. "Akseli vaihtoon?"
     
  12. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Tarkoitinkin ettei voi laittaa -37 tai uudempaa akselia 4-linkkien kanssa, kun perchespultit ovat niin lähellä napoja. Renkaat ei siis mahdu kääntymään kun ne ottaa kiinni 4-linkkeihin. Helpoin tapa on silloin käyttää alkuperäistä V-tukea, jos ei laita tarvike- tai 28-36:n akselia.
     

Kerro tästä muillekin!