33" M+S renkaat ja Suomen talvi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja O.J., 10.10.2006.

  1. Pahis

    Pahis 1st gear

    Nyt on Jimmyn alla vuoden ajetut Pirelli Scorpionit, en oo ihte nuilla talvella ajellut paitsi viime kevättalvesta, eikö oo mitään erityistä liukkautta jääny mieleen...

    Onko muilla nuista kokoemusta? 33x12,5 /15
    Mitkähän sitte olis semmoset hyvät talvikeleille, nastoja näkee harvemmin?
     
  2. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    Mulla oli noi samat. Nekin saa luistaan liukkaalla alustalla liialla kaasulla tai jarrulla. Eiks oo kummallista ? Malttia niin pitoa, huvitteluun kaasua ! Ajotuntumaltaan melko hjuvat ja hiljaset. Paineita pidin 2,7 nurkilla. Kannattaa kierrättää eest taakse ja takka ettee vuoden välein.
    Nastat ei kuulemma juur pysy painavanokkasessa blazerissa kun eturenkaat kääntyy jyrkästi nii asfalttipinnalla kuuluu snap-crackle-pop kun nastat hyppii reijistään iloisesti. Tai jos ajelee melko suoraan ja vaan lumi/jääpinnalla niin pysyy hyvin ? :eek:
     
  3. Blösö

    Blösö 1st gear

    Höpö höpö,

    Nastat pysyy hyvin, ainakin mulla Nokialaisissa 31x10,5 renkaissa, niin edessä kuin takanakin.
    Ajotyylistä se riippuu
     
  4. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    No kyllähän nyt nokialaisissa pysyy. Tarkotinkin niitä muita :rotfl:
    Ja ajotylistäkin riippuu tottakai. Burnikset jos ottaa joka kerta nii eihän ne kestä.
    Ja ainakin ketterä blazeri jättää asfaltillekkin mustaa raitaa eturenkaista kääntäessä tiukkaa ympyrää ! :eek: Eturenkaan ulkosyrjästä siis. Siitä kohtaa ne nopeimmin kuluukin. En oo nähny yksiäkään hyviä käytettyjä isoja nastapallukoita, siks nastattakin aattelin pärjätä. No, koittakoon vapaasti nastoja kuka tahtoo. Ihan sama muuten mulle... Rahalla saa uusia taas.
     
  5. kma68

    kma68 Gearhead

    Aika rohkeaa ajotyyliä, mitä itsekukin nastattomilla ajellut on kertoillut :eek: Onneksi pidin jo ostaessani välttämättöminä nastarenkaita, jotka kuuluivat varustukseen. Ajokokemukset ovat olleet hyvät eli takavedolla on pärjännyt kaikilla keleillä vaikka vetoa löytyy tarvittaessa eteenkin :wink: Renkaat ovat pinnoitetut, nastat jämerät ja paineet topakat joten pito lähtee ilmeisesti nastoista ja kulutuspinnan kapeudesta kesäqummeihin nähden.
     
  6. makkonen

    makkonen 1st gear

    nastat

    Onkos tietoa mistä edukkaita nastakumeja? 33",12,5",15"? Pinnatutkin käy! 31" löytyy mutta näyttää niin aneemiselta blazerin alla! Tietoa,pleaze!
     
  7. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Re: nastat

    Sulla olis ylimääräset 31 nastarenkaat??
    Minkä ikäset ja kuntoset, ja paljonko pyydät hintaa? :odroll:
     
  8. makkonen

    makkonen 1st gear

    31" nastoitetut at:t on.Nyt tosin varattuna kaverille mutta saattaa vielä vapautua. Jos näin niin laitan yv:tä.
     
  9. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Leppäjeeppi :D
     
  10. BigRed

    BigRed 1st gear

  11. Offi juniori

    Offi juniori 1st gear

    Itellä kans stepparissa 33 tuumaset allterrainit.

    Ja tänää pääsi kyl testaamaa poris ensimmäist kertaa oikee kunno lumimyräkä seurauksen pitoo ja ei siitä oikee mitää kyl meinannu tulla ku joka risteyksessä melkei paikoilleen jäi.

    Mut kun siirtyi tuohon neliveto järjestelmään niin johan alko pykimään! 8)
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Ja ei muuta kun omin voimin pois. 8) :D
     
  13. BigRed

    BigRed 1st gear

    tarttis uusin napalukkoihin sijoittaa, katastus kikkailuissa toinen pääs särkymään :rotfl: pitää ikävää naputusta nelikolla.

    ois tuurillaan tullu samalla vauhtia ylös, mutta ei kaiken mylläkän keskellä tullu mieleen painasta polinta pohjaan :D
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

    tänää kävin tuola myräkässä 33" bfg at:a sudittelemassa ja ei niillä kyllä mitään tee jos tulee oikeesti liukasta tai äkkitilanne.sivuttaispitoa ei juuri yhtään ja jarrutusmatkat liukkaalla pitemmät ku yhdistelmärekoilla :lol: syvässä hangessa pääsee mukavasti ja nelivedolla lumisella baanalla vetopito on aika hyvä.mut pelkkä takavetopäällä jäin suoralle kaupan parkkikselle sutiin..no onneks on nastarenkaatkin ku vaan jaksais käydä laittaan alle..mutta kyllähän noillakin pärjää ku ajaa vaan sikatarkasti ja luottaa siihen ettei tule äkkitilanteita :odroll:
     
  15. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Samanlaisia fiiliksiä oli itsellänikin kun noilla AT:lla kurvailin, mutta tuo
    umpihankipito oli kyllä minulla täysin perseestä! Mökillä kun käväisi
    niin jäi oikein parinkymmenen sentin "umpihankeen" kiinni!
    Ennen alla olleisiin Good Year Ultra Grippeihin pystyi kyllä luottamaan...
    Mut mulla oli kyllä tojota... :oops:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei oikein mene jakeluun noi teijän murheet AT gummeilla :poff: ite olen sellaisilla päästellyt vissiin 10 talvea. Joo olen koittanut muitakin mutta ei niistä ollu vastusta mun mielestä. Ainoat jotka pärjää lumella on ollut nokian vetopinnalla? pinnatut kiekot mutta ne taas pinnattuna ei olleet mitkään mukavat alla muuten ja märjällä asfaltilla ne oli huippuvaaralliset.

    Ja jos on parikymmentä senttiä uutta lunta ja keli on pikkasen plussalla niin suoralla tiellä voi jäädä kiinni ihan minkä merkkisillä tahansa!!

    Ja jos oikein totta puhuu niin näissä viimekeleissä on aivan sama mitkä renkaat alla on. Sitten kun kelitkin "tasoittuu" niin renkaitten erot tulevat vasta esille.

    Ai niin mulla on BFG AT 31"X10.5" sipulileikkurit :rotfl: Bajaherkkusienimallit.
     
  17. BigRed

    BigRed 1st gear

    ite päätin jättää stepparin suosiolla seisomaan, leima reissu on pakko ajaa mutta se saa riittää. :D
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    eiei :soosoo:
    kun se steppari on niin iso ja räyhä niin mitä se haittaa jos vähän lipsahtelee aina välillä, se on vaan arvoitus minkä seinän läpi on jyränny. :lol:
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tässä kun on taas muutaman lumipäivän ajelut tuoreessa muistissa, ja
    talvirenkaat vielä tallissa, niin kyllä ainakin noilla minun BFG AT:llä pärjäsi
    ihan hyvin. Ei edes nelikkoa tarvinnut. 33" set pitkässä pikkarissa, eikä
    painoja lavalla.
     
  20. BigRed

    BigRed 1st gear


    mjoo, mutta sen verran arvokas auto, ainakin minulle, ettei kehtaa särkemällä särkee :D tammikuuhun asti sitä joutaa ajelemaan jaappanilaisella kehonsiirtimällä, siitä eteenpäin ollaankin valtion hoivissa :poff:
     

Kerro tästä muillekin!