33x12,5x15 paineet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja B.B.Chevy, 8.5.2003.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onkos kellä Blazerista kokemusta, mitkä olis suunnilleen hyvät paineet moisilla maastogummeilla?
     
  2. Cammer

    Cammer 1st gear

    3.2 bar muistaakseni pisti rengasliikkeen mise mun kumeihin, eikä tunnu pahalta. En sitten tiedä onko sopiva.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Riippuu täysin kumeksien laadusta. Eurooppalaiset kestää paineita, mutta esimerkiksi BFG:n renkaisiin kun tuppaat tuon 3.2, niin rikot paikat ennemmin tai myöhemmin.

    Katso kumin kyljestä max loadi ainakin suuntaa antavaksi lukemaksi ja varmista asia Tammiston Vianorin Kari "KooPee" Vartiolta. Mies tuntee maasturit ja niiden kumit.
     
  4. morjens

    morjens 1st gear

    Mulla ainakin kolmevitosissa 2bar ja on aika passeli. Tommonen 3,2 tuntuu aika kovalta. Tietty kovemmat paineet maastokumeissa säästää polttoainetta mutta mukavuus kyllä kärsii kun jokainen pikkukivi tuntuu. Ja maastossa tietty olis hyvä olla vielä pienemmät paineet . Yksillä isoilla maasturisivuilla missä tekevät paljon testejä suosittelivat mudterraineilla juuri tuota 2bar painetta tielle ja noin 1bar painetta kivikolle ja maastoon
     
  5. A.N

    A.N Gearhead

    mulla on 32x11.5x15. nyt laitoin 2 bar painetta. talvella nolla kelillä kun nuoskalumi oli tamppautunut tiiviksi tienpintaan niin ei meinannu all terrain pitää, laskin paineet 1.8, autto vähän. mäet menee nelivedolla ylös heittämällä, mutta alas tullaan sukkana. sai tosi varovasti ajaa jos halus kääntyä kotipihaan ilman että käy mäen alla kääntymässä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla 33x12,5x15 maastokumit, ja kohtuu painava auto... melko hyvät paineet on n.1,5 bar, ei ainakaa yli 2 baria kannata laittaa. ja maastossakin toimii hyvin tolla 1,3-1,5
     
  7. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Mun BF:ien - 31x10,5 - kyljessä seisoo: "max load 1030kg at 50psi cold tire" eli lupaavat kohtalaisen paineensiedon ~ 5kg. Tosin ajotuntuma sekä renkaan epätasainen kuluminenhan sen käyttöpaineen lopulta kertoo. Itselläni on Blazerin alla kolmen kilon paineet ja on tähän asti kuulostanut hyvältä.
     
  8. ArtiZi

    ArtiZi 1st gear

    Samaa mieltä. Omassa neliveto pick-upissani 31" renkailla olen käyttänyt tyhjänä 2,5 bar edessä ja takana. Lavan ollessa täynnä on taakse kannattanut laittaa 3,2-3,5 bar. Yleisesti voinee todeta, että maanteillä reilukaan ylipaine ei ole niin paha kuin liian alhaiset paineet, ja tämä pätee kaikkiin autoihin.

    Artturi
     
  9. blazer 6.2

    blazer 6.2 1st gear

    Itte kyselin samoja asioita paristaki rengasliikkeestä kun laitatin taakse uuet rankaat j a painetta oli laitettu 3,5. Oli kyllä niinku kivireellä olis ajanu :wink:

    Tippautin 2,5 ja mukavuuskerrointa tuli heti. Nyt tosin soitin toiseen liikkeeseen ja sieltä ammattitaitoisesti heti kysyttiin "kantavuuskerrointa" renkaat kyljestä...? Kuulemma jos se on "104" niin paineet 2,1 ja jos suurempi, niin 3,1...pitänee vilikasta kun lähtee liikkeelle, että kumpaakohan noissa omissa General Grabbereissa on...koko on muuten 32x11,5x15. Sattu vahingossa löytymään 2 kpl Turusta, kuulemma tuota kokoa nimenomaan tuota rengasta ei ole tuotu parriin vuothen maahan. 31 ja 33 tuumasta kyllä löytyis. No, seuraavalla kerralla koko kierros ja hieman isommat.
     
  10. Micky

    Micky Gearhead

    porissa koitin just tänään jeepin alle liikkeessä 32x11,5x15 kumeja 10x15 valsseilla ja löyty uusia hyllystä yks setti ja lisääkin sai,et ei nua ny nii piukas tuntus olevan...Millaaset mahtaa olla tommoset AURORA 31x10,5x15 kummitukset käytössä,kuluuko nopeesti/tekeekö mitään(isommat koot hylätty lain puitteissa)...noissa tuntus olevan hintakin edukas..
     
  11. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Wanha topicci mutta eikös 1 bar oo 14,7 psi tai jotain? vai olenko ihan mettäs?

    50 psi ois 3,4 bar?
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

  13. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Katohan, meni psit ja KPat sekaisin.
    Onneksi löytyy tarkkoja silmäpareja. :smile:
     
  14. tomimk

    tomimk 1st gear

    Ajoin talvella jäisen penkan yli ja renkaan ja vanteen väliin meni hiekoitusmurskaa. Rengas vuoti jos sattui toi kohta parkkeeratessa suoraan alaspäin. Nostin painetta lähelle renkaan maksimisuositusta. Maastossa ei pidä mutta rullaa hyvin ja kulutus pienenee. Lisäksi on vakaampi sladissa.
     
  15. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    33x12.5x16.5 All-Terraihin laitoin 2.8 bar ja tuntuu aika sopivalta pikkusen yli 3000kg autossa. Rengasliikkeessäkin pitivät paineita ihan sopivana. Ja näyttävät kuluvankin aika tasaisesti. Paljonko olette muuten ajaneet BfGoodrichin All-Terraineilla? Tuntuu ettei nuo renkaat kulu yrittämälläkään. Hauskat renkaat sadekelillä, kun diisseli pick-uppikin jaksaa sutia hillittömästi kakkosellakin.. :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse olen ajellut 35" all terraineilla jotakuinkin 50tkm ennenkuin alkoi pito olla olematonta. Talviajosta ei enää viime talvena toivoakaan, joten otettiin nastat käyttöön. Tänä syksynä alkoi pito myös heiketä märällä asvaltilla.
     
  17. paukkujupu

    paukkujupu 1st gear

    mullakin blazerissa bfg at 33x12.5x15 ja 2.8 paineet, laitatin muuten viimeviikolla nastat 160kpl/rengas ja makso porauksineen kaikkineen 70ekii yhteensä ja pitoo on ihan eri malliin..
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

    istutin kans all terraineihini(33x12,5) nastoja tossa kuukausi sitten, hintaa tuli 50€. neljä riviä isoimpia nastoja mitä siihen uskalsi laittaa laittoivat joka renkaaseen, mutta on se silti aika onneton pulkka ajaa vaikka on tommonen kolmentonnin kanuuna autona,jäätiköllä takavedolla ei mihkään, ja nelivedolllakin kiinni oot lumessa vaikkei edes akseliamyöden ole lunta, tänäänkin sai hinkata sentti kerrallaan edes~takaisin kun tuli ajettua viimme lumensateen jäljiltä auraamattomalle kohdalle. ens talveksi tarvii hommata kyllä jotain muuta, sanokaa nyt joku parempi vaihtoehto jos tiedätte?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Haluasin teiltä 4x4 guruilta vähän tietoa.ku just tos syksyllä ostin tollasen - 76, trail dusterin,joka on orkkiskunnossa.Mitkä hiton renkaat, saa laittaa alle ilman muutoskatsastusta ja mitkä muutoskatsastettuna on maximi?Paljoks täytyy korotaa/saa.?(Ku ei ne osannu kunnolla sanoa konttorilla ku soitin).Lokasuojia en aijo levetää,saa olla orkkis.
    Ja sitten,siin on 225 moottori,4-lovinen Danan manuaalilaatikko josta en tiedä kokoa.Mikä ois tuon laatikon mahdollinen koko ja käykö 318 suoraa siihen? Sama juttu peristä oisko Dana 60 mahdollisesti?Jakoboxi?
    Nimimerkillä: TAHTOO SYVENPÄÄN HANKEEN`!
     
  20. paukkujupu

    paukkujupu 1st gear

    no johan on kumma jos ei all terraineilla hangessa pääse..?ite kävin eilen ajeleen sen megapyrytyksen jälkeen lumenkaatopaikalla jota ei oltu vatmaan viikkoon aurattu ja lunta olireippaasti yli akseleitten ja kertaakaan en jääny kiinni.. kaveri jäi f150 fordilla kerran ja nyppäsin senki irti..häkärinteelläkin näytti samoilla kumsuilla pääsevän aika hyvin rinnettä ylös viime la..autona mulla lukoton jimmy..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: paukkujupu 2004-02-02 17:36 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!