340 -70 swinger-paluu lapsuuteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja WBBC, 7.10.2005.

  1. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Jos sininen valkoisella katolla? 383 nokalla, meni joskus 90-luvun lopussa.97-99?
    Maa oli sulana syksyllä, kun nähtiin lastattuna rekan kyytiin. Helsinkiin rahtikirja muista autoista (uusista/vaihtoautoista).
    Myyntihinta n. 20th mk.

    Hämäristä muistoista kaiveltu.

    Siis jos sama swingeri?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ollu Swingeri toi, vaan 2 D sedan. Tarkottamasi Swingeri lienee Koposten vanha joka nykyään vaikuttaa Salon suunnalla. Keulan kuituroippeet hiljasen Dartista oli jo muinoisina aikoina kiinni Ukkosen/Elosen '68 neliovidartissa, joka sekin on tainnut tyystin kadota? Ei kun perskele, Pepe tietty tarkotti Hiljasen aikasempaa '70 mallista Swingeriä joka ajeli Standard luokassa.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nimenomaan. Stanu luokan punaista Swingeriä, en sitä punavalkoista 2d Sedania
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jarmo Hiljasella on Porissa Dart Center nininen firma.

    Oli joskus firmalla nettisivutkin. Siellä oli kuvia tumman metallipunaisesta Swingeristä. Voihan olla että kärry on ukolla edelleen?
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei oo sama. Se tummanpunainen yksilö oli vanhempaa korimallia.

    Tommonen hurreissa. Ei kauheen pahan hintanen?
    http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_dar ... ca=1_5&w=3
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo hurrien Swinger on nehruversio.

    Rallimittaristo, konsoli ja bucket seatit puuttuu. kuin myös orkkis 340 kone.

    Pieni ihme on se, että ne 1970 Swingerit mitkä tuli suomeen maahantuojan kautta, oli hyvin varusteltuja yksilöitä, verrattuna niihin mitä näkee tänään amerikanmarkkinoilla.
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pelkästään positiivista..kerrankin hurreilla joku asia huonommin kuin meillä.
     
  8. jpmois

    jpmois 1st gear

    Swinger

    Olen kuullut monenlaisia lukuja Suomeen uutena tulleista aidoista 70- 340 Swingereist.
    Mutta paljonko on todellinen määrä?

    Olen itse päässyt ostamaan kolmevuotta sitten yhden näistä Suomi 70- Swingereistä.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jossain mainittiin luku 30 kpl.

    Muistaakseni joku sen aikainen automyyjä muisteli tällaista?

    Millainen sun 3 vuotta sitten ostama vekotin on. Onko kuvia?
     
  10. jpmois

    jpmois 1st gear

    Swinger

    Saman 30kpl olen itsekkin kuullut.

    Olen 3 omistaja. Ostin auton Jämsänkoskelta vanhalta mieheltä. joka oli auton ostanut 1972 Helsigistä liikkeestä. Uutena oli ollut jollain lääkärin kakkos autona.

    Vanha mies oli ajanut näihin päiviin asti kesät talvet. Jonka kyllä huomas korista. Muutén on säilynyt hyvin orkkiksena. Autolla ei ole paljon ajettu,mutta pientä kaupassa käyntiä senkin edestä.

    Nyt työn alla. Kori maalaamossa. Tekniikka pienin päivityksin odottamassa korin valmistumista.(toivottavasti jo ensi kesälle)
     

Kerro tästä muillekin!