35-36 Fordin mataluus/isot vanteet....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 22.11.2005.

  1. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    kommenttia

    Lähinnä sen vuoksi ei jaksa kirjoitella, kun vain nörtit kirjoittelee. Kaikki Oikeat Miehet on tallilla tekemässä rodeja. Onneksi tuo paskan jauhajasakki ei ole kaikki noissa kesän tapahtumissa pilaamassa koko rodikulttuuria.

    Terveisin, Tuomo Lehtimäki.
    Tavataan todellisuudessa. Oikeiden Rodien ääressä.
    (Oikeat miehet kestää myös kritiikin)
     
  2. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Piste! :lol:
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: kommenttia

    Niin Overdrive on keskustelupalsta!
    Täällä saa keskustella rodeista tai milloin mistäkin. Ei täällä tarvitse mitään rakentaa. Jos miehisyyttään pitää todistella niin se kannattaa tehdäkin siellä tallilla missä se jatkekin on! :lol:

    En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin kun emme kumpikaan tunne toisiamme mutta oon jo aiemmin huomannu että sulla tuntuu kaikkeen olevan ratkaisuna että: "Lopettakaa keskustelu ja menkää tallille rakentamaan" Ketä varten niitä vehkeitä sun mielestä oikein pitää rakentaa ja miksi? :-?

    - Jani -
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Re: kommenttia


    Ahaa Jani ehti jo ensin...Niin keskustelupalstahan tämä...Ja muistaakseni tässäkin topikissa kysyttiin jollakin tapaa myöskin mielipiteitä ja niitähän tässä itse kukin jakaa minkä tallihommista tai kuka mistäkin kerkee... :D
     
  5. jorke

    jorke Gearhead

    Juup, nyt on tullut oltua 10 tuntia remppaamassa ja mukavaa on 8) . Rälläkkä laulaa ja yrittää saada koppaa irti ruosteen ja paskan keskeltä.
    Huomenna olis tarkoitus yrittää nostaa koppa pois, tukikehikko pitäs hitsata sisään. On niin huonossa hapessa kopan alaosat et kauttaaltaan varmaan 20 cm uutta joutuu vähintään tekemään :odroll: ... Ei ole oikein edes mihin hitsaa kiinne tukikehikkoo. Saa nähdä millä tuon saajitsattu akasaan joskus...
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulla oli kanssa 34 Fordorissa lattia mädäntyny alta mutta onneksi oli tulipellin kiinnitysreiät joilla löysin paikan rungolla. Takapään korkeus piti hakea lokasuojien ja helmapellin kanssa. Takasisälokasuojat muuten jäykistää koria aika tavalla.
    Mulla kävi mielessä korin lasku rungolla mutta olisi sisätilat pienentyny ja lokasuojien & astinlautojen paikka siirtyny rungossa joten päätin jättää alkuperäiseksi ja madaltaa muilla keinoin. Mahtaako 35-36 olla sama ongelma? :p

    - Jani -
     
  7. 46c

    46c 1st gear

    Rodeja hitsannu ....
    Toi orkkisvanteen levitys kuullostaa hyvältä... erittäin hyvältä 8)
     
  8. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Miten olis punaiseksi eloksoitu keskiö ja kiillotettu ulkokehä? Nostalgialookkia näes. Voisko ottaa halpis 17+" vanteiden ulkokehät ja löytyiskö prätkäpuolelta pelkkiä keskiöitä (en siis tarkoita klo 24.00). Loput on sorvausta, jyrsintää ja hitsuuta.
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos sä olet oikea mies niin sä menet tallille ja toteutat sen! :p
    - Jani -
     
  10. Karva

    Karva Gearhead

    Geeeeee ... :eek: :eek: :eek:

    I Have seen the light !!!

    Ei vaan perk.. oliki poliisin auton valot, ei pitäs enään tässä ijäsä, kontata pitkin ojan pohjia ???

    Niin ja sitten asiaan, eli aletanko haukkua kaikkea mitä suomessa tehdään väärin ... jooko :lol:




    Minä alotan :

    1. Puskurit, eli joka toisessa nyt ainakin, näissä meitin rodeissa on suuria puutteita, ne puskurit, nehän kuuluu olla jokaisessa. Ja niissä mihin ne ei ehdottomasti sovi, ne on sinne väkisin tungettu.

    2. Maalipinta, jos ei ole kitattu vit - huiluiksi on se huonosti maalattu tai väärä värinen, tyylistäkään ei ole yleensä mitään hajua eli ne himmeli kuvio psykedeli maalit ja niiden kaverit on aina väärissä autoissa

    3. Pellityät on joka tapauksessa aina tehty kuitenkin aivan päin hele-vettiläistä, joten kun on joka tapauksessa kiero ja huono paska sekä surkia kyhäelmä, tarvii aina tehdä kaikki tyät kuitenkin uusiksi, muistakaa myös kantaa magneettia taskussa jotta voi näyttää kaverille jotta tämäkin on pakkelilla kasattu.

    4. Tyylin mukaisia ei löydy ei yhden ainuttakaan, eli jos on matta ja rähjä, tai vaikka 50´s style rakennelma, on sinne tyylitajuton omistaja, joka ei muuten itte osaa edes vaihtaa siihen renkaita, menny ja laittannu billet ratin, tai hi-tec rodissa on alkuperäistyyppinen verhoilu, ei jumalavita.

    5. Korin tai mallin muutokset on aina tehty päin vit-huilua, eli neliovinen muutettuna 2d on tehty valmiilla ovilla, kun tosi mies hitsaa ne ladan vara-osasta, tai on menty ja muutettu coupeksi, aivan päin honkia, sinnehän on jäänyt takapenkki tilaa, avoilut ne vasta surkeita onkin, nehän on melkein kaikki ilman kattoa.

    6. Muka hyvät tekiät ne vasta ärsyttäviä ovatki, jumaluta tyyppi tulee selittään amiksen pulla-sähkäri-hitsuu linjan jälkeen mulle kuin autoja hitsataan, eihän sillä ole mitään varaa selittää kun on vasta parikymmentä vuotta hitsannu autoja, tana että korpee meikä on sentään tehny vähän joka hommaa, vaikka en ole ikuna hissannu.


    LOVE BABE ... LOVE :lol:


    Kaikesta tästä pääsee eroon, kun liitytte meihin hiljaisiin hiihtäjiin, kokoonnumme kehumaan toistemme uusia turbo-tuning, kuttaberk, osta osa kaupasta, hyllyltä löytyy muovi kivaa, kerhon tiloissa joka to, klo 17 reikä-leipä ...

    Vai tehtäiskös niitä omia autoja ihan ittelle ... ei kai, eihän ??? :lol: :lol: :lol:
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minunkin piti myydä rodiini ostamat ISOT aluvanteet pois , että saisin yleisen hyväksynnän. :wink: :eek:

    Miten on? Tehtaalta autoani on saanut 20 tuumasilla peltivanteilla, saako suomessa siihen laittaa yli 15 tuumasia alumiinejä. :wc:

    Hieman juttu karkaa , mut niinhän täällä aina.
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Ei mun tarvi, Jorke osaa itsekin. Mä vaan heittelen ideoita ilmaan ja kauppaan alsaa, jos firman hyllystä löytyy. Causeway Customsin kekkereissä tuli kyllä mieleen, että Jorken kandee ensin miettiä riittääkö peräkärryssä kantavuus rautakauppaan lähtiessä ja saisko siitä vanhasta öljysäiliöstä 4000 litran seoskaasupullon, niin ei tarvi joka viikko hakea uutta pulloa. Mitäs, varaanko jo kerho-osaston ACS:n?
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead


    Ole iloinen vaan kun pääsit niistä eroon! :p

    Oletko ajatellut tehdä kompromissiä ja levittää ne orkkis 20":set 8" leveiks ja laittaa niihin jotkut 30 sarjan gummit? Joudut sitten vaan järjestämään omat rodikinkerit kun sun autoa ei hyväksytä enää mihinkään. :lol:

    - Jani -
     
  14. PARTNER

    PARTNER 1st gear

  15. jorke

    jorke Gearhead

    Musta on kiva kuulla äijien mielipiteitä, oli ne mitä vaan. Keskustelua on hyvä olla. Ja onneksi ihmisillä on erilaisia makuja niin on kaikenlaisia erilaisia autoja. Mut ei musta kyllä rodi puolella kannata alkaa lokeroimaan vehkeitä et semmoset voi tulla johonkin tapahtumaan ja jotkut ei. Näitä vehkeitä on kuiteskin niin vähän loppupelissä. Tai jos näin on niin sit on, en tunge.

    Mut ei mittään, rakennellaan vaan ja katellaa mitä tulee tallista ulos 8) ...
    Jos tulee :odroll: ...

    Viittiskö joku jeesaa ja mitata omasta 35-39 Fordista lattian kohdalta kuinka paljon on ovien keskitolppien väli? Omat on vähän miten sattuu ja vois heppaa väliin vahvikeputken nyt kun tekee tukikehikon niin ois kohillaan sit suunnilleen valmiina.
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    - Ovitolppien etäisyys mitattuna tolpan sisäreunasta sisäreunaan = 1303mm
    - Etäisyys kynnyksen ulkoreunasta ulkoreunaan mitattuna heti ovitolpan takaa = 1290mm
    - Kynnyksen etäisyys oviaukon yläreunasta (oviaukon korkeus) mitattuna ovitolpan takaa = 1140mm

    (sulla siinä oo kuitenkaa lattiaa tai kynnyksiä jäljellä :rotfl: )
     
  17. JanneK

    JanneK 3rd gear

  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    En usko että haluat kuulla mun mielipidettä... :rotfl:
     
  19. Karva

    Karva Gearhead

    äh ... ja puuh, henki loppuu !!!

    No, pannaas tyrkky perään eli kun tätä ollaan tyylinsuunta keskustelua vääntäilemässä kuis nyt sitten ...

    On jep, se iän ikuinen ykki projekki, stude -39 iso ja komee, näyttää fjordit ja chevyt lähinnä leluilta, elikkä pressa tai tua dictator koppa, josta on nyt leivonnassa avo, niin tulee sitten kunnon kokonen läski-lokari, kun tulee, mutta joka tapauksessa edellisten kuvien ford -37 mallien avoilujen tyylinen, vaan noin metrin pidempi, Jorken kanssa olikin jo biletyksen lomassa puhetta, tahtois tietää kuinka menee mielipiteet jos tollasta Boyd -klooni tyylisuuntaa aikoo harrastaa, mutta mitkä vanteet alle ..

    Koko on jo selvillä eteen 15 ja taakke 17 tuumaset, vaan mikä malli sopii tyyliin, vai laittaako klassiset american 5 spoket, se ei vaan oikein istu pitääkö ne olla nuota nyky himmeli kromi vanteita kun tekee Boyd - kloonia ???

    Eli saapi ehtotella ... ppervoja ???
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    BOYD-Kuka? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!