35" :set otteeseen Blazeriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja EePee, 28.12.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muistetaan nyt sitten, että laskennallisella korkeudella ei ole paskankaan vertaa merkitystä kun mennään konttorille todistelemaan. Tietty jos vaan oman kiinnostuksen vuoksi millimetrikokoja muuttelee tuumiksi, niin se on ok.

    Jos siellä konttorilla ruvetaan napisemaan ja viilaamaan pilkkua viimeisen päälle, niin ne ottavat STRO-kirjasen käteen ja hakevat sieltä renkaan STANDARDI mitat, jotka siis saattavat poiketa todellisista mitoista huomattavastikin. Ja ei niiden itse asiassa edes tarvitse paljoa viilailla, taitaa olla enemmänkin automaagio tuo STRO-kirjanen.

    Ihan vaan surffailemalla eri rengasvalmistajien sivuja voi huomata, että samalla merkinnällä varustetut renkaat ovat eri valmistajilla eri mittaisia.

    Nimim. Säkällä jenkkiin 35-tuumaset muutoskatsastanut. :)
     
  3. Stimpy

    Stimpy 1st gear

    Täällä ei sit ollu toivoakaa saada leimaa ku oli 35"set alla :mad: ...."juuh katsos kun autolla on nyt paljon suurempi riski kaatua" :eek: :eek: Täh?Koitin nätisti ehdottaa että jos vetäsen uudet pakat takomolta eteen ni eikös se sen verran nosta jotta ei setää häiritse enää kiinni raapiminen-"juu ei ku sillon mennään pahempaan suuntaa että sittehä se vasta herkästi kaatuuki tää auto"-Morjes joo :mad: :mad:
    Täytyy ilmeisesti kaivaa jstn/joltain blazerin ote mis on 35"set merkitty otteeseen ja marssia sen kans konttorille!(kehtas vielä koputella pohjaan reijän ja kehottaa korjaamaan-minä ku luulin et se runko olis se kantava rakenne....)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla ois paperit missä on otteessa 38.5/12.5-15lt
     
  5. Stimpy

    Stimpy 1st gear

    Minkäs vekotin ja miltä vuodelta ois kyseessä? 8)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    -79....blazeri
     
  7. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tuosta STRO kirjasta vielä...Kummasta lasketaan se maksimikoko,kun siellä on korkeus sarakkeessa kaksi mittaa norm. ja max. ?
     
  8. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Aina verrataan sitä norm. korkeutta ja leveyttä siihen vertailurenkaan vastaaviin mittoihin.
     
  9. Viipo

    Viipo 1st gear

    toiset kiroaa, kun ei saa 38" boggereita otteeseen, mutta kun minä en meinaa saaha wagoneeriin edes 31" nakkeja... Otteessa kun on merkintä H78-15, eli 28,36", niin ei riitä korkeus. Cherokee Chieffiä on saanu tehtaaltakin 31" gummeilla, mutta kun ei käy vertailumalliksi. Ja mistään ei sitten löydy dokumenttiä, millä eri rengasvaihtoehdoilla tuota jeeppiä on saanu tehtaalta... Edes 29" renkailla...
     
  10. Viipo

    Viipo 1st gear

    jepjep, löytypäs tarpeeksi vanha STRO:n kirja...
    elikkä H78-15 normikoko on 727mm johon 51mm = 778mm, ja 31*10,5-15 normikoko on 775mm
    31*11,5-15 ois kanssa 775mm, mutta ne ite renkaat on sitten huomattavasti kalliimpia...
     
  11. Pahis

    Pahis 1st gear

    Voi pimppi.

    Käväsin äsken leimalla, kaikki muut tuli aiheesta ja korjattavissa, mutta ei kelvannu tääläkään inssille 33" kun otteessa seisoo katsastulsessa merkitty vaihtoehtoinen rengaskoko 32x11,5 -15...

    Mistähän sen esitteen siitä erikoisvarustepaketista löytäis?

    Autohan on gmc jimmy 1983.

    Voiko tuota verrata blazeriin?

    vituttaa.


    :mad:
     
  12. Karva

    Karva Gearhead

    Kyllä sen luvan saa kun perustelet tarpeeksi vakuuttavasti, hakemus ake:lle ja varaudu maksaan 340 E / lupa.

    Hyviä perusteita on mailma täynnä, yksi hyvä on työ-käyttö, mutta siitä pitää olla työn-antajan selvitys ja todistus, missä autoa käytettään ammattikäyttön jne.

    Omaani 4x4 Dodgeen sai luvat 35:sille kun perusteet oli kohdillaan, mutta vaati hakemuksen Ake:lle, ja ne luvat ei ole halpoja ...
     

Kerro tästä muillekin!